barfoo Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars 3 minutes ago, Rune_says said: Hvor har du noen fakta på dette og ikke bare konspi-rykter ? Tok Moderna og så Pfizer - ingen bivirkninger på noen av de. Samme med alle jeg kjenner, så rimer ikke med at 9 av 10 har opplevd bivirkninger. Bare tullball. Joda, det fekk du. Sår arm er bivirkning. Virkninga er immunitet; sår arm er bivirkning. Det er imidlertid ikkje veldig interessante bivirkninger; det interessante er ukjente eller alvorlege. Og det illustrerer kor forbanna uredelege konspinisser ala selfuniverse er. Dei utnytter at alle tenker at bivirkninger farlig. Det er det stortsett ikkje; bivirkning er bare virkning som ikkje er den primære grunnen til å ta ei vaksine eller ein medisin. Øm muskulatur i armen er bivirkning som er forventa, og det er lista i preparatomtalen som kjent bivirkning. 3 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars barfoo skrev (1 time siden): ... Øm muskulatur i armen er bivirkning som er forventa, og det er lista i preparatomtalen som kjent bivirkning. Ja, ok, på det nivået så har absolutt alt en bivirkning, selv blodprøver blir man litt øm etter... ingenting sprøytes inn da... Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars 30 minutes ago, Rune_says said: Ja, ok, på det nivået så har absolutt alt en bivirkning, selv blodprøver blir man litt øm etter... ingenting sprøytes inn da... Meir eller mindre ja. Men det ser veldig skremmande ut om ein faktisk ikkje dykker inn i kva begrepet innbefatter. Her er det som står i preparatomtalen: Quote De hyppigst rapporterte bivirkningene var smerter på injeksjonsstedet (92 %), fatigue (utmattelse) (70 %), hodepine (64,7 %), myalgi (61,5 %), artralgi (46,4 %), frysninger (45,4 %), kvalme/oppkast (23 %), aksillær hevelse/ømhet (19,8 %), feber (15,5 %), hevelse på injeksjonsstedet (14,7 %) og rødhet (10 %). Bivirkninger var vanligvis av mild til moderat intensitet og forsvant i løpet av noen få dager etter vaksinering. En litt lavere frekvens av reaktogenisitetshendelser var forbundet med høyere alder Det samsvarer sånn i grove trekk med det selfuniverse la fram, så eg ser ingen grunn til å tvile på tala. Men det er viktig og relevant å forstå dei, og ikkje male fanden på veggen. Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars 1 hour ago, Rune_says said: Hvor har du noen fakta på dette og ikke bare konspi-rykter ? Det var fra en studie som jeg linket til. Alt jeg har linket til er studier eller vitenskap. Ingen 'konspirykter', hva nå det er. 1 hour ago, Rune_says said: Tok Moderna og så Pfizer - ingen bivirkninger på noen av de. Samme med alle jeg kjenner, så rimer ikke med at 9 av 10 har opplevd bivirkninger. Bare tullball. Studien tok for seg alle mulige bivirkninger. Inkludert f.eks hodepine. Denne tråden handler ikke om covid preparatene, så det er kanskje best å ikke blande sammen temaene. Jeg skal piske meg selv ett par ganger her. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 4. mars Forfatter Del Skrevet 4. mars :utakt skrev (15 timer siden): Ikke verst at Kennedy fremsnakker MMR vaksinen. Sett i lys av meslingutbruddet de sliter med skulle det jo egentlig bare mangle, men likevel. https://www.foxnews.com/opinion/robert-f-kennedy-jr-measles-outbreak-call-action-all-us Imponerende... kunne gått sterkere ut, men like fullt bra. 1 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars 1 hour ago, barfoo said: Og det illustrerer kor forbanna uredelege konspinisser ala selfuniverse er. Dette var nytt for meg. Hvis jeg er uredelig, eller en 'konspinisse', så vil jeg gjerne at du utreder dette for meg. Da vil jeg være i stand til å forandre på dette. Jeg prøver å være den beste versjonen av meg selv til dere her inne. Hvis du vennligst kunne vise meg hvor jeg har avviklet fra dette idealet, så hadde det vært kjempeflott. Tusen takk! 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars (endret) Selfuniverse skrev (6 timer siden): Det var fra en studie som jeg linket til. Alt jeg har linket til er studier eller vitenskap. Ingen 'konspirykter', hva nå det er. Studien tok for seg alle mulige bivirkninger. Inkludert f.eks hodepine. Denne tråden handler ikke om covid preparatene, så det er kanskje best å ikke blande sammen temaene. Jeg skal piske meg selv ett par ganger her. Så ok, en ganske svak og gammel studie ser det ut til. Ikke noe om at de har gjennomgått to vaksineringer som barneprogrammet i Norge. Tvert imot påstås det at vaksine på eller etter ettårsdagen anses som tilstrekkelig vaksinert - det er vel derfor norske barn får en dose nr 2 mellom 4 og 6 års alder… Ganske viktig når studien tar for seg elever på videregående (high school) Det er også slik at de som er vaksinerte mot meslinger kan få det, men da med mye mildere forløp. Alt dette kan du lese mye om på FHI sine sider https://www.fhi.no/va/vaksinasjonshandboka/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/meslingvaksinasjon/?term=#meslingvaksine inkludert at bare 40-70 får bivirkninger årlig og ca 20% av disse kategorisert som alvorlige (sykehusinnleggelse). Dvs 8-14 pers årlig må en tur på sykehus. Ellers ingen link mot autisme heller, som idioten Robert F. Kennedy hevder basert på en rapport, kontra 16 andre rapporter som tilbakeviser dette. Endret 4. mars av Rune_says 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars (endret) Robert F Kennedy Jr kan virkelig ingenting... mot meslinger satser han på alternativ behandling og sender antibiotika (??), stereoider (???) og tran ("cod liver oil") som har høye doser av vitamin A og D (???) Kan vel sammenlignes med: "Åh, huset Deres brenner - vennligst spytt litt på flammene er De snill..." 🤪 Nevnes også i dagens nyheter at det anslås at 200 000 i u-land vil få polio årlig grunnet nedleggelsen av USAID / stopp i vaksineprogrammer. Endret 5. mars av Rune_says Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 5. mars Forfatter Del Skrevet 5. mars Rune_says skrev (23 timer siden): Så ok, en ganske svak og gammel studie ser det ut til. Ikke noe om at de har gjennomgått to vaksineringer som barneprogrammet i Norge. Tvert imot påstås det at vaksine på eller etter ettårsdagen anses som tilstrekkelig vaksinert - det er vel derfor norske barn får en dose nr 2 mellom 4 og 6 års alder… Ganske viktig når studien tar for seg elever på videregående (high school) Det er også slik at de som er vaksinerte mot meslinger kan få det, men da med mye mildere forløp. Alt dette kan du lese mye om på FHI sine sider https://www.fhi.no/va/vaksinasjonshandboka/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/meslingvaksinasjon/?term=#meslingvaksine inkludert at bare 40-70 får bivirkninger årlig og ca 20% av disse kategorisert som alvorlige (sykehusinnleggelse). Dvs 8-14 pers årlig må en tur på sykehus. Ellers ingen link mot autisme heller, som idioten Robert F. Kennedy hevder basert på en rapport, kontra 16 andre rapporter som tilbakeviser dette. MMR-vaksinen i 2 doser er 98% effektiv. Det betyr at 2% er sårbare, og da gjerne de som fra før er sårbare pga immunsvikt. Lenke til kommentar
Morromann Skrevet fredag kl 06:29 Del Skrevet fredag kl 06:29 Rune_says skrev (På 5.3.2025 den 18.11): Robert F Kennedy Jr kan virkelig ingenting... mot meslinger satser han på alternativ behandling og sender antibiotika (??), stereoider (???) og tran ("cod liver oil") som har høye doser av vitamin A og D (???) Kan vel sammenlignes med: "Åh, huset Deres brenner - vennligst spytt litt på flammene er De snill..." 🤪 Nå er jeg forvirret her. I artikkelen på Fox News ANBEFALER han jo vaksinen. Det er ihvertfall slik jeg leser det. Samt anbefaler det å ha et godt immunforsvar. Jeg sikter spesielt til denne uttalelsen: Tens of thousands died with, or of, measles annually in 19th Century America. By 1960 -- before the vaccine’s introduction -- improvements in sanitation and nutrition had eliminated 98% of measles deaths. Good nutrition remains a best defense against most chronic and infectious illnesses. Vitamins A, C, and D, and foods rich in vitamins B12, C, and E should be part of a balanced diet. Men nå er ikke jeg noen ekspert her skjønt jeg ser ikke noen selvmotsigelse i det å anbefale meslingvaksine samt det å ha et bra kosthold som beviselig er bra å ha for oppbygging av immunforsvar og en kropp som takler infeksjoner bedre. Hvor er motsetningene der? Rune_says skrev (På 5.3.2025 den 18.11): Nevnes også i dagens nyheter at det anslås at 200 000 i u-land vil få polio årlig grunnet nedleggelsen av USAID / stopp i vaksineprogrammer. DET er alvorlig. Men; USA har nå alltid vært seg selv nok og det man kan si om Trump-regimet er at det er mer ærlig enn tidligere regjeringer om at alt handler om egeninteresser. Egotistisk er det men da får det være opp til oss andre å bidra til slike programmer i fattige land. Verden bør vise seg å ikke være avhengig av at USA skal rydde opp og stille opp overalt. 1 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet fredag kl 07:53 Del Skrevet fredag kl 07:53 20 minutes ago, Morromann said: samt det å ha et bra kosthold som beviselig er bra å ha for oppbygging av immunforsvar og en kropp som takler infeksjoner bedre. Hvor er motsetningene der? Det er en andel av befolkningen som blir svært skeptisk når de hører ord som 'vitaminer'. De kan f.eks inneha ett opplært dogme om at "Vi får det vi trenger fra maten vi spiser." og kan derfor føle for å agere ut mot det de ser på som motforestillinger om dette. Og samtidig godhetsposere til andre om at de ihvertfall ikke affilierer seg med noe slikt. Nok og rett næring til å løse eller lindre så og si nesten alle helseutfordringer er enkelt tilgjengelig på nett nå, så det blir færre og færre med slike holdninger med tiden, så lenge vi har ett fritt og også forsåvidt demokratisk internett. Jeg gjorde noen sekunders undersøkelser på kronprinsesse Mette Marits sykdom når de snakket om det på nyhetene. Så jeg håper hun blir ivaretatt med Vitamin E. Men hvem vet hvilke potensielle fordommer som kan stå i veien for at hun får det... Selv har jeg nesten ikke lenger telling på hvor mange helseforbedringer jeg har oppnådd med kontinuerlig bedre informasjon rundt helse. I mitt tilfelle var jeg i betydelig dårligere form når jeg var 18 år enn nå. Dessverre er det slik at det har vært direkte svertekampanjer mot internett på blandt annet NRK før om årene. Men det kan se ut som at de skjønner selv at det er bedre å avstå fra slikt, siden det er så mange som har nytte av internett. RFK representerer alt det som er åpent tilgjengelig for å forbedre helse, og også informasjon om mye i vårt samfunn som ikke er bra for kroppen. Det kan være mange som ser på begge disse emnene som 'misinformasjon'. Det kan være det de har blitt fortalt. Derfor tenker de at RFK må angripes, til gode for alle. Dette er synd, men vanskelig å få gjort noe med siden vi alle er frie til å ha våre egne meninger. Så vi må uansett bare akseptere slike ytringer, men vi kan selvsagt ytre våre egne meninger om det, slik som jeg gjør her nå. 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet lørdag kl 06:38 Del Skrevet lørdag kl 06:38 Ikke uventet havnet denne tråden dessverre i kategorien konspirasjoner rundt generell vaksinemotstand. Hvorfor ikke se litt mer på bakenforliggende årsaker ? Nemlig at sykdommer som tuberkulose og polio var tilnærmet utryddet i velutviklede land frem til den frie flyt av mennesker økte i takt med markedsliberalistenes evige jakt på billigere arbeidskraft og større fortjeneste …. 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet lørdag kl 08:39 Del Skrevet lørdag kl 08:39 Selfuniverse skrev (På 7.3.2025 den 8.53): Det er en andel av befolkningen som blir svært skeptisk når de hører ord som 'vitaminer'. De kan f.eks inneha ett opplært dogme om at "Vi får det vi trenger fra maten vi spiser." og kan derfor føle for å agere ut mot det de ser på som motforestillinger om dette. Og samtidig godhetsposere til andre om at de ihvertfall ikke affilierer seg med noe slikt. Vel; ganske mange har jo gjennomskuet de oppdaterte "kostholdsrådene" som det bestillingsverket fra matvareindustrien som det beviselig er. Som at rødt kjøtt og mettet fett er livsfarlig mens ultraprosessert mat er en bagatell. Selfuniverse skrev (På 7.3.2025 den 8.53): Det er en andel av befolkningen som blir svært skeptisk når de hører ord som 'vitaminer'. De kan f.eks inneha ett opplært dogme om at "Vi får det vi trenger fra maten vi spiser." og kan derfor føle for å agere ut mot det de ser på som motforestillinger om dette. Og samtidig godhetsposere til andre om at de ihvertfall ikke affilierer seg med noe slikt. Nok og rett næring til å løse eller lindre så og si nesten alle helseutfordringer er enkelt tilgjengelig på nett nå, så det blir færre og færre med slike holdninger med tiden, så lenge vi har ett fritt og også forsåvidt demokratisk internett. Jeg gjorde noen sekunders undersøkelser på kronprinsesse Mette Marits sykdom når de snakket om det på nyhetene. Så jeg håper hun blir ivaretatt med Vitamin E. Men hvem vet hvilke potensielle fordommer som kan stå i veien for at hun får det... Selv har jeg nesten ikke lenger telling på hvor mange helseforbedringer jeg har oppnådd med kontinuerlig bedre informasjon rundt helse. I mitt tilfelle var jeg i betydelig dårligere form når jeg var 18 år enn nå. Nå er det en gang slik og det er også viktig å huske på at legemiddelindustrien ikke drives etter et idealistisk ønske om at folk skal være friske; tvert imot er det viktig for denne industrien at så mange som mulig er SYKE og avhengige av produktene deres fordi det tross alt der det de tjener penger på. Ellers så er jo legemiddelindustrien ofte i de samme hendene til de som står for masseproduksjon av søppelmat så man kan jo tenke sitt uten at jeg skal dra det alt for langt i konspiratorisk retning. Men penger gjør som kjent noen mennesker med sosiopatiske tendenser enda mer grådige. Og hva amerikaneres skepsis til legemiddelindustrien angår så har det sine årsaker. Opioidskandalen er jo skrekkeksempelet på at de absolutt ikke har befolkningens ve og vel i tankene. Og USA ER mer ekstremt enn Norge når det gjelder å pushe all verdens legemidler på folk. Og vi så jo i coronatiden at de pushet på for massevaksinering av barn; ja spedbarn til og med med coronavaksiner; noe som overhodet ikke var tilfelle i Norge. Og hvorfor var det så viktig når covid-19 slett ikke er farlig for barn? Det er en årsak til alt; skjønt jeg mener det er galt å være avvisende til alt av vaksiner av den grunn. Selv om coronavaksinen er det mest oppskrytte preparat som er pushet på hele befolkninger betyr ikke det at andre vaksiner mot sykdommer som virkerlig er ganske dødelige, også hos barn er unødvendig. Selv om det er bra med vitaminopptak i kroppen så er det også noe som heter alt med måte her også. For mye inntak av vitamin A er for eksempel veldig farlig og kan være livstruende. Det kan også hemme effekten av D-vitaminer. Vitamin A-forgiftning tok for eksempel livet av en polekspedisjon i 1913: https://www.sciencehistory.org/stories/disappearing-pod/death-by-nutrition/ Selfuniverse skrev (På 7.3.2025 den 8.53): RFK representerer alt det som er åpent tilgjengelig for å forbedre helse, og også informasjon om mye i vårt samfunn som ikke er bra for kroppen. Det kan være mange som ser på begge disse emnene som 'misinformasjon'. Det kan være det de har blitt fortalt. Derfor tenker de at RFK må angripes, til gode for alle. Dette er synd, men vanskelig å få gjort noe med siden vi alle er frie til å ha våre egne meninger. Så vi må uansett bare akseptere slike ytringer, men vi kan selvsagt ytre våre egne meninger om det, slik som jeg gjør her nå. Man skal være kritisk til det meste man hører og samtidig være åpen for nyanser uten å gå for langt i den ene eller andre retningen. Og jorda blir ikke flat om Bobby jr. sier den er rund. Men blind tro på den profittdrevne legemiddelindustrien bør man heller ikke ha. Vokteren skrev (1 time siden): Hvorfor ikke se litt mer på bakenforliggende årsaker ? Nemlig at sykdommer som tuberkulose og polio var tilnærmet utryddet i velutviklede land frem til den frie flyt av mennesker økte i takt med markedsliberalistenes evige jakt på billigere arbeidskraft og større fortjeneste …. Nå er vel Afghanistan det eneste landet med innvandring fra i nyere tid hvor polio fortsatt er utbredt så det er nok ikke nødvendigvis den eneste årsaken. At det kommer tuberkolose med innvandring er mer sannsynlig. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden Når vi først snakkernom vaksiner, denne skal jeg definitivt ta https://www.nrk.no/trondelag/forskere-har-utviklet-en-mulig-vaksine-mot-norovirus-_-har-fatt-gode-resultater-pa-folk-1.17323993 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Meslinger sprer seg i USA: Første dødsfall registrert 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden For min del har jeg en svak mistanke om at både Donald Trump, Charter Svein og til og med Kari Jaquesson kanskje ikke vet så mye de burde for å kunne uttale seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå