Gå til innhold

Elektriker - Kampen om offshore jobben

Gjest 4e9a8...e71

Anbefalte innlegg

Gjest 4e9a8...e71

Hei.

Jeg er elektriker og elektro ingeniør. Jeg har i lang tid drømt om å kunne jobbe offshore, mest på grunn av friperiodene, men kan tror ikke lønna er så fæl heller har jeg hørt rykter om. Jeg har jobbet på landbaserte prosessanlegg og noe industrianlegg. I nåværende jobb sitter jeg foran PC'skjermen 98% av dagen og det begynner jeg å bli veldig lei av.

Barna er nå kommet i skole alder og dama forteller at hun gir meg sin velsignelse på å forsøke å komme meg på en offshore rotasjonsjobb dersom jeg ønsker dette. Jeg er helt på bar bakke her og litt usikker på om det er noe håp for sånne som meg innen offshore eller om jeg bør holde meg her på land. De siste årene har jeg jobbet innen samferdselssektoren.

Jeg ser det ligger en del stillinger for elektrikere på finn.no, men samtidig hører setninger som; "alle vil jo offshore" og "Det er masse ledige elektrikere, med masse offshore erfaring som er mer kvalifisert enn deg". 

Noen som har tips til hvor dere ville begynt? Er jeg "dum" som vurderer å gå fra den "trygge" kontorjobben min over til offshore livet?

Anonymous poster hash: 4e9a8...e71

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Offshore turnus er populært blant unge dom ikkje har noko imot å jobbe mykje og intensivt. 

Husk at grunnen til at ordningane med lange friperioder er for å kompansere for den ulempen det er å jobbe omtrent konstant når du fyrst er ute. Det er langt frå alle som synes det er så attraktiv etter nokre år. 

Som ein mann med store ungar som likefullt velger slik turnus så representerer du stabil arbeidskraft med mykje erfaring. Det vil i seg sjølv være nok til å utkonkurrere ungdommen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...