Gå til innhold

Komplett Flex - Resurs bank, misvisende informasjon

Anbefalte innlegg

Hei

Saken utartet seg ifbm kjøp på Komplett sin Flex avtale. 
Jeg kjøpte noen produkter som det skulle betales XX,- kr i mnd for. Denne mnd summen er da inkludert renter, det var rundt 14% effektiv rente. 

Når da faktura fra resurs bank kommer er det oppført XX,- kr i totalsum for produktene og et etableringsgebyr for kjøp.
Jeg valgte å betale hele beløpet med en gang, men måtte også da betale etableringsgebyret som resurs bank kaller det, mens komplett kaller det for kostnad, eller renter. 
Dette er jo egentlig veldig misvisende og man taper jo dersom man betaler hele summen på en gang når jeg uansett må betale etableringsgebyr eller renter. 
Normalt sett betaler man ikke påfølgende renter for resten av en periode dersom man betaler hele summen før låneperiode er utløpt.

Andre som har lignende erfaring? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd Flex eller Resurs bank, men alle slike idag har en signering av en avtale som du garantert signerte med BankID. I den kontrakten så står det garantert klinkende klart at de skal ha sinee utgifter dekket uansett om du betalte ned alt på en gang eller ikke. Hvis du ikke ville ha slike kostnader så skulle du bare betalt ordren med bankkort/vipps/faktura når du kjøpte produktene, dette er ikke atomfysikk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...