Gå til innhold

Over og ut med Nicemobil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har nok noe med at griske Lyse har overtatt ICE. Jeg tror også at overgangen til Telenor har en eller annen innvirkende årsak. Tipper ICE-kunder vil se flere andre endringer om kort tid som da i hovedsak vil gå på tjenestene blir dyrere og dårligere.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hva som skal til for å kunne starte en eSIM operatør. Altså svaret i seg selv er jo penger, men foruten det.. Altså å starte på nytt som operatør i Norge uten å ha noen med mye penger, i ryggen, er vel litt dødfødt? Selv Chilimobil blir jo kjøpt opp av Telia. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva blir beste "billig" operatør å skifte til nå? Chilimobil går vel straks over til Telia kan jeg tenke meg? Da blir de uaktuelt å skifte til det?
Er det Happybytes og Plussmobil gode og stabile alternativer?? Eller?

Lenke til kommentar
Maxma skrev (2 timer siden):

Så hva blir beste "billig" operatør å skifte til nå? Chilimobil går vel straks over til Telia kan jeg tenke meg? Da blir de uaktuelt å skifte til det?
Er det Happybytes og Plussmobil gode og stabile alternativer?? Eller?

Dårlig erfaring med plussmobil. Virker ikke med doro telefoner etter de byttet til eRate simkort, ikke mulig å ringe inn/ut.

Samt mye problemer med VoLTE med mange smart telefoner.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
16 hours ago, Phantom Software said:

Nice kan jo knapt ha vært eget selskap om det går så raskt å flytte alle kundene til ice.

De var knapt et eget selskap, de var bare et merkenavn i samme selskap som Ice.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nice var et konsept hos Ice. Ungene mine har hatt Nice. Nå får de noen måneder gratis og fortsetter med samme simkort og samme vilkår, men det står ice på mottakeren i nettbanken om noen måneder. Endringen er ikke merkbar for dem overhodet. Får de bedre vilkår/pris et annet sted så byttes det når den tid kommer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
bo1e skrev (13 minutter siden):

Nice var et konsept hos Ice. Ungene mine har hatt Nice. Nå får de noen måneder gratis og fortsetter med samme simkort og samme vilkår, men det står ice på mottakeren i nettbanken om noen måneder. Endringen er ikke merkbar for dem overhodet. Får de bedre vilkår/pris et annet sted så byttes det når den tid kommer.

kommer til å bli dyrere temmelig raskt mistenker jeg.

jeg har 1 GB abo. hos Nice kr. 95/mnd. finner ikke tilsvarende hos ICE, så da er man tvunget å ta 2gb 179kr./mnd. eller bytte leverandør (men fins det i heletatt andre der ute som tilbyr noe for en hundrelapp) ?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bo1e skrev (26 minutter siden):

De har sagt at vilkårene ikke endres

ja står forsåvidt det.

"Du beholder den samme prisen og datapakken som du har i dag."

på 1-gb abo. mitt, er det også data-rollover inkludert, håpe det videreføres også.

btw, er klar over at inneværende rollover/oppspart datamengde ikke overføres når man flyttes, men mente fra tidspunktet etter at man er overført og etablert på ICE

Sitat

7. Hva skjer med Rolloverdataen jeg har spart opp hos NiceMobil?  

Vi kan ikke overføre Rolloverdata fra NiceMobil, men du får full datakvote når du flyttes over i slutten av januar. De som overføres i februar blir selvsagt også tilsvarende kompensert.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar
13 hours ago, OC-Freak said:

Dårlig erfaring med plussmobil. Virker ikke med doro telefoner etter de byttet til eRate simkort, ikke mulig å ringe inn/ut.

Samt mye problemer med VoLTE med mange smart telefoner.

Plussmobil har også hatt ett merkelig problem de siste 4 ukene - når man ringer en bedrift som har telenor taletjenester (ofte en telefonsvarer med noen valg "trykk 1 for forsikring, trykk 2 for nettbank, osv") kan man ikke høre noen ting når det svares, men den man ringer kan høre alt man selv sier. Det ender med at man må be pent om at de kan ringe tilbake og håpe det skjer.

Jeg bytter til saga mobil pga dette, de er bare en tier dyrere per mnd for samme pakke (1gb, fri samtale/SMS/MMS telenor dekning).

Endret av Kakkelfant
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Mr.M said:

jeg har 1 GB abo. hos Nice kr. 95/mnd. finner ikke tilsvarende hos ICE, så da er man tvunget å ta 2gb 179kr./mnd. eller bytte leverandør (men fins det i heletatt andre der ute som tilbyr noe for en hundrelapp) ?

Blir ikke helt det samme, de har jo benyttet to merkevarer for å nå to målgrupper så da var produkter og priser ulike; nå skal de prøve å nå to målgrupper med samme merkevare, så da de endre på produktene og ha noen rimeligere abonnement også, ellers stikker bare alle til konkurrenter.

Konkurrentene kommer garantert på banen alt denne uken tipper jeg med tilbud og produkter rettet spesifikt mot nice-kundemassen. Det vet jo også ice at kommer til å skje.

Lenke til kommentar
On 1/28/2025 at 10:23 AM, Kakkelfant said:

Plussmobil har også hatt ett merkelig problem de siste 4 ukene - når man ringer en bedrift som har telenor taletjenester (ofte en telefonsvarer med noen valg "trykk 1 for forsikring, trykk 2 for nettbank, osv") kan man ikke høre noen ting når det svares, men den man ringer kan høre alt man selv sier. Det ender med at man må be pent om at de kan ringe tilbake og håpe det skjer.

Jeg bytter til saga mobil pga dette, de er bare en tier dyrere per mnd for samme pakke (1gb, fri samtale/SMS/MMS telenor dekning).

Da har jeg byttet og det viser seg at samme problem eksisterer på saga mobil - plussmobil har knotet i lang tid for å finne ut av det, saga mobil brukte 20 minutter på å finne feilen: volte problemer fører til enveis kommunikasjon (ikke nok båndbredde til tale) og jobber nå med en permanent løsning

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (1 minutt siden):

Da har jeg byttet og det viser seg at samme problem eksisterer på saga mobil - plussmobil har knotet i lang tid for å finne ut av det, saga mobil brukte 20 minutter på å finne feilen: volte problemer fører til enveis kommunikasjon (ikke nok båndbredde til tale) og jobber nå med en permanent løsning

Før ble det sagt at man må ha en mobil som støtter VoLTE hos operatøren man bruker, om ikke kan oppleve slike feil.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Trulss said:

Før ble det sagt at man må ha en mobil som støtter VoLTE hos operatøren man bruker, om ikke kan oppleve slike feil.

Det hele begynte rett før nyttår, før dette var alt helt fint og fungerte greit. Muligens de har rullet ut noen nye systemer etter nyttår?

Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (1 time siden):

Det hele begynte rett før nyttår, før dette var alt helt fint og fungerte greit. Muligens de har rullet ut noen nye systemer etter nyttår?

Det kommer også an på hvilken operatør motparten bruker. Jeg hadde en Motorola som visstnok ikke hadde støtte for VoLTE hos Telenor den gang, og hver gang jeg forsøkte ringe folk med ICE-abonnement hørtes ikke hva som ble sagt og de med ICE måtte ringe tilbake.

Når jeg slo av VoLTE var alt i orden. Når jeg byttet telefon ble alt i orden.
Telefonen viste aktiv VoLTE i displayet men hadde vissnok ikke offentlig støtte for VoLTE og feilet hver gang jeg ringte noen med iphone og ICE-abonnement. Dette er vel og merke noen år siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...