Blackcomb Skrevet i går, 14:18 Del Skrevet i går, 14:18 Hei, jeg var heldig og fikk kjøpt et par Bowers & Wilkins 805 Matrix i god tilstand, fra Finn for rundt et år siden. Det jeg egentlig lurer på er hvordan har utviklingen vært siden den gang.. dette var noe av det heftigste du kunne kjøpe sent 90-tallet, og nye 805 D4 koster over 100 000 kr. Jeg betalte 6000 kr for 805 Matrix til sammenligning! 😄 Hvor ville dere plassert Bowers Wilkins 805 Matrix i følgende selskap. Bowers & Wilkins 805 D4 Bowers & Wilkins 705 S3 KEF LS50 Wireless II Bowers & Wilkins 606 S3 Eller ville en sagt at de er dårligere enn alle disse? 😅 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden 5 hours ago, Blackcomb said: Hei, jeg var heldig og fikk kjøpt et par Bowers & Wilkins 805 Matrix i god tilstand, fra Finn for rundt et år siden. Det jeg egentlig lurer på er hvordan har utviklingen vært siden den gang.. dette var noe av det heftigste du kunne kjøpe sent 90-tallet, og nye 805 D4 koster over 100 000 kr. Jeg betalte 6000 kr for 805 Matrix til sammenligning! 😄 Hvor ville dere plassert Bowers Wilkins 805 Matrix i følgende selskap. Bowers & Wilkins 805 D4 Bowers & Wilkins 705 S3 KEF LS50 Wireless II Bowers & Wilkins 606 S3 Eller ville en sagt at de er dårligere enn alle disse? 😅 Bowers & Wilkins er noe så unikt som en produsent som lagde meget bra greier (som feks dine 805 Matrix) som har gått over til å lage middelmådige høyttalere med slitsom og farget "imponator-lyd". Om man ser på frekvensresponsen til 805 Matrix : Så ser man at den er flat og fin, sånn det skal være på gode høyttalere. Sammenligner man den med 805 D4: Så ser man at et er merkelige greier. Noen merkelige øking av enkelte frekvenser, og et slags "hull" i mellomtonen. Enkelte lyder i diskantområdet vil være hevet 10dB i forhold til mellomtonen. Det er nok gjort for at det skal høres overdrevent detaljert ut, og at den dermed skal skille seg ut fra andre høyttalere ved sammenligning i butikk. Ulempen er a det på litt sikt blir svært ubehagelig og slitsomt å høre på de. Men det oppdager man ikke før det er for sent. Så de du har er vel sannsynligvis noe av det beste B&W har lagd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå