Gå til innhold

Hvordan oppnå 4K 120hz (GeForce Now) på ekstern monitor?

Dostreski

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp til å finne en løsning som muliggjør 4K 120hz-gaming (GeForce Now) på LG C2. Er det mulig å få til dette til under 5K?

Skjønner at man trenger en HDMI 2.1-utgang og et greit grafikkort, utover dette er jeg relativt blank. 

Takknemlig for alle råd/innspill.

Mvh Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Dostreski said:

Hei, jeg trenger hjelp til å finne en løsning som muliggjør 4K 120hz-gaming (GeForce Now) på LG C2. Er det mulig å få til dette til under 5K?

Skjønner at man trenger en HDMI 2.1-utgang og et greit grafikkort, utover dette er jeg relativt blank. 

Nvidia 3000 generasjonen støtter dette, så en brukt 3070 ti eksempelvis er nok beste vei inn for billig penge. Ytelsen vil ikke være god, da må du langt opp i pris. (merk, forutsetter at du har resten av pcen, ellers som badcat sier, er dette umulig).

Endret av ps5
Lenke til kommentar

GeforceNOW er en streamingtjeneste så ytelsen vil jo komme an på nettverk/internetthastighet.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce-now/system-reqs/#:~:text=test your network.-,A GeForce NOW Ultimate membership is required for features like,streaming on an Android device.

A GeForce NOW Ultimate membership is required for features like 4K/QHD resolutions, HDR, AV1, Cloud G-SYNC, and 120/240 FPS streaming on the native Windows PC app

Internet Requirements
15 Mbps for HD resolutions at up to 60 FPS (e.g. 1280x720)
25 Mbps for FHD resolutions at 60 FPS (e.g. 1920x1080)
35 Mbps for UW QHD & QHD resolutions at 120 FPS (e.g. 3840x1440 or 2560x1440)
45 Mbps for 4K resolutions at 120 FPS (e.g. 3840x2160)

Endret av sedsberg
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, sedsberg said:

Du må fremdeles ha hdmi2.1 støtte men da kan man kanskje slippe unna med en 3060 som fås brukt fra 2000. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Simen1 said:

Det kommer jo helt an på om spillene er tungdrevne eller lettdrevne. Noen spill flyr jo av gårde til og med på 4K. Hvilke spill spiller du nå og planlegger å spille framover?

Som ble poengtert lenger opp, Geforce Now er remote streaming. 

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Dostreski said:

Nei. Du fikk jo veldig konkrete tips?

Edit: første kan gå, gitt at spesifikasjonen er riktig. Men nvidia 20x0 med hdmi 2.1 må være senere revisjon om dette er korrekt.

Endret av ps5
Lenke til kommentar

Denne sier spesifikt hdmi2.1 4k/120. Her bør du kunne ta sjansen gitt at du har åpent kjøp. Merk at valg av hdmi kabel også betyr noe, de er gjerne merket med 8k eller 4k/120hz. Vet ikke helt om jeg stoler på nvidia 2050 med hdmi 2.1 men du ser jo veldig raskt om du låses på 60hz og kan isåfall prøve en annen.

Endret av ps5
Lenke til kommentar

Det ser ut til at 2050 kom sent nok til å støtte hdmi2.1,   Med åpent kjøp er det jo bare å prøve.  Dette er instillingene du ønsker:
image.png.2826d71d9d939ee0ec4fdd5dacd2382f.png

image.png.2c9be5a0977b3c0fab68da7c9581198b.png

image.png.6cfef1f1d9b89901cb167f720fac020b.png

Rapporter gjerne tilbake hvorvidt det er vellykket, hvis du faktisk klarer å streame 4k/120 med så lite hardware er jo det interessant i seg selv.

Endret av ps5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...