Kakkelfant Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar (endret) 17 minutes ago, Trulss said: Det kommer også an på hvilken operatør motparten bruker. Jeg hadde en Motorola som visstnok ikke hadde støtte for VoLTE hos Telenor den gang, og hver gang jeg forsøkte ringe folk med ICE-abonnement hørtes ikke hva som ble sagt og de med ICE måtte ringe tilbake. Når jeg slo av VoLTE var alt i orden. Når jeg byttet telefon ble alt i orden. Telefonen viste aktiv VoLTE i displayet men hadde vissnok ikke offentlig støtte for VoLTE og feilet hver gang jeg ringte noen med iphone og ICE-abonnement. Dette er vel og merke noen år siden. Det kom en android oppdatering på ca 300 mb rundt nyttår, og etter denne har volte feilet - jeg dobbeltsjekket med en gammel samsung S7 edge og der fungerte det å ring men kvalilteten var meget lav (delvis robot stemme osv) byttet tilbake til min S20 FE og samme problemet kom tilbake med en gang - istedenfor robotstemme (lav båndbredde) er det helt stille når de tar telefonen (ingen båndbredde) før nyttår fungerte det perfekt å ringe med S20 FE, god samtale kvalitet og ingen enveis kommunikasjon noen steder edit: skrudde av volte og nå fungerer alt knirkefritt igjen, får håpe de finner ut av problemet slik at det kan skrus på igjen Endret 30. januar av Kakkelfant Lenke til kommentar
mandela Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar (endret) Kakkelfant skrev (7 timer siden): Det kom en android oppdatering på ca 300 mb rundt nyttår, og etter denne har volte feilet før nyttår fungerte det perfekt å ringe med S20 FE, god samtale kvalitet og ingen enveis kommunikasjon noen steder skrudde av volte og nå fungerer alt knirkefritt igjen, får håpe de finner ut av problemet slik at det kan skrus på igjen Høres usannsylig ut at denne feilen ble introdusert med en telefonoppdatering, da S20 FE kun mottok sikkerhetsoppdateringer i 2024, altså ingen funksjonsendringer: https://doc.samsungmobile.com/SM-G780F/NEE/doc.html gjelder både 4G og 5G versjonen. Har du vært i kontakt med kundeservice? På nyere modeller er brukervalget forøvrig fjernet da all taletrafikk skal over på volte og etterhvert vonr. Endret 30. januar av mandela 1 1 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar (endret) 22 minutes ago, mandela said: Høres usannsylig ut at denne feilen ble introdusert med en telefonoppdatering, da S20 FE kun mottok sikkerhetsoppdateringer i 2024, altså ingen funksjonsendringer: https://doc.samsungmobile.com/SM-G780F/NEE/doc.html gjelder både 4G og 5G versjonen. Har du vært i kontakt med kundeservice? På nyere modeller er brukervalget forøvrig fjernet da all taletrafikk skal over på volte og etterhvert vonr. Kan godt hende det er en sammentreff, det begynte uansett rundt nyttår, fikset det i dag med å skru av volte mens saga mobil jobber med en permanent fiks, hos plussmobil hadde de ikke funnet ut av det når jeg byttet til saga, men de har bekreftet for meg at det gjelder "hundrevis" av kunder med samme problem. Min gamle S7 edge hadde ingen problemer med å komme gjennom, bare litt problemer med båndbredden, og den har ikke vært oppdatert siden 2021. "Nye" S20 FE var helt borket inntil jeg skrudde av volte. edit: altså ikke vanlige samtaler, kun samtaler til telenor bedrift taletjenster (som fastlege, fylkeskommunen, elkjøp, tannlege, osv) Endret 30. januar av Kakkelfant Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Ble oppringt av Saga Mobil kundeservice i dag, de har funnet feilen og fikset problemet for alle - Telenor patcher sine sentraler as we speak. Plussmobil driver vel fortsatt og rører i kaffekoppen mens de lurer på hva som skjer.. 1 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar flere som har opplevd ikke blitt overflyttet over til ICE i dag som lovt? De sa opprinnelig i løpet januar. nå har Nicemobil sendt melding om at de ikke rekker det før i neste uke. javel, greit nok. men så nettopp i nettbanken de har trukket for februar (idag), så løftet om de skulle spandere månedavgift ut mars (2 måneder) blir i stedet 1 måned. 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Mr.M skrev (22 minutter siden): flere som har opplevd ikke blitt overflyttet over til ICE i dag som lovt? De sa opprinnelig i løpet januar. nå har Nicemobil sendt melding om at de ikke rekker det før i neste uke. javel, greit nok. men så nettopp i nettbanken de har trukket for februar (idag), så løftet om de skulle spandere månedavgift ut mars (2 måneder) blir i stedet 1 måned. Mulig ting ble litt forhastet hos de. Skal vedde litt på at de forskyver en måned eller to.. Det pleier gjerne å bli sånn når noen i ledelsen i et selskap tar forhastede beslutninger, og så skal IT osv følge opp etterpå. Da slår realitetene inn brått 😄 2 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar noen her som vet hva dette ikonet er? hatt det lenge, oppe i venstre hjørne på tlf. trodde muligens det var NiceMobil logo, men finner ikke noe info om det heller. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar Ligner litt på et ikon brukt for NFC noen steder. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar bo1e skrev (11 minutter siden): Ligner litt på et ikon brukt for NFC noen steder. thanks, kan stemme det, ser det på google også 👍 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå