Gå til innhold

Elkjøp kaller dette "som ny". Føler meg lurt. Hva mener du?

Ville du godtatt dette "som ny" fra Elkjøp  

41 stemmer

1. 1. Ville du vært fornøyd med kun kr 230 rabatt og merket "som ny uten emballasje" i dette tilfellet?

• Ja. Jeg mener denne PC er som ny, Elkjøp har rett
      2
    • Nei. Denne PC har klar slitasje og bruk jeg ikke vil kalle som ny
      39

Anbefalte innlegg

Fattiglus skrev (På 25.1.2025 den 23.15):

Innlegget er også litt som advarsel, for de som har tanker om hva som kan kalles som nytt fra Elkjøp

Sjangs å ta. Nettbrettet jeg nettopp fikk fra outleten var sprell nytt i uåpnet embalasje.

Heldigvis har de åpent kjøp, om det skulle vist seg å være like slitt som ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Helt enig med deg @Caddy, det er alltid litt gambling når man kjøper fra Elkjøp OUTLET.  Har ikke hatt problem tidligere, men mottok nylig en bærbar PC ("Som ny - Komplett i originalemballasje") der Total Host Writes = 10337 GB og Kjørte Timer = 5035. Og produsentens side sier at serienummeret er en "Hong Kong / English" PC -- men tastaturet er nordisk. Det ble litt jobb å installere alt av drivere/software (70 stk), siden den ble levert med "ren" Windows 11 Home 24H2. PC'en ser ny ut og fungerer fint -- men hvorfor har de utstyrt den med en godt brukt harddisk? Jeg håper ikke det dukker opp andre "overraskelser" i tiden framover.

EDIT: Nedlastet diagnoseprogram fra produsenten sier at PC'en er en nordisk modell, så informasjonen jeg først fant var ikke korrekt.

CrystalDiskInfo_20250401_highlight.thumb.png.132cc0aef537c19d0ee896e3d066b0cb.png

Endret av backtoback
nordisk modell; typos
Lenke til kommentar
On 1/28/2025 at 6:37 PM, Caddy said:

Sjangs å ta. Nettbrettet jeg nettopp fikk fra outleten var sprell nytt i uåpnet embalasje.

Heldigvis har de åpent kjøp, om det skulle vist seg å være like slitt som ditt tilfelle.

Nei, det er ikke en "sjangs å ta". Det er i beste fall en feil eller latskap fra Elkjøp, men mer sannsynlig en villet handling om å misinformere kunde. Noe som også kan kalles svindel.

Når en selger en ting, så skal beskrivelsen stemme. Punktum. Uansett om det er finn.no eller elkjop.

Men så lenge Elkjøp bare må betale retur-porto, og i verste fall får en streng beskjed fra forbrukerrådet, så holder de på som vanlig...

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Gouldfan said:

Elkjøp er et av de mest tvilsomme elbutikkene i Norge. Bør unngås om det ikke er veldig gode salgstilbud. 

Forferdelig garanti og service/kjøpsråd.

Nektet nettopp mine foreldre å ta i mot kaffetrakter under garanti i retur uten gebyr på 700. Katastrofalt hvor disse har falt nedover nå. 

Lenke til kommentar

1. Den pcen er åpenbart ikke "som ny", jeg ville returnert på flekken
2. Du får laptop som er mer en god nok til bruken som er beskrevet her for halvparten av prisen på finn.no (som sannsynligvis ser penere brukt ut i tillegg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...