Impulzive Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) Hei Er på utkikk etter en ny laptop til jobb da jeg ønsker litt mer futt. Jeg har nå en Lenovo 14" Thinkpad som jeg har brukt ~8t daglig i 5 år og vært veldig fornøyd med Den er veldig pålitelig, jeg har brukt den mye på farten, mistet den i gulvet flere ganger, brukt den utendørs midt i solsteken, steder med høy luftfuktighet og aldri hatt noen problemer med den Vurderer en Thinkpad P14s med disse specs: I7 165H vPro 32 GB DDR5-5600MT/s (SODIMM) 1 TB SSD M.2 2280 PCIe Gen4 Performance TLC Opal 14.5" 3K (3072 x 1920), IPS, Anti-Glare, Non-Touch, 100%DCI-P3, 430 nits, 120Hz NVIDIA RTX™ 500 Ada Generation Laptop GPU 4GB GDDR6 Evt I9 185H vPro med integrert Arc grafikk (hvilken av alternativene er best?) Jeg har et budsjett på 30-40k og den skal hovedsakelig brukes til cad programvare og i blant noen 3D programmer. Jeg ønsker også noe som kan brukes til å spille litt med, da spiller jeg som regel nyere FPS spill Har ikke sett så mye på andre merker da jeg har vært så fornøy med Lenovo, er det noen andre laptoper jeg heller burde vurdere i den prisklassen? Tykkelse eller vekt har ikke så mye å si, men den må være 14". Ofrer jeg ytelse for kvalitet med de komponentene til den prisen, eller er den kraftig nok? Jeg setter pris på råd og innspill, jeg er ikke helt oppdatert i komponentverden, spesielt ikke laptoper Endret 21 timer siden av Impulzive Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden i9-prosessorene pleier å throttle som bare juling i ultrabooks, så det er sjeldent verdt å presse for mye hardware i et slikt format. Om du skal drive med CAD så drar du særdeles stor nytte av Nvidia sine Quadro-kort, selv et low-end Quadro-kort vil slå et high-end consumerkort i ytelse. Men om du også skal spille så bør du nesten ha begge deler. Det er litt opp til deg hvor komplekse modeller du skal drive med, eller hvor bra spillene skal kjøre. Utover det så har jeg ingen kommentarer. Thinkpad er fortsatt et solid valg. 1 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 30 minutter siden Del Skrevet 30 minutter siden NVIDIA grafikk er mye bedre enn integrert Intel Arc grafikk. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8 minutter siden Del Skrevet 8 minutter siden Hvor hastverk har du med ny PC? AMD slipper sine nye bærbare chipper nå i disse dager, alle med AI i navnet, som virker å ha en god ytelseforbedring over forrige generasjon, samtidig som de bruker mindre strøm. Til og med Dell kommer nå med AMD bærbare, som de vist aldri har brukt i sine før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå