trn100 Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Morromann skrev (11 timer siden): Nå vet ikke jeg så mye om hva Charter-Svein og Kari J. mener om poliovaksiner; jeg følger dem ikke så det får de som er interessert i hva disse B-kjendisene mener svare for. At de er imot coronavaksiner vet jeg, men hva de mener om de andre er jeg ikke sikker på. Donald Trump er definitivt ikke vaksinemotstander; heller ikke mot coronavaksiner. Det var jo til og med Trump som iverksatte "Operation Warp Speed" som skulle få vaksinen på plass innen slutten av året i 2020; noe som også skjedde. Og som gjorde at mange demokrater på den tiden; altså før valget ikke ville ta "Trumps vaksine". At mange av TILHENGERNE til Trump er anti-vaxxere; DET stemmer. Men det er også av den enkle grunn at de tilhører den delen av det amerikanske baklandet som fra før av; lenge før Trump forøvrig var og er skeptisk til vaksiner og annen medisinering; både grunnet tro på konspirasjonsteorier OG negativ erfaring med den amerikanske legemiddelindustrien; altså de samfunnene som ble helt ødelagt på opioidepidemien. At en god del av disse er kunnskspsløse når det gjelder forskjeller på vaksiner og ikke helt klarer å skille mellom en høyst legitim skepsis mot coronavaksiner og motstand mot veldig effektive og veldig viktige vaksiner som de mot polio og meslinger. Eller enda verre og enda dødeligere sykdommer som rabies. Ja, ser han har lagt ut andre meninger etter hvert, men han er jo som vanlig lett å mistforstå? 😉 Trump avviser at han oppfordret til å drikke rensemidler – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer Lenke til kommentar
Jim Stanley from across the hall Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars LOL! Økende bruk av vaksiner har fått autisme til å øke! Og sudden adult death syndrome (SADS) var ikke noe vi hadde for bare 10 år siden. Make that grim conncetion! Just sayin'! Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars (endret) Jim Stanley from across the hall skrev (16 timer siden): Økende bruk av vaksiner har fått autisme til å øke! Er det noen anerkjent fagfellesvurdert studie som har sett en slik sammenheng? Ellers har det selvfølgelig vært en økning i autismediagnoser nettopp fordi flere får diagnosen; ikke fordi tilstanden har blitt vanligere. Endret 19. mars av Morromann 3 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars 1 hour ago, Jim Stanley from across the hall said: Økende bruk av vaksiner har fått autisme til å øke! Og sudden adult death syndrome (SADS) var ikke noe vi hadde for bare 10 år siden. Du kan sjølvsagt underbygge påstandane dine? 4 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Jeg fant denne kommentaren på youtube om ett tilfelle av ett barn som gikk bort med meslinger nevnt i media: "The parents of the child that passed away recently in Texas were interviewed on the CHD TV website. She didn't die from measles like the media said. She developed bacterial pneumonia and wasn't given the correct treatment. They refused to give her water or steroids to help her breathing and she was sedated and put on a ventilator until she passed away." Etterpå fant jeg en artikkel om dette. (Jeg velger å ikke linke dit siden posten min kan bli fjernet for brytning av opphavsrett) Noen punkter fra artikkelen: -Etter ett kort sykehusbesøk med meslinger, blir barnet sendt hjem med noe for å dempe hoste og feber. -Mesling symptomene tiltar, mens feber går opp, og moren merker at barnets pust ikke er normal, og at barnet er trett. Så de bestemmer seg for å dra til sykehuset igjen. Mor er bekymret, men opplever ikke at det er noe alvorlig galt. -På sykehuset blir de spurt om barnet har mottatt preparat mot meslinger. -Sykehuset finner at barnet har lungebetennelse i venstre lunge. De sa de kunne 'drenere' lungen hvis det ble verre. Men det gjorde de aldri sa mor. -Så ble barnet overført til akuttavdeling. -En sykepleier der nevner noe om 'behandlinger for pust', men at det ikke vil hjelpe barnet. Sykepleieren forklarer aldri hvorfor det ble bestemt at slike behandlinger ikke kunne hjelpe barnet. -Meslingsymptomene var stort sett borte når barnet ble overført til akutten, sier mor. -Barnet ble satt på ventilator. Foreldrene kunne besøke på dagtid, men ikke om natten. -Før barnet ble satt på ventilator så var barnet veldig tørst. Moren forsøkte å gi barnet sitt vann, men ble stoppet av personell der. -Når foreldrene forlot sykehuset for kvelden, så bedøvet sykehuspersonellet barnet og intuberte henne. Dette involverer å sette en slange ned i luftveiene slik at pasienten kan motta oksygen fra en ventilator. -Barnet døde etterhvert, mens det var i en situasjon med ventilator. I de siste timene var det en del kommunikasjon mellom lege og foreldre, der lege tilslutt hadde bestemt at barnet var "For sykt til å settes på livsstøtte(life support), og at hjernen sannsynligvis allerede hadde bortgått." 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 19. mars Forfatter Del Skrevet 19. mars (endret) Jim Stanley from across the hall skrev (17 timer siden): LOL! Økende bruk av vaksiner har fått autisme til å øke! Og sudden adult death syndrome (SADS) var ikke noe vi hadde for bare 10 år siden. Make that grim conncetion! Just sayin'! Eh, antall barn som dør i Sids er kraftig redusert etter at man sluttet å legge barn på magen... Selfuniverse skrev (36 minutter siden): Jeg fant denne kommentaren på youtube om ett tilfelle av ett barn som gikk bort med meslinger nevnt i media: "The parents of the child that passed away recently in Texas were interviewed on the CHD TV website. She didn't die from measles like the media said. She developed bacterial pneumonia and wasn't given the correct treatment. They refused to give her water or steroids to help her breathing and she was sedated and put on a ventilator until she passed away." Etterpå fant jeg en artikkel om dette. (Jeg velger å ikke linke dit siden posten min kan bli fjernet for brytning av opphavsrett) Noen punkter fra artikkelen: -Etter ett kort sykehusbesøk med meslinger, blir barnet sendt hjem med noe for å dempe hoste og feber. -Mesling symptomene tiltar, mens feber går opp, og moren merker at barnets pust ikke er normal, og at barnet er trett. Så de bestemmer seg for å dra til sykehuset igjen. Mor er bekymret, men opplever ikke at det er noe alvorlig galt. -På sykehuset blir de spurt om barnet har mottatt preparat mot meslinger. -Sykehuset finner at barnet har lungebetennelse i venstre lunge. De sa de kunne 'drenere' lungen hvis det ble verre. Men det gjorde de aldri sa mor. -Så ble barnet overført til akuttavdeling. -En sykepleier der nevner noe om 'behandlinger for pust', men at det ikke vil hjelpe barnet. Sykepleieren forklarer aldri hvorfor det ble bestemt at slike behandlinger ikke kunne hjelpe barnet. -Meslingsymptomene var stort sett borte når barnet ble overført til akutten, sier mor. -Barnet ble satt på ventilator. Foreldrene kunne besøke på dagtid, men ikke om natten. -Før barnet ble satt på ventilator så var barnet veldig tørst. Moren forsøkte å gi barnet sitt vann, men ble stoppet av personell der. -Når foreldrene forlot sykehuset for kvelden, så bedøvet sykehuspersonellet barnet og intuberte henne. Dette involverer å sette en slange ned i luftveiene slik at pasienten kan motta oksygen fra en ventilator. -Barnet døde etterhvert, mens det var i en situasjon med ventilator. I de siste timene var det en del kommunikasjon mellom lege og foreldre, der lege tilslutt hadde bestemt at barnet var "For sykt til å settes på livsstøtte(life support), og at hjernen sannsynligvis allerede hadde bortgått." Du vet ikke at bakteriell lungebetennelse gjerne kommer i etterkant av en virusinfeksjon ikke sant? Og at en ventilator er en respirator? De har altså gjort det de kunne. At en mor som er fortvilet over at barnet hennes døde og ikke vil innse at hennes valg var årsaken er forståelig. Men det betyr ikke at hun vet hva hun snakker om. Endret 19. mars av Tussi Skrivefeil 9 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars (endret) Selfuniverse skrev (39 minutter siden): Jeg fant denne kommentaren på youtube om ett tilfelle av ett barn som gikk bort med meslinger nevnt i media: "The parents of the child that passed away recently in Texas were interviewed on the CHD TV website. She didn't die from measles like the media said. She developed bacterial pneumonia and wasn't given the correct treatment. They refused to give her water or steroids to help her breathing and she was sedated and put on a ventilator until she passed away." Etterpå fant jeg en artikkel om dette. (Jeg velger å ikke linke dit siden posten min kan bli fjernet for brytning av opphavsrett) Noen punkter fra artikkelen: -Etter ett kort sykehusbesøk med meslinger, blir barnet sendt hjem med noe for å dempe hoste og feber. -Mesling symptomene tiltar, mens feber går opp, og moren merker at barnets pust ikke er normal, og at barnet er trett. Så de bestemmer seg for å dra til sykehuset igjen. Mor er bekymret, men opplever ikke at det er noe alvorlig galt. -På sykehuset blir de spurt om barnet har mottatt preparat mot meslinger. -Sykehuset finner at barnet har lungebetennelse i venstre lunge. De sa de kunne 'drenere' lungen hvis det ble verre. Men det gjorde de aldri sa mor. -Så ble barnet overført til akuttavdeling. -En sykepleier der nevner noe om 'behandlinger for pust', men at det ikke vil hjelpe barnet. Sykepleieren forklarer aldri hvorfor det ble bestemt at slike behandlinger ikke kunne hjelpe barnet. -Meslingsymptomene var stort sett borte når barnet ble overført til akutten, sier mor. -Barnet ble satt på ventilator. Foreldrene kunne besøke på dagtid, men ikke om natten. -Før barnet ble satt på ventilator så var barnet veldig tørst. Moren forsøkte å gi barnet sitt vann, men ble stoppet av personell der. -Når foreldrene forlot sykehuset for kvelden, så bedøvet sykehuspersonellet barnet og intuberte henne. Dette involverer å sette en slange ned i luftveiene slik at pasienten kan motta oksygen fra en ventilator. -Barnet døde etterhvert, mens det var i en situasjon med ventilator. I de siste timene var det en del kommunikasjon mellom lege og foreldre, der lege tilslutt hadde bestemt at barnet var "For sykt til å settes på livsstøtte(life support), og at hjernen sannsynligvis allerede hadde bortgått." Jeg så artikkelen hadde blitt lagt ut på en side grunnlagt av RFK Jr, som sikkert er den mest kjente anti-vaxxer'n på planeten akkurat nå. Ville ikke valgt å stole så mye på den. Her er wikipedia sin beskrivelse av siden: "Children's Health Defense (CHD) is an American 501(c)(3) nonprofit activist group mainly known for anti-vaccine misinformation, and which has been called one of the main sources of misinformation on vaccines." https://en.wikipedia.org/wiki/Children's_Health_Defense Endret 19. mars av thomassit0 6 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars 1 hour ago, Tussi said: hennes valg var årsaken Du vet at det var hennes valg som gjorde at barnet døde? Imponerende. Du har vært tett på hele situasjonen altså? Tror du dette barnet som kom inn med avtagende meslinger og lungebetennelse i venstre lunge hadde gått bort raskt på ett norsk sykehus også? Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars 1 hour ago, thomassit0 said: anti-vaxxer Fordi folk liker å kategorisere andre folk, betyr ikke at det stemmer. Beklager. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 19. mars Forfatter Del Skrevet 19. mars (endret) Selfuniverse skrev (14 minutter siden): Du vet at det var hennes valg som gjorde at barnet døde? Imponerende. Du har vært tett på hele situasjonen altså? Tror du dette barnet som kom inn med avtagende meslinger og lungebetennelse i venstre lunge hadde gått bort raskt på ett norsk sykehus også? Jeg tror barnet ikke hadde fått lungebetennelse hvis barnet var vaksinert https://www.helsenorge.no/sykdom/infeksjon-og-betennelse/meslinger/ Sitat Komplikasjoner Virusinfeksjonen påvirker også immunforsvaret, og gir betydelig risiko for ettersykdommer som ørebetennelse, bronkitt og lungebetennelse. At historien kommer på et antivaksinenettsted forsterker min påstand om at dette er en sørgende mor som ikke vil innse sitt eget ansvar Endret 19. mars av Tussi 8 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Selfuniverse skrev (13 minutter siden): Fordi folk liker å kategorisere andre folk, betyr ikke at det stemmer. Beklager. Okei, hvis du vil se bort i fra alt han har gjort og sagt som indikerer at han er veldig anti-vaxx så for all del bare gjør det. 4 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 19. mars Forfatter Del Skrevet 19. mars Selfuniverse skrev (35 minutter siden): Du vet at det var hennes valg som gjorde at barnet døde? Imponerende. Du har vært tett på hele situasjonen altså? Tror du dette barnet som kom inn med avtagende meslinger og lungebetennelse i venstre lunge hadde gått bort raskt på ett norsk sykehus også? Antyder du at sykehuset drepte barnet hennes med vilje? Han ble lagt i respirator, det er en av de mest intensive behandlingene som finnes 5 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars 38 minutes ago, Tussi said: Antyder du at sykehuset drepte barnet hennes med vilje? Stråmann. 39 minutes ago, Tussi said: Han ble lagt i respirator, det er en av de mest intensive behandlingene som finnes For å oppklare tidligere motsetninger, Her er forskjellen på respirator og ventilator på engelsk. Barnet ble bedøvet og lagt i 'ventilator' på engelsk, men ordet respirator brukes på norsk slik du sier. Både du og jeg vet at Norske sykehus ville prøvd å gjøre alle de rette valgene for at ett barn skulle overleve en sykdom. Det innebærer muligens å ikke bedøve med kanskje sterke bedøvelsesmidler, for å sette i ventilator/respirator på første kveld, før alt mulig annet har blitt prøvd først. Det ble oppstand når ett barn døde på ett tannlegekontor pågrunn av bedøvelse her i Norge. Jeg tror mange leger er kjent med risikoer for slikt. Og jeg håper og mener bestemt fra det jeg har sett her i Norge, at leger her ville bestemt andre prosedyrer enn det som ble utført i den situasjonen vi omtaler her i tråden. Jeg er ikke lege, og dette er ikke medisinsk råd. Bare mine kommentarer. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 19. mars Forfatter Del Skrevet 19. mars (endret) Selfuniverse skrev (10 minutter siden): Stråmann. For å oppklare tidligere motsetninger, Her er forskjellen på respirator og ventilator på engelsk. Barnet ble bedøvet og lagt i 'ventilator' på engelsk, men ordet respirator brukes på norsk slik du sier. Både du og jeg vet at Norske sykehus ville prøvd å gjøre alle de rette valgene for at ett barn skulle overleve en sykdom. Det innebærer muligens å ikke bedøve med kanskje sterke bedøvelsesmidler, for å sette i ventilator/respirator på første kveld, før alt mulig annet har blitt prøvd først. Det ble oppstand når ett barn døde på ett tannlegekontor pågrunn av bedøvelse her i Norge. Jeg tror mange leger er kjent med risikoer for slikt. Og jeg håper og mener bestemt fra det jeg har sett her i Norge, at leger her ville bestemt andre prosedyrer enn det som ble utført i den situasjonen vi omtaler her i tråden. Jeg er ikke lege, og dette er ikke medisinsk råd. Bare mine kommentarer. Respirator er et svært inngripende middel man bruker for å redde liv når man ellers vil dø. Og når man er i respirator MÅ man bedøves. Meslinger med følgesykdommer er dødelig for mange. Jeg har overhodet ingen grunn til å tro at sykehuset har tatt feil valg her, det ser ut til at de har gjort det absolutt maksimale av det de kunne for å redde et liv. Og jeg tror at mor, som åpenbart fremdeles er antivaksine, har oppfattet ting slik at hun kan leve med seg selv. Og for å legge til, år man har med en antivakser-mor å gjøre vil jeg tro sykehuset har gjort sitt absolutt ytterste fordi de visste at foreldrene kunne protestere på behandlingen og anklage sykehuset Endret 19. mars av Tussi 6 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars 1 hour ago, thomassit0 said: Okei, hvis du vil se bort i fra alt han har gjort og sagt som indikerer at han er veldig anti-vaxx så for all del bare gjør det. Jeg har snakket en del negativt om rapsolje, frityrolje, hvete, aspartam, sukralose, og en del annet som er i mat. Men jeg har aldri blitt kalt anti-mat. Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Selfuniverse skrev (2 timer siden): Jeg har snakket en del negativt om rapsolje, frityrolje, hvete, aspartam, sukralose, og en del annet som er i mat. Men jeg har aldri blitt kalt anti-mat. Men man blir fort "konspirasjonsteoretiker" av å uttale seg negativ til slik "mat". 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 22. mars Forfatter Del Skrevet 22. mars Her er denne siste saken vi snakket om. Moren til det døde barnet oppfordrer fortsatt foreldre til ikke å vaksinere barna sine... https://www.vg.no/nyheter/i/nyJ5po/meslinger-sprer-seg-ukontrollert-i-usa 4 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars For noen søppel-folk. Religiøse fanatikere med en uvitenhet som bokstavelig talt tar livet av barn. Det er synd det er barna og ikke de selv som betaler den største prisen. 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet lørdag kl 18:43 Del Skrevet lørdag kl 18:43 (endret) Tussi skrev (10 timer siden): Her er denne siste saken vi snakket om. Moren til det døde barnet oppfordrer fortsatt foreldre til ikke å vaksinere barna sine... https://www.vg.no/nyheter/i/nyJ5po/meslinger-sprer-seg-ukontrollert-i-usa Menonitter, ja. Det er et sektsamfunn som har store likhetstrekk med amish-samfunnet, men i motsetning til amishene som er mest konsentrert rundt Pennsylvania lever spredt over hele Nord-Amerika. Som kler seg som farmere fra 1800-tallet og avviser moderne teknologi. Og medisin også selvfølgelig. Vet ikke om man kan skylde på coronapandemien for at disse ikke tar vaksiner; det ville de neppe gjort uansett. Disse er nok ikke radikalisert av Internet; de bruker ikke Internet(alt som er mer moderne enn telegrafen brukes ikke) og radikalisert ble de alt på 1500-tallet. https://en.wikipedia.org/wiki/Mennonites Endret lørdag kl 19:47 av Morromann Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet lørdag kl 19:49 Del Skrevet lørdag kl 19:49 1 hour ago, Morromann said: Menonitter, ja. Det er et sektsamfunn som har store likhetstrekk med amish-samfunnet, men i motsetning til amishene som er mest konsentrert rundt Pennsylvania lever spredt over hele Nord-Amerika. Som kler seg som farmere fra 1800-tallet og avviser moderne teknologi. Og medisin også selvfølgelig. Vet ikke om man kan skylde på coronapandemien for at disse ikke tar vaksiner; det ville de neppe gjort uansett. https://en.wikipedia.org/wiki/Mennonites Heldigvis er guden deres veldig lettlurt. Spoiler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå