Gå til innhold

Hjelp! Kjøpt Aune S17 Pro EVO hodetelefonforsterker + Pre-AMP. Hvordan kobler jeg den til PC?

Anbefalte innlegg

Se vedlagt filer for inputs og outputs. Altså, jeg har nå investert i et par HiFiMAN Arya Organic, samtidig som at jeg har JBL LSR305 monitor-høyttalere som er aktive. Tenkte derfor at den perfekte matchen ville være nylanserte Aune S17 Pro EVO. Men ulikt Aune S9C Pro som har en USB-tilkobling, så ser jeg ikke helt hvordan jeg skal koble denne til PCen på noen god måte? Har dere noen gode tips? Og vil det være veldig kvalitetstap på lyden?

Mvh 🙂

Aune-S17-Pro-EVO-silver.jpg

Aune-S17-Pro-silver-back.jpg

Endret av Blackcomb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er kun en forsterker, så den har ingen digitale innganger.

Om du ikke kan sende et analogt signal fra datamaskinen (som da sannsynligvis ikke vil gi så god kvalitet) så trenger du en digital til analog konverter. Altså en DAC. 

Siden forsterkeren ser ut til å være egnet for en balansert DAC burde du da ha en som har XLR kobling.

(Om du ikke ønsker dette så må du da altså bruke rca fra datamaskinen, eller en 3,5mm til rca i verste fall)

Lenke til kommentar

Mulig jeg misforstår nå, men det er jo en hodetelefon-forsterker med pre-amp. Kan dere gi forslag til et produkt som vil gjøre nytten her? 

Vil en slik AudioEngine D1 koblet på gjøre nytten, da den har DAC-funksjonalitet og USB-port? Vil det isåfall bety et stort kvalitetstap kontra andre løsninger? Og isåfall hva anbefaler dere? 

Jeg investerer ganske mye i dette opplegget her nå, så vil gjerne ha en løsning som fungerer bra. Nevner bare AudioEngine D1 da jeg har den i hus fra før. 🙂

image.png.1dc4beea5b54a390d46f2ae5ab1eb5b0.png

image.thumb.png.22251c2ba49effe523198918d75bc650.png

Lenke til kommentar
57 minutes ago, Iki said:

Dette er kun en forsterker, så den har ingen digitale innganger.

Om du ikke kan sende et analogt signal fra datamaskinen (som da sannsynligvis ikke vil gi så god kvalitet) så trenger du en digital til analog konverter. Altså en DAC. 

Siden forsterkeren ser ut til å være egnet for en balansert DAC burde du da ha en som har XLR kobling.

(Om du ikke ønsker dette så må du da altså bruke rca fra datamaskinen, eller en 3,5mm til rca i verste fall)

Ser den. Det jeg har er jo en hodetelefon-forsterker med pre-amp. Kan dere gi forslag til et produkt som vil gjøre nytten her? 

Vil en slik AudioEngine D1 koblet på være ideelt, da den har DAC-funksjonalitet og USB-port? Vil det isåfall bety et stort kvalitetstap kontra å kjøre via Aune S9C Pro som har integrert DAC av gjerne langt høyere kvalitet?

Med andre ord, hva er best løsning:

1. Aune S9C Pro DAC / AMP direkte til PC

2. Aune S17 PRO EVO AMP + AudioEngine D1 Dac?

Jeg investerer ganske mye i dette opplegget her nå, så vil gjerne ha en løsning som fungerer optimalt... Nevner bare AudioEngine D1 da jeg har den i hus fra før. 🙂

image.png.1dc4beea5b54a390d46f2ae5ab1eb5b0.png

image.thumb.png.22251c2ba49effe523198918d75bc650.png

Endret av Blackcomb
Lenke til kommentar

Hvis du har begge i hus så hvorfor ikke bare prøve ut hva som høres best ut? Jeg setter en knapp på at Aune S9C Pro vil være en bedre løsning. Den doble DAC chipen i den er nok av bedre kvalitet og det er nok også sikkert en veldig god amp.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ble tipset av Aune direkte om det samme nå. Ble vel forklart at skulle en få betydelig merkbar lydforskjell, måtte en ha type Aune S17 Pro EVO + Gustard R26 / A26 amp. Da snakker vi plutselig 16 000 kr til, og det blir litt for mye merkes. Blir nok kjempefornøyd med S9C Pro. 🙂

Spørsmålet er vel da mest hva slags kabel en skal kjøre. Best å ta de som følger med, eller er det noe vits med omformer til f.eks XLR?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...