Gå til innhold

Over og ut med Nicemobil


Anbefalte innlegg

17 minutes ago, Trulss said:

Det kommer også an på hvilken operatør motparten bruker. Jeg hadde en Motorola som visstnok ikke hadde støtte for VoLTE hos Telenor den gang, og hver gang jeg forsøkte ringe folk med ICE-abonnement hørtes ikke hva som ble sagt og de med ICE måtte ringe tilbake.

Når jeg slo av VoLTE var alt i orden. Når jeg byttet telefon ble alt i orden.
Telefonen viste aktiv VoLTE i displayet men hadde vissnok ikke offentlig støtte for VoLTE og feilet hver gang jeg ringte noen med iphone og ICE-abonnement. Dette er vel og merke noen år siden.

Det kom en android oppdatering på ca 300 mb rundt nyttår, og etter denne har volte feilet - jeg dobbeltsjekket med en gammel samsung S7 edge og der fungerte det å ring men kvalilteten var meget lav (delvis robot stemme osv)

byttet tilbake til min S20 FE og samme problemet kom tilbake med en gang - istedenfor robotstemme (lav båndbredde) er det helt stille når de tar telefonen (ingen båndbredde)

 

før nyttår fungerte det perfekt å ringe med S20 FE, god samtale kvalitet og ingen enveis kommunikasjon noen steder

 

edit:

skrudde av volte og nå fungerer alt knirkefritt igjen, får håpe de finner ut av problemet slik at det kan skrus på igjen

Endret av Kakkelfant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kakkelfant skrev (7 timer siden):

Det kom en android oppdatering på ca 300 mb rundt nyttår, og etter denne har volte feilet

før nyttår fungerte det perfekt å ringe med S20 FE, god samtale kvalitet og ingen enveis kommunikasjon noen steder

skrudde av volte og nå fungerer alt knirkefritt igjen, får håpe de finner ut av problemet slik at det kan skrus på igjen

Høres usannsylig ut at denne feilen ble introdusert med en telefonoppdatering, da S20 FE kun mottok sikkerhetsoppdateringer i 2024, altså ingen funksjonsendringer: https://doc.samsungmobile.com/SM-G780F/NEE/doc.html gjelder både 4G og 5G versjonen.

Har du vært i kontakt med kundeservice?

På nyere modeller er brukervalget forøvrig fjernet da all taletrafikk skal over på volte og etterhvert vonr.

Endret av mandela
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, mandela said:

Høres usannsylig ut at denne feilen ble introdusert med en telefonoppdatering, da S20 FE kun mottok sikkerhetsoppdateringer i 2024, altså ingen funksjonsendringer: https://doc.samsungmobile.com/SM-G780F/NEE/doc.html gjelder både 4G og 5G versjonen.

Har du vært i kontakt med kundeservice?

På nyere modeller er brukervalget forøvrig fjernet da all taletrafikk skal over på volte og etterhvert vonr.

Kan godt hende det er en sammentreff, det begynte uansett rundt nyttår, fikset det i dag med å skru av volte mens saga mobil jobber med en permanent fiks, hos plussmobil hadde de ikke funnet ut av det når jeg byttet til saga, men de har bekreftet for meg at det gjelder "hundrevis" av kunder med samme problem.

Min gamle S7 edge hadde ingen problemer med å komme gjennom, bare litt problemer med båndbredden, og den har ikke vært oppdatert siden 2021. "Nye" S20 FE var helt borket inntil jeg skrudde av volte.

edit:

altså ikke vanlige samtaler, kun samtaler til telenor bedrift taletjenster (som fastlege, fylkeskommunen, elkjøp, tannlege, osv)

Endret av Kakkelfant
Lenke til kommentar

Ble oppringt av Saga Mobil kundeservice i dag, de har funnet feilen og fikset problemet for alle - Telenor patcher sine sentraler as we speak.

Plussmobil driver vel fortsatt og rører i kaffekoppen mens de lurer på hva som skjer..

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

flere som har opplevd ikke blitt overflyttet over til ICE i dag som lovt? De sa opprinnelig i løpet januar.

nå har Nicemobil sendt melding om at de ikke rekker det før i neste uke. javel, greit nok.

men så nettopp i nettbanken de har trukket for februar (idag), så løftet om de skulle spandere månedavgift ut mars (2 måneder) blir i stedet 1 måned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (22 minutter siden):

flere som har opplevd ikke blitt overflyttet over til ICE i dag som lovt? De sa opprinnelig i løpet januar.

nå har Nicemobil sendt melding om at de ikke rekker det før i neste uke. javel, greit nok.

men så nettopp i nettbanken de har trukket for februar (idag), så løftet om de skulle spandere månedavgift ut mars (2 måneder) blir i stedet 1 måned.

Mulig ting ble litt forhastet hos de. Skal vedde litt på at de forskyver en måned eller to.. Det pleier gjerne å bli sånn når noen i ledelsen i et selskap tar forhastede beslutninger, og så skal IT osv følge opp etterpå. Da slår realitetene inn brått 😄

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...