barfoo Skrevet tirsdag kl 09:21 Del Skrevet tirsdag kl 09:21 3 minutes ago, Rune_says said: Hvor har du noen fakta på dette og ikke bare konspi-rykter ? Tok Moderna og så Pfizer - ingen bivirkninger på noen av de. Samme med alle jeg kjenner, så rimer ikke med at 9 av 10 har opplevd bivirkninger. Bare tullball. Joda, det fekk du. Sår arm er bivirkning. Virkninga er immunitet; sår arm er bivirkning. Det er imidlertid ikkje veldig interessante bivirkninger; det interessante er ukjente eller alvorlege. Og det illustrerer kor forbanna uredelege konspinisser ala selfuniverse er. Dei utnytter at alle tenker at bivirkninger farlig. Det er det stortsett ikkje; bivirkning er bare virkning som ikkje er den primære grunnen til å ta ei vaksine eller ein medisin. Øm muskulatur i armen er bivirkning som er forventa, og det er lista i preparatomtalen som kjent bivirkning. 3 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet tirsdag kl 10:29 Del Skrevet tirsdag kl 10:29 barfoo skrev (1 time siden): ... Øm muskulatur i armen er bivirkning som er forventa, og det er lista i preparatomtalen som kjent bivirkning. Ja, ok, på det nivået så har absolutt alt en bivirkning, selv blodprøver blir man litt øm etter... ingenting sprøytes inn da... Lenke til kommentar
barfoo Skrevet tirsdag kl 11:05 Del Skrevet tirsdag kl 11:05 30 minutes ago, Rune_says said: Ja, ok, på det nivået så har absolutt alt en bivirkning, selv blodprøver blir man litt øm etter... ingenting sprøytes inn da... Meir eller mindre ja. Men det ser veldig skremmande ut om ein faktisk ikkje dykker inn i kva begrepet innbefatter. Her er det som står i preparatomtalen: Quote De hyppigst rapporterte bivirkningene var smerter på injeksjonsstedet (92 %), fatigue (utmattelse) (70 %), hodepine (64,7 %), myalgi (61,5 %), artralgi (46,4 %), frysninger (45,4 %), kvalme/oppkast (23 %), aksillær hevelse/ømhet (19,8 %), feber (15,5 %), hevelse på injeksjonsstedet (14,7 %) og rødhet (10 %). Bivirkninger var vanligvis av mild til moderat intensitet og forsvant i løpet av noen få dager etter vaksinering. En litt lavere frekvens av reaktogenisitetshendelser var forbundet med høyere alder Det samsvarer sånn i grove trekk med det selfuniverse la fram, så eg ser ingen grunn til å tvile på tala. Men det er viktig og relevant å forstå dei, og ikkje male fanden på veggen. Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet tirsdag kl 11:09 Del Skrevet tirsdag kl 11:09 1 hour ago, Rune_says said: Hvor har du noen fakta på dette og ikke bare konspi-rykter ? Det var fra en studie som jeg linket til. Alt jeg har linket til er studier eller vitenskap. Ingen 'konspirykter', hva nå det er. 1 hour ago, Rune_says said: Tok Moderna og så Pfizer - ingen bivirkninger på noen av de. Samme med alle jeg kjenner, så rimer ikke med at 9 av 10 har opplevd bivirkninger. Bare tullball. Studien tok for seg alle mulige bivirkninger. Inkludert f.eks hodepine. Denne tråden handler ikke om covid preparatene, så det er kanskje best å ikke blande sammen temaene. Jeg skal piske meg selv ett par ganger her. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 11:23 Forfatter Del Skrevet tirsdag kl 11:23 :utakt skrev (15 timer siden): Ikke verst at Kennedy fremsnakker MMR vaksinen. Sett i lys av meslingutbruddet de sliter med skulle det jo egentlig bare mangle, men likevel. https://www.foxnews.com/opinion/robert-f-kennedy-jr-measles-outbreak-call-action-all-us Imponerende... kunne gått sterkere ut, men like fullt bra. 1 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet tirsdag kl 11:32 Del Skrevet tirsdag kl 11:32 1 hour ago, barfoo said: Og det illustrerer kor forbanna uredelege konspinisser ala selfuniverse er. Dette var nytt for meg. Hvis jeg er uredelig, eller en 'konspinisse', så vil jeg gjerne at du utreder dette for meg. Da vil jeg være i stand til å forandre på dette. Jeg prøver å være den beste versjonen av meg selv til dere her inne. Hvis du vennligst kunne vise meg hvor jeg har avviklet fra dette idealet, så hadde det vært kjempeflott. Tusen takk! 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet tirsdag kl 18:02 Del Skrevet tirsdag kl 18:02 (endret) Selfuniverse skrev (6 timer siden): Det var fra en studie som jeg linket til. Alt jeg har linket til er studier eller vitenskap. Ingen 'konspirykter', hva nå det er. Studien tok for seg alle mulige bivirkninger. Inkludert f.eks hodepine. Denne tråden handler ikke om covid preparatene, så det er kanskje best å ikke blande sammen temaene. Jeg skal piske meg selv ett par ganger her. Så ok, en ganske svak og gammel studie ser det ut til. Ikke noe om at de har gjennomgått to vaksineringer som barneprogrammet i Norge. Tvert imot påstås det at vaksine på eller etter ettårsdagen anses som tilstrekkelig vaksinert - det er vel derfor norske barn får en dose nr 2 mellom 4 og 6 års alder… Ganske viktig når studien tar for seg elever på videregående (high school) Det er også slik at de som er vaksinerte mot meslinger kan få det, men da med mye mildere forløp. Alt dette kan du lese mye om på FHI sine sider https://www.fhi.no/va/vaksinasjonshandboka/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/meslingvaksinasjon/?term=#meslingvaksine inkludert at bare 40-70 får bivirkninger årlig og ca 20% av disse kategorisert som alvorlige (sykehusinnleggelse). Dvs 8-14 pers årlig må en tur på sykehus. Ellers ingen link mot autisme heller, som idioten Robert F. Kennedy hevder basert på en rapport, kontra 16 andre rapporter som tilbakeviser dette. Endret tirsdag kl 18:08 av Rune_says 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet i går, 17:11 Del Skrevet i går, 17:11 (endret) Robert F Kennedy Jr kan virkelig ingenting... mot meslinger satser han på alternativ behandling og sender antibiotika (??), stereoider (???) og tran ("cod liver oil") som har høye doser av vitamin A og D (???) Kan vel sammenlignes med: "Åh, huset Deres brenner - vennligst spytt litt på flammene er De snill..." 🤪 Nevnes også i dagens nyheter at det anslås at 200 000 i u-land vil få polio årlig grunnet nedleggelsen av USAID / stopp i vaksineprogrammer. Endret i går, 17:12 av Rune_says Lenke til kommentar
Tussi Skrevet i går, 17:23 Forfatter Del Skrevet i går, 17:23 Rune_says skrev (23 timer siden): Så ok, en ganske svak og gammel studie ser det ut til. Ikke noe om at de har gjennomgått to vaksineringer som barneprogrammet i Norge. Tvert imot påstås det at vaksine på eller etter ettårsdagen anses som tilstrekkelig vaksinert - det er vel derfor norske barn får en dose nr 2 mellom 4 og 6 års alder… Ganske viktig når studien tar for seg elever på videregående (high school) Det er også slik at de som er vaksinerte mot meslinger kan få det, men da med mye mildere forløp. Alt dette kan du lese mye om på FHI sine sider https://www.fhi.no/va/vaksinasjonshandboka/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/meslingvaksinasjon/?term=#meslingvaksine inkludert at bare 40-70 får bivirkninger årlig og ca 20% av disse kategorisert som alvorlige (sykehusinnleggelse). Dvs 8-14 pers årlig må en tur på sykehus. Ellers ingen link mot autisme heller, som idioten Robert F. Kennedy hevder basert på en rapport, kontra 16 andre rapporter som tilbakeviser dette. MMR-vaksinen i 2 doser er 98% effektiv. Det betyr at 2% er sårbare, og da gjerne de som fra før er sårbare pga immunsvikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå