Gå til innhold

Vaksinemotstand har brakt polio tilbake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Tussi said:

De fleste vaksiner må legen skrive ut,  inkludert flåttvaksinen, du kan sikkert bare sende en emld så får du den vil jeg tro

Uff, fastlegen. Han som mener man er hypokonder og har helseangst hvis man kommer innom hvert 5år. Får gjøre det da. Sikkert enklere om han slipper å se kunden.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Selfuniverse said:

Det var ett fint kallenavn for noe som har samme egenskaper som nervegift. Hvorfor våkner immunforsvaret så til de grader opp når aluminium blir oppdaget? Det er fordi det er giftig for kroppen.

Som alltid er det snakk om doser. Mengdene du får i deg via vaksiner er neglisjerbare sammenligna med mengdene du får i deg ved å leve, og utgier ingen ekstrarisiko.

https://www.chop.edu/vaccine-education-center/vaccine-safety/vaccine-ingredients/aluminum

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (2 timer siden):

Ser ut som ett stråmannsargument. Jeg snakker veldig sjeldent i svart hvitt tenkning, men når noen skal 'angripe' meg så prøver de som regel å ilegge meg svart hvitt tenkning, slik at det blir mye enklere å mobbe eller være usaklig.

Dette stemmer ikke.

Det er ekstremt usannsynlig at man får meslinger etter vaksinering. Du vil aldri få et utbrudd blant vaksinerte.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

"The Texas Department of State Health Services is reporting the first death from measles in the ongoing outbreak in the South Plains and Panhandle regions. The school-aged child who was not vaccinated was hospitalized in Lubbock last week and tested positive for measles."

Det er forferdelig at barn må dø på grunn av foreldrenes ignoranse.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Paxville skrev (21 minutter siden):

Aldri tatt influensavaksine, gått bra hvert år.

Nei, jeg er ingen vaksinemotstander, tatt masse andre vaksiner.

Jeg tar heller aldri influensavaksinen, jeg ser ikke behovet. Jeg tok svineinfluensavaksinen og det angrer jeg egentlig på i ettertid, jeg ventet også litt med koronavaksinen, har to doser, foreløpig ser jeg ikke behovet for flere.

Jeg sier som Trond-Viggo:

Tenke sjæl og mene, måtte stå for det du sa
Ikke vri deg unna, ikke være likeglad
Ikke late som du ikke mente det du sa
Ikke si som andre
Du må tenke sjæl

Lenke til kommentar
leticia skrev (41 minutter siden):

hvorfor angrer du på den? Jeg har tatt det meste, men akkurat denne stod jeg over. Så lurer på hva som er årsaken til at du angrer. 

Denne har jeg også tatt, og jeg angret i samme sekund. Hodesmerter, søvnløshet som aldri har gitt meg søvnen skikkelig tilbake. Tiden etter vaksinen var et helvete med så mye rare bivirkninger at man følte det var helt bingo om man kom til å stå opp dagen etter.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trulss skrev (1 minutt siden):

Denne har jeg også tatt, og jeg angret i samme sekund. Hodesmerter, søvnløshet som aldri har gitt meg søvnen skikkelig tilbake. Tiden etter vaksinen var et helvete med så mye rare bivirkninger at man følte det var helt bingo om man kom til å stå opp dagen etter.

Ok, en smart avgjørelse av meg tilbake til den gang altså. Verken jeg, mannen eller barna tok den vaksinen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, ^fmj said:

Det er ekstremt usannsynlig at man får meslinger etter vaksinering. Du vil aldri få et utbrudd blant vaksinerte.

Dette stemmer ikke.

Jeg kunne lagt ved studier som har informasjon om dette. Men de har alle konfliktinteresser, eller er direkte/indirekte bestilt eller støttet av forskjellige kilder. Blandt annet av de samme som lager sprøytepreparater.

Du svarte ikke ja/nei til mitt spørsmål, men antar at du da har universale verdier vedrørende interessekonflikter, så da hadde alt av studier jeg kunnet linke til være 'fjas' for deg. Også de som var bestilt fra vaksineutviklere. Jeg leser meg opp på alt av studier, selv om de er støttet av vaksineutviklere.

Du hadde hatt ett potensiale for å lære om at en andel av de som tar imot sprøytepreparater også blir smittet av meslinger. Men så og si alt av studier ser det ut til at du har ett prinsipp om å avfeie som fjas. Det er ditt valg, men det gjør informasjonsdeling og kommunikasjon med deg utfordrende.

Lenke til kommentar
6 hours ago, barfoo said:

Som alltid er det snakk om doser. Mengdene du får i deg via vaksiner er neglisjerbare sammenligna med mengdene du får i deg ved å leve, og utgier ingen ekstrarisiko.

Kan du utrede for oss hvor mye man får i seg ved å leve?

Linken din ser ut til å ikke ha noe informasjon om at det absorberes under en halv prosent fra mat og væske vi konsumerer. På den 9 år gamle youtube videoen, innrømmer han at det er en  betydelig forskjell på å konsumere, og å injisere. Men der også er prosentandel fraværende.

Har du noen annen informasjon om prosentandel som blir absorbert i kroppen, enn mine linker?

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (1 time siden):

Dette stemmer ikke.

Jeg kunne lagt ved studier som har informasjon om dette. Men de har alle konfliktinteresser, eller er direkte/indirekte bestilt eller støttet av forskjellige kilder. Blandt annet av de samme som lager sprøytepreparater.

Du svarte ikke ja/nei til mitt spørsmål, men antar at du da har universale verdier vedrørende interessekonflikter, så da hadde alt av studier jeg kunnet linke til være 'fjas' for deg. Også de som var bestilt fra vaksineutviklere. Jeg leser meg opp på alt av studier, selv om de er støttet av vaksineutviklere.

Du hadde hatt ett potensiale for å lære om at en andel av de som tar imot sprøytepreparater også blir smittet av meslinger. Men så og si alt av studier ser det ut til at du har ett prinsipp om å avfeie som fjas. Det er ditt valg, men det gjør informasjonsdeling og kommunikasjon med deg utfordrende.

Kan du gi en eneste kilde som viser at meslinger sprer seg i et miljø med vaksinegrad over 95%? 

At enkelte vaksinerte med en svak vaksinerespons blir smittet kan skje, men den smitten skjer så godt som alltid fordi vaksinegraden i området er under 95%

• Liker 4
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (1 time siden):

Kan du utrede for oss hvor mye man får i seg ved å leve?

Linken din ser ut til å ikke ha noe informasjon om at det absorberes under en halv prosent fra mat og væske vi konsumerer. På den 9 år gamle youtube videoen, innrømmer han at det er en  betydelig forskjell på å konsumere, og å injisere. Men der også er prosentandel fraværende.

Har du noen annen informasjon om prosentandel som blir absorbert i kroppen, enn mine linker?

Av 100% aluminium fra vaksine så skilles 75% ut etter mindre enn 48 timer

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dunning-Kruger-effekten står sterkt hos en del brukere her inne!

Så er det jævlig synd at vaksinemotstand går ut over uskyldige, og ikke bare de som "tenker sjæl". Hadde det enda vært det, så hadde vaksinemotstand vært som en selvrensende ovn som hadde dødd ut med noen generasjoner...

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...