Spillredaksjonen Skrevet i går, 04:01 Del Skrevet i går, 04:01 Ubisoft legger ned studio – sier opp 185 Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Populært innlegg FrihetensRegn Skrevet i går, 05:52 Populært innlegg Del Skrevet i går, 05:52 Jeg håper dette er en wake up call for hele industrien, der man endelig innser at ingen ønsker DEI fokuserte spill med politiske beskjeder, men heller gode spill man kan glemme seg bort i (escapism) og gjerne ha historisk korrekthet der det er passende og minst mulig påminnelser om dagens politiske landskap i den vestlige verden. Black Rock penger kan være fristende, men i det lange løp er det slik at go woke, go broke er mantraet man bør ha i tankene i underholdningsindustrien. Desverre tror jeg det er for sent for AC: Shadows. Det kan bli slutten for Ubisoft. 13 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet i går, 06:00 Del Skrevet i går, 06:00 Det er så enkelt at kommer man ut med gode spill så tjener man også penger. Når man bruker hundrevis av millioner og man leverer søppel som Skull and Bones, så er det klart at aksjekursen stuper. 9 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet i går, 07:34 Del Skrevet i går, 07:34 TheKims skrev (1 time siden): Det er så enkelt at kommer man ut med gode spill så tjener man også penger. Men hvorfor er det så få som klarer å lage gode spill? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg TazheI Skrevet i går, 07:35 Populært innlegg Del Skrevet i går, 07:35 FrihetensRegn skrev: Jeg håper dette er en wake up call for hele industrien, der man endelig innser at ingen ønsker DEI fokuserte spill med politiske beskjeder, men heller gode spill man kan glemme seg bort i (escapism) og gjerne ha historisk korrekthet der det er passende og minst mulig påminnelser om dagens politiske landskap i den vestlige verden. Black Rock penger kan være fristende, men i det lange løp er det slik at go woke, go broke er mantraet man bør ha i tankene i underholdningsindustrien. Desverre tror jeg det er for sent for AC: Shadows. Det kan bli slutten for Ubisoft. Ville nå ikke sagt woke er det største problemet i industrien. vil alltid vær noen som føler noe er woke uten at det er det. Folk sier jo til og med The Last of Us 2 er det. Tror heller problemet er at de fokuserer på lav fps, kjedelig repetivt gameplay, store tomme verdener og at de fokuserer på å nå alle målgrupper, som alt i alt gjør det til dårligere spill. IMO så er Oblivion et mye bedre spill en Skyrim, men de tjente mer på Skyrim fordi det var simplerere for alle å spille. 11 1 Lenke til kommentar
Fenris Helheim Skrevet i går, 07:38 Del Skrevet i går, 07:38 Får gjøre som Asmongold, crowdfunde 17dollar. 10 til å kjøpe ubisoft snart og 7 til å kjøpe litt mat på McDonald. Håper ubi ryker skikkelig slik att andre får lagd noe med ip deres. Splinter cell feks. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gringorilla Skrevet i går, 08:06 Populært innlegg Del Skrevet i går, 08:06 (endret) FrihetensRegn skrev (2 timer siden): minst mulig påminnelser om dagens politiske landskap i den vestlige verden. Men i alle dager da mann! Det er jo dere surkende anti-woke som drar dette opp HELE tiden. Det er KUN Anti-woke som velger å kjøpe eller ikke kjøpe et spill basert på politikk. Alle vi andre kjøper det som er bra. Det er DERE som bevisst prøver å påvirke markedskreftene, ikke oss andre. Endret i går, 08:06 av Gringorilla 11 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg akelbo Skrevet i går, 08:07 Populært innlegg Del Skrevet i går, 08:07 FrihetensRegn skrev (2 timer siden): Jeg håper dette er en wake up call for hele industrien, der man endelig innser at ingen ønsker DEI fokuserte spill med politiske beskjeder, men heller gode spill man kan glemme seg bort i (escapism) og gjerne ha historisk korrekthet der det er passende og minst mulig påminnelser om dagens politiske landskap i den vestlige verden. Black Rock penger kan være fristende, men i det lange løp er det slik at go woke, go broke er mantraet man bør ha i tankene i underholdningsindustrien. Desverre tror jeg det er for sent for AC: Shadows. Det kan bli slutten for Ubisoft. Kan vi få publisere en enste sak her uten at det konstant skal trekkes in mas om woke og dei? Dette er et resultat av dårlig ledelse, der folk i toppen forventer pandemiresultater i en tid der forbrukere ikke har penger. Når pila begynner å peke nedover (eller i mange tilfeller bare litt mindre opp) så drar toppsjefene frem saksa og gjør kutt for kortsiktig vinning. Jeg har enda til gode å se beviser på at disse masseoppsigelsene er et resultat av at spillbransjen har blitt mer inkluderende de siste årene, men for all del. Legg gjerne frem. 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gringorilla Skrevet i går, 08:08 Populært innlegg Del Skrevet i går, 08:08 akelbo skrev (Akkurat nå): Kan vi få publisere en enste sak her uten at det konstant skal trekkes in mas om woke og dei? TAKK!! 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zedarius Skrevet i går, 08:15 Populært innlegg Del Skrevet i går, 08:15 2 hours ago, FrihetensRegn said: Jeg håper dette er en wake up call for hele industrien, der man endelig innser at ingen ønsker DEI fokuserte spill med politiske beskjeder, men heller gode spill man kan glemme seg bort i (escapism) og gjerne ha historisk korrekthet der det er passende og minst mulig påminnelser om dagens politiske landskap i den vestlige verden. Black Rock penger kan være fristende, men i det lange løp er det slik at go woke, go broke er mantraet man bør ha i tankene i underholdningsindustrien. Desverre tror jeg det er for sent for AC: Shadows. Det kan bli slutten for Ubisoft. Vet den er litt vanskelig å finne, men her er tråden for dere som ønsker å diskutere DEI og politikk i spill: Gjerne hold diskusjonen til den tråden, da resten av oss ønsker å snakke om spill, med minst mulig påminnelser om dagens politiske landskap i vesten. 9 1 Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet i går, 08:43 Del Skrevet i går, 08:43 Blir spent å se hvordan det går med Shadows og om Ubi atter en gang har driti seg ut. Hvordan salgene blir i Japan kan bli en artig historie i seg selv, men har de virkelig klart å snekre sammen et nesten ferdig spill til lanseringen? Virker ikke helt sånn xD Ønsker ikke Ubi undergangen, men kunne tenkt meg en dritfet oppfølger til BGAE om ikke noe annet, men har ikke akkurat troen. Men, på den andre siden, kanskje det er for sent og de kanskje burde gi seg og selge IP'ene sine til noen andre som faktisk bryr seg. Tveegget sverd det der. 1 Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet i går, 09:02 Del Skrevet i går, 09:02 3 hours ago, FrihetensRegn said: Jeg håper dette er en wake up call for hele industrien, der man endelig innser at ingen ønsker DEI fokuserte spill med politiske beskjeder, men heller gode spill man kan glemme seg bort i (escapism) og gjerne ha historisk korrekthet der det er passende og minst mulig påminnelser om dagens politiske landskap i den vestlige verden. Black Rock penger kan være fristende, men i det lange løp er det slik at go woke, go broke er mantraet man bør ha i tankene i underholdningsindustrien. Desverre tror jeg det er for sent for AC: Shadows. Det kan bli slutten for Ubisoft. Sweet Baby Inc er startet av tidligere Ubisoft utviklere. Så DEI ligger dypt rotet inn i selskapet. 2 2 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet i går, 09:53 Del Skrevet i går, 09:53 3 hours ago, FrihetensRegn said: Jeg håper dette er en wake up call for hele industrien, der man endelig innser at ingen ønsker DEI fokuserte spill med politiske beskjeder, men heller gode spill man kan glemme seg bort i (escapism) og gjerne ha historisk korrekthet der det er passende og minst mulig påminnelser om dagens politiske landskap i den vestlige verden. Black Rock penger kan være fristende, men i det lange løp er det slik at go woke, go broke er mantraet man bør ha i tankene i underholdningsindustrien. 👏👏 1 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet i går, 09:55 Del Skrevet i går, 09:55 Ser i kommentarfeltet at denne debatten sporet noe av hehe , business as usual . Siste tiåret har jeg gledet meg mer over indie-spill , kreativiteten synker proporsjonalt med budsjettet desverre , hvor mange milliarder kostet Starfield ? 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet i går, 09:57 Del Skrevet i går, 09:57 (endret) Sjørøver skrev (2 timer siden): Men hvorfor er det så få som klarer å lage gode spill? Hvorfor er det så få som klarer å lage gode filmer? Som regel er det fordi feil folk har den kreative kontrollen, de mangler kompetansen, og de tar avgjørelser basert på det de tror tjener mest og ikke av en lidenskap for det de lager. Det er massevis av gode spill som kommer ut, men man må vite hva man skal se etter akkurat som med filmer. Du får ikke en ny Fight Club/[insert kult-film her] fra Marvel liksom. Endret i går, 09:58 av Comma Chameleon 1 Lenke til kommentar
Jan1984 Skrevet i går, 09:59 Del Skrevet i går, 09:59 Spill og historier, som er satt i fortiden blir best når skaperne har gjort grundig research og tar oss inn i den verdenen. Det har vært så mye dårlig i moderne tid, pga alt skal se ut som dagens verden. Dette er fordi det skal ikke annerkjennes att fortiden så annerledes ut. Det er mye mer interessangt å lære om en annen kultur og historie når det er gjort på ærlig vis, lagt ned grunding research og fått med mest mulig detaljer rundt dette. Det er da jeg blir immersed. Jeg likte Assassins Creed spillene fordi verdene så såpass detaljerte og ekte ut. Når jeg ser en film som Apocallypto, der alt ser så ekte ut, Skuespillerne ser ut som Maya indianerne, prater som de, settingen er i jungelen og storslott maya-by med massive pyramider, det er ikke tegn av moderne verden, du blir satt inn i den kulturen, datidens religion og skikker. Alt er så immersive att en skulle ønske det var mer av dette i filmer og spill. Tenk deg den filmen hvis det var brukt dagens samfunn til å representere maya indianerne, å mye det hadde tatt vekk.. du hadde ikke lenger trodd på det. Det er detti spill og filmer burde ta lærdom av. Lenke til kommentar
Populært innlegg Yopaz Skrevet i går, 10:40 Populært innlegg Del Skrevet i går, 10:40 FrihetensRegn skrev (4 timer siden): Jeg håper dette er en wake up call for hele industrien, der man endelig innser at ingen ønsker DEI fokuserte spill med politiske beskjeder, men heller gode spill man kan glemme seg bort i (escapism) og gjerne ha historisk korrekthet der det er passende og minst mulig påminnelser om dagens politiske landskap i den vestlige verden. Black Rock penger kan være fristende, men i det lange løp er det slik at go woke, go broke er mantraet man bør ha i tankene i underholdningsindustrien. Desverre tror jeg det er for sent for AC: Shadows. Det kan bli slutten for Ubisoft. Jeg må bare spørre: blir du aldri lei? Det må være ekstremt slitsomt å rope om woke så mye som det du gjør og samtidig løpe bort fra enhver faktabasert diskusjon. Ubisoft har mange problemer med hvordan de har jobbet i flere år. Det er jo en grunn til at «Ubisoft sandbox» nesten er å betrakte som en sjanger og ikke på en god måte. Du har også Skull and Bones som hadde budsjett på rundt 200 millioner dollar, men som det er påståtatt kan ha kostet så mye som 650-850 millioner dollar. Når spillet i tillegg ikke ble spesielt godt mottatt så lover jo ikke det bra. Det er jo også et problem at selv når Ubisoft klarer å lage et solid spill som Prince of Persia så vet jo mange av oss at dette spillet kommer til å være nedsatt med 40% om kort tid så vi kan godt vente med å kjøpe det. Dette er jo fint for oss, men det betyr jo at Ubisoft tjener mindre, noe som vil resultere i nedbemanning. «Go woke, go broke» blir jo sagt svært ofte, men det stemmer jo ikke overens med virkeligheten. Horizon Zero Dawn, Horizon Forbidden West, Spider-Man Miles Morales, Spider-Man 2, God of War Ragnarok, Hades, Hades 2 og The Last of Us 2 er eksempler på spill som har blitt stemplet som woke uten at det har gjort dem til dårlige spill eller hatt dårlige salgstall. Du kan fint nevne en tilsvarende liste med «woke» spill som Suicide Squad og Concord som har gjort det dårlige, men det å si at disse gjorde det dårlig kun fordi de var woke i stedet for å ta en voksen diskusjon på hva som gjorde dem til flopper er lite fruktbart. Du låser deg fast i din konklusjon og det ødelegger all produktiv diskusjon. Hver gang jeg prøver å ta denne diskusjonen så ender det opp likt. Det kommer ikke noe fakta på bordet som støtter opp ditt argument og vanligvis blir det bare stille. Jeg er ekstremt lei av at diskusjon om woke som skal ødelegge hver eneste tråd. akelbo skrev (2 timer siden): Kan vi få publisere en enste sak her uten at det konstant skal trekkes in mas om woke og dei? Takk, dette kan ikke gjentas nok. akelbo skrev (2 timer siden): Jeg har enda til gode å se beviser på at disse masseoppsigelsene er et resultat av at spillbransjen har blitt mer inkluderende de siste årene, men for all del. Legg gjerne frem. Det bruker å bli stille hver gang jeg ber om bevis eller forklaring på ting som motstrider argumentene deres... 7 2 4 Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet i går, 11:47 Del Skrevet i går, 11:47 Yopaz skrev: FrihetensRegn skrev (4 timer siden): Jeg håper dette er en wake up call for hele industrien, der man endelig innser at ingen ønsker DEI fokuserte spill med politiske beskjeder, men heller gode spill man kan glemme seg bort i (escapism) og gjerne ha historisk korrekthet der det er passende og minst mulig påminnelser om dagens politiske landskap i den vestlige verden. Black Rock penger kan være fristende, men i det lange løp er det slik at go woke, go broke er mantraet man bør ha i tankene i underholdningsindustrien. Desverre tror jeg det er for sent for AC: Shadows. Det kan bli slutten for Ubisoft. Jeg må bare spørre: blir du aldri lei? Det må være ekstremt slitsomt å rope om woke så mye som det du gjør og samtidig løpe bort fra enhver faktabasert diskusjon. Ubisoft har mange problemer med hvordan de har jobbet i flere år. Det er jo en grunn til at «Ubisoft sandbox» nesten er å betrakte som en sjanger og ikke på en god måte. Du har også Skull and Bones som hadde budsjett på rundt 200 millioner dollar, men som det er påståtatt kan ha kostet så mye som 650-850 millioner dollar. Når spillet i tillegg ikke ble spesielt godt mottatt så lover jo ikke det bra. Det er jo også et problem at selv når Ubisoft klarer å lage et solid spill som Prince of Persia så vet jo mange av oss at dette spillet kommer til å være nedsatt med 40% om kort tid så vi kan godt vente med å kjøpe det. Dette er jo fint for oss, men det betyr jo at Ubisoft tjener mindre, noe som vil resultere i nedbemanning. «Go woke, go broke» blir jo sagt svært ofte, men det stemmer jo ikke overens med virkeligheten. Horizon Zero Dawn, Horizon Forbidden West, Spider-Man Miles Morales, Spider-Man 2, God of War Ragnarok, Hades, Hades 2 og The Last of Us 2 er eksempler på spill som har blitt stemplet som woke uten at det har gjort dem til dårlige spill eller hatt dårlige salgstall. Du kan fint nevne en tilsvarende liste med «woke» spill som Suicide Squad og Concord som har gjort det dårlige, men det å si at disse gjorde det dårlig kun fordi de var woke i stedet for å ta en voksen diskusjon på hva som gjorde dem til flopper er lite fruktbart. Du låser deg fast i din konklusjon og det ødelegger all produktiv diskusjon. Hver gang jeg prøver å ta denne diskusjonen så ender det opp likt. Det kommer ikke noe fakta på bordet som støtter opp ditt argument og vanligvis blir det bare stille. Jeg er ekstremt lei av at diskusjon om woke som skal ødelegge hver eneste tråd. akelbo skrev (2 timer siden): Kan vi få publisere en enste sak her uten at det konstant skal trekkes in mas om woke og dei? Takk, dette kan ikke gjentas nok. akelbo skrev (2 timer siden): Jeg har enda til gode å se beviser på at disse masseoppsigelsene er et resultat av at spillbransjen har blitt mer inkluderende de siste årene, men for all del. Legg gjerne frem. Det bruker å bli stille hver gang jeg ber om bevis eller forklaring på ting som motstrider argumentene deres... Trump vant, og til høsten blir det kanskje Listhaug som statsminister. Tilsvarende skjer over hele Europa. Tror du må smøre deg med tålmodighet når det kommer til å høre på woke debatten. 2 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet i går, 12:10 Del Skrevet i går, 12:10 (endret) Yopaz skrev (1 time siden): Jeg har enda til gode å se beviser på at disse masseoppsigelsene er et resultat av at spillbransjen har blitt mer inkluderende de siste årene, men for all del. Legg gjerne frem. Med fare for å bli delaktig i kjedelig debatt, så er det vel ikke bestridt at fokus på DEI har virket hemmende på spillsalg og har ledet til nedleggelser av spillstudio. Hvilke bevis ønsker du? Concord er vel fortsatt friskt i minnet, og enhver forstår at DEI (karakterdesign bl.a.) påvirket salget negativt. Studioet ble lagt ned like etterpå. Assasins Creed Shadows har blitt utsatt grunnet mottakelse av spillet (DEI). Veilguards regissør trakk seg like etter spillet ble lansert (og floppet), og nedskjæringer er nok rett rundt hjørnet. Jeg er enig i at det er slitsomt når for mange kommentarfelt preges av DEI/woke-prat, men jeg er også lei denne påtatte trangen til å late som at DEI ikke er relevant, ikke påvirker utvikling av spill eller ikke påvirker salg av spill. Endret i går, 12:11 av Donkey Kong 3 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gavekort Skrevet i går, 12:13 Populært innlegg Del Skrevet i går, 12:13 Heftig kirsebærplukking her inne, som ikke tar i betraktning om at det forsvant 10500 jobber i 2023 og 14600 jobber i 2024 over hele industrien. Det har ingenting med barnslig review bombing fra DEI krenkekoret på Steam å gjøre. https://en.wikipedia.org/wiki/2023–2024_video_game_industry_layoffs 9 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå