Gjest c7571...253 Skrevet mandag kl 20:31 Del Skrevet mandag kl 20:31 Skal sette i stand et hus på garden som jeg senere skal flytte inn i når sønnen min tar over gården. Kan jeg få fradragsført desse vedlikeholdskostnadene i regnskapen min? Det er jeg som fortsatt eier gården og har ikke overdratt den til sønnen min ennå, så jeg bor ikke på kår i dag. Boligen som skal pusses opp har ikke vert bebodd på flere år.. Anonymous poster hash: c7571...253 Lenke til kommentar
HW1 Skrevet tirsdag kl 04:48 Del Skrevet tirsdag kl 04:48 Gjest c7571...253 skrev (8 timer siden): Skal sette i stand et hus på garden som jeg senere skal flytte inn i når sønnen min tar over gården. Kan jeg få fradragsført desse vedlikeholdskostnadene i regnskapen min? Det er jeg som fortsatt eier gården og har ikke overdratt den til sønnen min ennå, så jeg bor ikke på kår i dag. Boligen som skal pusses opp har ikke vert bebodd på flere år.. Anonymous poster hash: c7571...253 Hva har du brukt boligen som skal settes i stand til tidligere? Gitt at det ikke er noe nåværende bruk så er det naturlig å tenke at fradragsrett skal følge forrige bruk av denne boligen. Hvis boligen var en tidligere kårbolig så kunne du vedlikeholdt denne med fradrag etter at bruket som kårbolig var over. (Ved bruttokår) Hvis det er gått mange år så kan det hende at denne muligheten er tapt. (Usikker på hvor grensen går. Men under 3 år burde gå fint) Det er fradragsrett for vedlikehold av bolig som brukes til bruttokår. Men jeg tror ikke du kan føre fradrag med tanke på at du selv skal flytte til denne boligen i fremtiden. Men sønnen din burde ha fradragsrett hvis du begynner å bo der å han deretter utfører vedlikehold på sin regning som del av kåravtalen. Jeg anbefaler generelt at du snakker med noen fra Norges Bondelag eller en regnskapsfører med peiling på landbruk da detaljene ikke er noe jeg har kontroll på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå