Gå til innhold

Vaksinemotstand har brakt polio tilbake

Anbefalte innlegg

7 hours ago, ticx said:

Vaksinemotstandere fortjener Darwin awarden sin hvis de drar sine barn inn i tåka.

Jeg prøver å unngå at mine barn får i seg frityrolje, og kunstige søtningsmiddel. Er jeg en matmotstander?

Jeg sier til mine barn at de må passe seg for biler, og se opp for andre ting som kommer på veiene. Er jeg en transportmotstander?

Jeg forteller mine barn, at de må være forsiktig med livet, at man kan skade seg på mange måter. Er jeg en livsmotstander?

Det har blitt lagd tullebegreper, som blir kopiert rundt omkring som om det er noe reelt. Og folk ser spøkelser.

Jeg har advart om aluminiumsinnholdet i sprøytepreparater for barn i mange år. Dette kommer mye mer frem i lyset nå for tiden.

En studie viser at dess flere sprøytepreparat ett barn får, dess høyere sannsynlighet for nevrologiske lidelser. Og aluminiumsnivået i hodet til barn med autisme er rundt 10 ganger høyere enn det som er vanlig. (1,2)

Oppigjennom tidene så har utvikling av vaksine foregått på mange andre måter enn å sprøyte ett innhold rett inn i kroppen, forbi alle forsvarsmekanismer som kroppen har. Hvis vi skal sprøyte noe som lett kan ta seg inn i blodbanene til barn, så bør vi være helt brennende sikker på at det ikke er noe som kan være skadelig for organer eller nervesystemer i kroppen.

Endret av Selfuniverse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selfuniverse skrev (58 minutter siden):

Jeg prøver å unngå at mine barn får i seg frityrolje, og kunstige søtningsmiddel. Er jeg en matmotstander?

Jeg sier til mine barn at de må passe seg for biler, og se opp for andre ting som kommer på veiene. Er jeg en transportmotstander?

Jeg forteller mine barn, at de må være forsiktig med livet, at man kan skade seg på mange måter. Er jeg en livsmotstander?

Dette er dårlige sammenligninger. 

Den aluminiumen er helt uproblematisk. Jeg venter enda på en link fra deg som er verdt å lese, det er bare fjas.

Det er forferdelig av en forelder å utelate barnet sitt fra vaksinasjonsprogrammet, omsorgssvikt. 

Endret av ^fmj
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (9 minutter siden):

Da noterer jeg meg at du ser på vitenskap og studier som fjas. Takk for at du sier ifra.

Funding: This research was funded by the National Vaccine Information Center (NVIC.org).

The National Vaccine Information Center (NVIC), founded under the name Dissatisfied Parents Together (DPT) in 1982, is an American 501(c)(3)[1] organization that has been widely criticized as a leading source of fearmongering and misinformation about vaccines.[2][3][4] While NVIC describes itself as the "oldest and largest consumer-led organization advocating for the institution of vaccine safety and informed consent protections",[5] it promotes false and misleading information including the discredited claim that vaccines cause autism,[6][7][8] and its campaigns portray vaccination as risky, encouraging people to consider "alternatives."[9] In April 2020, the organization was identified as one of the greatest disseminators of COVID-19 misinformation on Facebook.[10]

Despite its name, the National Vaccine Information Center bears no relation to the National Vaccine Advisory Committee, an advisory body of the United States Department of Health and Human Services.

Altså fjas. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
5 hours ago, ^fmj said:

Funding: This research was funded by the National Vaccine Information Center (NVIC.org).

Er det veldig viktig for deg hvem som betaler for studier? Er det slik at hvis det oppdages noe som helst konfliktinteresser i hvor pengene kommer fra, så har du universale verdier vedrørende dette. At det da blir fjas? Ja/Nei ?

Lenke til kommentar
4 hours ago, sedsberg said:

Hvorfor driver folk i Texas og vaksinerer seg mot meslinger hvis det eneste man trenger er normal hygiene?

Ser ut som ett stråmannsargument. Jeg snakker veldig sjeldent i svart hvitt tenkning, men når noen skal 'angripe' meg så prøver de som regel å ilegge meg svart hvitt tenkning, slik at det blir mye enklere å mobbe eller være usaklig.

4 hours ago, sedsberg said:

Og hvorfor går meslingviruset kun etter de uvaksinerte?

Dette stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (7 timer siden):

eg har advart om aluminiumsinnholdet i sprøytepreparater for barn i mange år. Dette kommer mye mer frem i lyset nå for tiden.

En studie viser at dess flere sprøytepreparat ett barn får, dess høyere sannsynlighet for nevrologiske lidelser. Og aluminiumsnivået i hodet til barn med autisme

Du bør slutte å drikke vann, det er mer aluminium i ett glass vann enn i en vaksine. Det du kommer med er da altså -fjas-

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/vaksine-tilhenger-eller-skeptiker-her-er-fakta/hva-sproytes-inn-i-kroppen

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Tussi said:

Du bør slutte å drikke vann, det er mer aluminium i ett glass vann enn i en vaksine. Det du kommer med er da altså -fjas-

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/vaksine-tilhenger-eller-skeptiker-her-er-fakta/hva-sproytes-inn-i-kroppen

Fra artikkelen:

Aluminium brukes som immunvekker

Det var ett fint kallenavn for noe som har samme egenskaper som nervegift. Hvorfor våkner immunforsvaret så til de grader opp når aluminium blir oppdaget? Det er fordi det er giftig for kroppen.

"Al is a widely recognized neurotoxin"

Neurotoxicity of aluminum and its link to neurodegenerative diseases

Det finnes også veldig mye annen informasjon om hvor skadelig aluminium kan være på kroppen. Her fra en nettside som tar for seg aluminium i drikkevann:

"studies link high levels of aluminum in areas of the human brain and nervous system with neurodegenerative diseases such as:

• Parkinson’s disease
  • Lou Gehrig’s disease (ALS)
  • Alzheimer’s disease"

Fra artikkelen:

Mengden aluminium som brukes i en vaksine, er svært liten og er ikke farligere enn å drikke et glass vann.

Dette er svært uansvarlig feilinformasjon. Vann går igjennom fordøyelsessystemet som er fysiologisk egentlig utenfor kroppen. Videre blir bare cirka 0.1-0.4% av den aluminiumen vi får i oss gjennom mat eller væske absorbert inn i kroppen. Og da attpåtil i kontrollerte omstendigheter for kroppen vår, i ett biologisk system som har millionvis av år med evolusjonserfaring med å håndtere aluminium. Kroppen vår er ikke utviklet for å håndtere at aluminium blir sprøytet direkte inn i vev og blod.

"Gastrointestinal absorption of aluminum is low, generally in the range of 0.1–0.4% in humans" Link

Det som er så synd er at det vil kanskje ta rundt 5 år til før alt dette blir allment akseptert, forstått og forandret på i vesten. Hvor lenge det tar for NHI å forandre mening er det nok mange andre faktorer som spiller inn på dessverre.

46 minutes ago, Tussi said:

Det du kommer med er da altså -fjas-

Nei. Du stoler på NHI, og har meninger om meg som sier noe annet enn dem.

Jeg hadde ønsket over alt annet at NHI hadde den rette informasjonen som ett resultat av å ha gjort grundige undersøkelser uten påvirkning fra noe som helst annet, til gode for folket.

Den vestlige verden fungerer ikke optimalt for folkets beste nå. Det har vi veldig mange eksempler på.

Lenke til kommentar

Man bør oppdatere barnevaksinene hvert 10. år. Man kan følge med selv inne på helsenorge - appen når det er tid for å ta den enkelte vaksinen.

Edit: meslinger begynner også å komme tilbake i USA pga vaksinemotstand.

At man har lyst å drive med selvskading (påføre seg selv sykdommer pga dumskap) er greit nok, problemet blir når de som ikke KAN ta vaksinene blir skadelidende, de trenger denne felles beskyttelsen som vaksinering gir.

https://www.vg.no/nyheter/i/gwQ61B/meslinger-sprer-seg-i-usa-foerste-doedsfall-registrert

Endret av leticia
edit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (52 minutter siden):

Man bør oppdatere barnevaksinene hvert 10. år. Man kan følge med selv inne på helsenorge - appen når det er tid for å ta den enkelte vaksinen.

Edit: meslinger begynner også å komme tilbake i USA pga vaksinemotstand.

At man har lyst å drive med selvskading (påføre seg selv sykdommer pga dumskap) er greit nok, problemet blir når de som ikke KAN ta vaksinene blir skadelidende, de trenger denne felles beskyttelsen som vaksinering gir.

https://www.vg.no/nyheter/i/gwQ61B/meslinger-sprer-seg-i-usa-foerste-doedsfall-registrert

Ikke bare de som ikke kan ta vaksinen, det er også farlig for de barna som nektes vaksine av egne foreldre. Barnet sin døde  i texas tilhører trolig siste kategori 

• Liker 2
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Tussi said:

Stivkrampevaksinen bør alltid oppdateres, selv om du trolig tuller .. 

Tuller ikke. Bor sammen en dame som er sykepleier. Her sluntrer ingen unna vaksiner. Stivkrampe holder vel 15år så der er jeg helgardert. Dårlig karma og en farlig jobb kombinert med en udiagnostisert  add/adhd diagnose har sørget for en haug med ymse skader opp igjennom snart 5 tiår så den sprøyta er tatt med korte intervaller. Jeg skal,as we speek, ned på apoteket for å høre om flåttvaksinen. Får høre om de har andre ting på lager. Jeg tilhører en generasjon som fikk alle vaksiner uten at noen stilte spørsmål. Jeg har heller ingen tro på at det er noen deep state eller big pharma som bevisst prøver å drepe oss så jeg stiller opp hvis min bedre halvdel sier det. Flåttvaksinen blir tatt da jeg er mye ute og er i kontakt med disse jævlene flere ganger i året. Hadde en feit en sittende i fast på kuken i fjor sommer. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (3 minutter siden):

Tuller ikke. Bor sammen en dame som er sykepleier. Her sluntrer ingen unna vaksiner. Stivkrampe holder vel 15år så der er jeg helgardert. Dårlig karma og en farlig jobb kombinert med en udiagnostisert  add/adhd diagnose har sørget for en haug med ymse skader opp igjennom snart 5 tiår så den sprøyta er tatt med korte intervaller. Jeg skal,as we speek, ned på apoteket for å høre om flåttvaksinen. Får høre om de har andre ting på lager. Jeg tilhører en generasjon som fikk alle vaksiner uten at noen stilte spørsmål. Jeg har heller ingen tro på at det er noen deep state eller big pharma som bevisst prøver å drepe oss så jeg stiller opp hvis min bedre halvdel sier det. Flåttvaksinen blir tatt da jeg er mye ute og er i kontakt med disse jævlene flere ganger i året. Hadde en feit en sittende i fast på kuken i fjor sommer. 

De fleste vaksiner må legen skrive ut,  inkludert flåttvaksinen, du kan sikkert bare sende en emld så får du den vil jeg tro

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (3 timer siden):

Er det veldig viktig for deg hvem som betaler for studier? Er det slik at hvis det oppdages noe som helst konfliktinteresser i hvor pengene kommer fra, så har du universale verdier vedrørende dette. At det da blir fjas? Ja/Nei ?

Åpenbart et bestillingsverk og det nettstedet driver med feilinformasjon.

The paper was published on Jan. 23 in Science, Public Health Policy and the Law, an outlet that claims to be a peer-reviewed journal, but as we have noted before, is not available on PubMed Central, the National Institutes of Health’s database of biomedical research, nor indexed on MEDLINE, which requires some evaluation of journal quality. The editor-in-chief and other board members, including the section editor for the paper, are well-known spreaders of vaccine misinformation. 

The two authors, including lead author Anthony Mawson, are affiliated with Chalfont Research Institute in Mississippi, which does not have a website and appears to use a residential home as a mailing address, based on IRS records. Both authors have previously published work on vaccines that has been retracted. The paper was funded by the National Vaccine Information Center, an anti-vaccine group.

Endret av ^fmj
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...