Gå til innhold

Vaksinemotstand har brakt polio tilbake

Anbefalte innlegg

Bing123 skrev (3 timer siden):

Hva var poenget med Covid pass?

Ja, nettopp; hvis narrativet fra politikere og alle andre, som det påstås her aldri var at vaksinen hindret vaksinespredning? Hvorfor ble det da slik at flere land diskriminerte de som ikke hadde tatt vaksinen? Hvorfor var det slik at man hadde krav om "vaksine eller negativ test" for å slippe inn på arenaer? Hvorfor ble det på inn- og utpust hevde at vaksinene ville gi oss flokkommunitet? Hvorfor ble de som ikke tok vaksinen beskyldt for å forhindre gjenåpning? Hvorfor ble personer som ikke tok vaksinen plassert i karantenehotell mens de som hadde tatt den slapp etter utenlandsbesøk(og som de fortsatt straffer folk for å ha stukket av fra?) 

Jeg kan jo prøve å friske opp hukommelsen for de som fornekter hva som  var stemningen:

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Markiii said:

Sukk. Du viser her hvordan en typisk vaksinemotstander holder på. Det er grader av ekstremisme, men du er definitivt vaksinemotstander/anti-vakser, og du sprer her aktivt feilinformasjon om vaksiner. Dere gjør alltid det.

Dette stemmer ikke. Og jeg har ikke annet valg enn å rappportere deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Morromann said:

Ja, nettopp; hvis narrativet fra politikere og alle andre, som det påstås her aldri var at vaksinen hindret vaksinespredning? Hvorfor ble det da slik at flere land diskriminerte de som ikke hadde tatt vaksinen? Hvorfor var det slik at man hadde krav om "vaksine eller negativ test" for å slippe inn på arenaer? Hvorfor ble det på inn- og utpust hevde at vaksinene ville gi oss flokkommunitet? Hvorfor ble de som ikke tok vaksinen beskyldt for å forhindre gjenåpning? Hvorfor ble personer som ikke tok vaksinen plassert i karantenehotell mens de som hadde tatt den slapp etter utenlandsbesøk(og som de fortsatt straffer folk for å ha stukket av fra?) 

Jeg kan jo prøve å friske opp hukommelsen for de som fornekter hva som  var stemningen:

Du aner virkelig ikke noe som helst om smitte eller vaksiner, gjør du vel?

Du flytter målposten. Dette var på ingen måte hva du påsto tidligere. Da var påstanden din at du ble fortalt at vaksinen skulle stoppe pandemien og stoppe all smitte.

Dette er det selvsagt aldri noen som har påstått og dette hadde du visst om du hadde det minste snev av kunnskap om sykdom, smitte og vaksiner.

Det ble faktisk ettertrykkelig opplyst at vaksiner ikke gir 100% beskyttelse.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Så fint at du vet nøyaktig hva jeg sier, tenker, vet, kan og mener da(slik du også har gjort i andre tråder); da slipper jeg kanske å skrive noe som helst selv siden du instinktivt "vet" så mye bedre enn meg selv hva jeg står for og mener. Hva skulle jeg gjort uten alle disse subtile personangrepene og stråmennene som noen alltids vil klikke "innsiktsfullt" på og lignende? Det er nettopp denne typen beskyldninger og stråmenn som har gjort at jeg ikke gidder å delta så mye i diskusjonene som jeg gjorde før; fordi det er noen som ønsker å egge til flamebait hele tiden; men jeg kommer ikke til å bite på agnet, slik at jeg skal jeg skal "gå over streken" og noen andre da fornøyd kan klikke på rapporter-knappen. Jeg biter ikke på den taktikken lenger. Livet er for kort til å la seg provosere av flammebitere som "misforstår" med vilje.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Morromann said:

Så fint at du vet nøyaktig hva jeg sier, tenker, vet, kan og mener da(slik du også har gjort i andre tråder); da slipper jeg kanske å skrive noe som helst selv siden du instinktivt "vet" så mye bedre enn meg selv hva jeg står for og mener.

Man burde vel kunne forvente at du tenker, vet, kan og mener det samme du skriver, og at når man finner feil i det du skriver, så betyr det kanskje at det du tenker, vet, kan og mener også er feil?

Og dersom du skriver noe annet enn det du egentlig tenker, vet, kan og mener, så er det kun din egen feil?

• Liker 2
Lenke til kommentar
8 hours ago, Morromann said:

Så fint at du vet nøyaktig hva jeg sier, tenker, vet, kan og mener da(slik du også har gjort i andre tråder); da slipper jeg kanske å skrive noe som helst selv siden du instinktivt "vet" så mye bedre enn meg selv hva jeg står for og mener. Hva skulle jeg gjort uten alle disse subtile personangrepene og stråmennene som noen alltids vil klikke "innsiktsfullt" på og lignende? Det er nettopp denne typen beskyldninger og stråmenn som har gjort at jeg ikke gidder å delta så mye i diskusjonene som jeg gjorde før; fordi det er noen som ønsker å egge til flamebait hele tiden; men jeg kommer ikke til å bite på agnet, slik at jeg skal jeg skal "gå over streken" og noen andre da fornøyd kan klikke på rapporter-knappen. Jeg biter ikke på den taktikken lenger. Livet er for kort til å la seg provosere av flammebitere som "misforstår" med vilje.

Jeg baserer meg på hva du skriver. Når det du skriver er bare sprøyt antar jeg art du ikke vet bedre siden jeg ikke ønsker å beskylde deg for å være en løgner som sprer antivaksinefordommer på nettet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og der kom jammen enda flere infame løgner, insinueringer, personangrep, beskyldninger, plasseringer av meg i kategorier jeg ikke hører hjemme og stråmenn. Jeg merker at du også opptrer slikt ovenfor andre på forumet. Alle som har fulgt meg i coronatråden vet at det du beskylder meg for er 100% løgn.

Jeg må virkelig innrømme at jeg ikke forstår den gleden enkelte har av å spre infame løgner og personangrep mot vilt fremmede mennesker på nettforumer. Jeg konstanterer også at det er enkelte brukere; når jeg ser at de har svart meg på noe i en tråd er det overveidende sannsynlig at disse består av personangrep, løgner, stråmenn og insinueringer og sannsynligvis for å egge til en flamebait og for å få meg til å "ta igjen". Vel; det gjør jeg ikke. Men slike debattanter; har jeg sagt før; er grunnen til at jeg deltar i diskusjonen mindre enn før. Det er en tid for alt i livet; også for å la seg egge til flamebait med vilt fremmede anonyme på et nettforum.

Endret av Morromann
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
21 hours ago, Morromann said:

Og der kom jammen enda flere infame løgner, insinueringer, personangrep, beskyldninger, plasseringer av meg i kategorier jeg ikke hører hjemme og stråmenn. Jeg merker at du også opptrer slikt ovenfor andre på forumet. Alle som har fulgt meg i coronatråden vet at det du beskylder meg for er 100% løgn.

Jeg må virkelig innrømme at jeg ikke forstår den gleden enkelte har av å spre infame løgner og personangrep mot vilt fremmede mennesker på nettforumer. Jeg konstanterer også at det er enkelte brukere; når jeg ser at de har svart meg på noe i en tråd er det overveidende sannsynlig at disse består av personangrep, løgner, stråmenn og insinueringer og sannsynligvis for å egge til en flamebait og for å få meg til å "ta igjen". Vel; det gjør jeg ikke. Men slike debattanter; har jeg sagt før; er grunnen til at jeg deltar i diskusjonen mindre enn før. Det er en tid for alt i livet; også for å la seg egge til flamebait med vilt fremmede anonyme på et nettforum.

Jeg har ikke fulgt deg i noen tråder, jeg forholder meg til det du skrev i postene jeg siterte og det var rett og slett bare sprøyt og konspirasjonsteorier.

I stede for dette forfølgelsesvanviddet du forsøker på kan du heller forsøke å forklare hva du mente om du mener jeg har misforstått hva du skrev.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du kanskje tenkt å gi deg mens leken er god? Uansett hvor mye spydigheter og fornærmelser du slenger om deg med så vil du ikke oppnå det du søker med flamebaiten din. Vil du diskutere med folk kan du legge fra deg spydighetene, ellers ønsker ikke jeg noen diskusjon med deg. Når du spyr ut "forfølgelsesvanvidd" har du tråkket over grensen til hva som betraktes som personangrep.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
20 hours ago, Morromann said:

Har du kanskje tenkt å gi deg mens leken er god? Uansett hvor mye spydigheter og fornærmelser du slenger om deg med så vil du ikke oppnå det du søker med flamebaiten din. Vil du diskutere med folk kan du legge fra deg spydighetene, ellers ønsker ikke jeg noen diskusjon med deg. Når du spyr ut "forfølgelsesvanvidd" har du tråkket over grensen til hva som betraktes som personangrep.

Jeg bare lurte på hvorfor du lyver om covid-vaksinen og pandemiforløpet. Det er du som driver med personangrep og nekter å svare på helt enkle spørsmål.

Lenke til kommentar

Projisering også nå? Du lurer bare deg selv slik du holder på med meg nå. Personangrep, stråmenn og infame beskyldninger er ikke "enkle spørsmål". Kanskje du som preumptivt er så mye mer intelligent og oppegående enn meg og kan og vet ting så mye bedre enn meg svare på hva det er med "jeg er ikke interessert i å diskutere med deg" du ikke forstår. Jeg er ikke forpliktet til å svare på infame og ledende stråmannsspørsmål, eller andre spløsmål for den slags skylld i noe forum. Jeg har ikke undertegnet noen kontrakt om svarplikt med deg heller bare så det er nevnt.

Endret av Morromann
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Morromann said:

Projisering også nå? Du lurer bare deg selv slik du holder på med meg nå. Personangrep, stråmenn og infame beskyldninger er ikke "enkle spørsmål". Kanskje du som preumptivt er så mye mer intelligent og oppegående enn meg og kan og vet ting så mye bedre enn meg svare på hva det er med "jeg er ikke interessert i å diskutere med deg" du ikke forstår. Jeg er ikke forpliktet til å svare på infame og ledende stråmannsspørsmål, eller andre spløsmål for den slags skylld i noe forum. Jeg har ikke undertegnet noen kontrakt om svarplikt med deg heller bare så det er nevnt.

Dette begynner å bli kjedelig. Jeg tenker vi går over til litt voksenopplæring. Du kom med noen ganske merkelige påstander om vaksinen og sykdommen.

Vaksinen mot Sars-covid2 var ekstremt viktig for å få slutt på pandemien, men ingen har noen gang påstått at en vaksine vil være 100% effektivt. Sars-covid-2-viruset muterte såpass fort at dette var åpenbart ganske tidlig.

Vaksinen var derimot avgjørende for å få slutt på pandemien. For selv om vaksine ikke gir garanti mot smitte så senker den sjansen for å bli smittet så mye at vi kunne åpne opp igjen samfunnet. Den gjorde også sykdomsforløpet mye mildere dersom man ble smittet.

Flokkimmunitet var det først og fremst mediene som maste om. Flokkimmunitet er viktig for å beskytte folk som ikke kan ta vaksine og/eller er ekstra sårbare/har dårlig immunforsvar, men viste seg å være vanskelig i praksis når det gjaldt Covid. Verken sykdom eller vaksine var ingen garanti mot gjensmitte.

Videre har jeg sett mange merkelige påstander om mRna-vaksiner. (ikke fra deg - enda). Vaksinen er ikke ny. Dette har det heldigvis vært forsket på i mange tiår. Det er heller ikke sant at den var lite testet. De gjennomgikk de samme rigorøse regimene som andre vaksiner, men fikk dispensasjon til å  kjørte parallelle løp og kunne dermed gjøre det unna fortere.

Lenke til kommentar

Hvor har jeg påstått at noen sa den var 100% effektiv? 94% var påstanden, selv om det åpenbart ikke var tilfelle. Alle jeg vet om som tok vaksinen(meg selv inkludert)fikk covid. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke har hatt viruset. Skjønt det var jo en del, som presidenten for verdens mektigste land som beviselig påstod at "om man tok vaksinen fikk man ikke covid". Hans ord, ikke mine.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Morromann said:

Hvor har jeg påstått at noen sa den var 100% effektiv? 94% var påstanden, selv om det åpenbart ikke var tilfelle. Alle jeg vet om som tok vaksinen(meg selv inkludert)fikk covid. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke har hatt viruset. Skjønt det var jo en del, som presidenten for verdens mektigste land som beviselig påstod at "om man tok vaksinen fikk man ikke covid". Hans ord, ikke mine.

Jeg kjenner ingen som ble smittet etter de tok vaksine og det er heller ikke vanlig. Det året jeg fikk covid ble jeg smittet før jeg fikk tatt vaksinen.

On 3/29/2025 at 8:36 AM, Morromann said:

Vel, om du tenker på tilfellet med coronavaksinen så så vi jo hvor bra den egentlig var. Den ble solgt inn som noe som skulle få helt slutt på pandemien; stoppe smittespredningen helt og forhindre at noen fikk viruset og vel....på det beste var den symtpomdempende. Heldigvis kom omicron-varianten og ordnet opp slik at pandemien døde ut av seg selv til slutt uten at man kan takke mRNA-vaksinene for det. Jeg vil si at coronavaksinen er det mest oppskrytte forherligede legemiddelet vi har sett promotert da den overhodet ikke gjorde det den lovte. Og den var helt unødvendig å ta for de som ikke var i noen risikogruppe. Og for de som VAR i risikogrupper - vel; det var MASSE tilfeller av de av disse som hadde tatt vaksinene....og likevel døde av covid. Så HVOR effektive var de egentlig for det formålet de ble solgt inn som?

Dette er som sagt helt feil.

On 3/29/2025 at 8:59 AM, Morromann said:

Hovedpoenget er at coronavaksinene aldri var den "magic bullet" som de ble solgt inn som. Det ble påstått, uansett hvilke revisjonistiske påstander som av og til dukker opp i debatten at tar man de vil man ikke få covid; og at de uvaksinerte var mutasjonsfabrikker som satte resten av samfunnet i fare.

On 4/9/2025 at 9:07 PM, Morromann said:

Vaksinen var som sagt helt nødvendig for å åpne samfunnet igjen. Vaksine eller nettopp gjennomført sykdom er ikke. har aldri vært og kommer aldri til å bli en garanti for at man ikke er smittsom, men den senker sannsynligheten så mye at risikoen er akseptabel. Dette har de modeller og formler for. Flokkimmunitet virker dessverre ikke å være mulig for dette viruset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...