Zeph Skrevet i går, 19:30 Del Skrevet i går, 19:30 (endret) Woff skrev (24 minutter siden): Trodde jeg skulle slippe å lære folk å lese jeg, men rarere ting har skjedd.. Det jeg skrev var altså: "På disse automatene fungerer biten JEG linker til perfekt, det gjør IKKE Philips!" Og, den bitsen jeg linket til fungerer 100% på disse skruene som nok heller IKKE er pozidrive som du ser bilde av under her (Sammenlign gjerne bildene, da lærer du litt..). Det jeg spør om allerede i trådens sjette innlegg, det andre av meg er om NOEN kan komme med mer data på akkurat den skruetypen jeg har linket til både som skrue og bits? Den heter altså FPH2 (med størrelse M3 M4 og M5). Så du meiner Siemens har oppgitt feil i brukarmanualen til sine eigne produkt? https://support.industry.siemens.com/cs/attachments/45302792/MAN_L1V30914799-03_en_en-US.pdf?download=true Har du prøvd eller baserer du påstandane på bilete frå internett? Du må gjerne spørje om FPH2, men eg er mest opptatt av å vite kva skruer TS faktisk skal skru på, ikkje kva dei trur kan fungere. Eg går ut frå at du er elektrikar sidan du skrur så mykje på sikringar. Då burde du vite forskjellen på PH og PZ. Endret i går, 19:35 av Zeph 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet i går, 19:34 Del Skrevet i går, 19:34 Det finnes forresten stoff ein kan smøre på for å få betre grep på dårlege skruer eller skruer som er slitt. Har hjulpet meg fleire ganger. https://relekta.no/utstyr-og-tilbehoer/reparasjonsutstyr/astro-grip/402132n314510 Lenke til kommentar
Woff Skrevet i går, 19:39 Del Skrevet i går, 19:39 Zeph skrev (2 minutter siden): Har du prøvd eller baserer du påstandane på bilete frå internett? Disse automatene har jeg skrudd på med den bitsen jeg viste til tidligere ja. At du drar min påstand "På disse automatene fungerer biten JEG linker til perfekt, det gjør IKKE Philips!" til at jeg sier det er Siemens som skriver feil i sin manual henger vel ikke på greip hos deg heller? Men se de siste par innleggene før dette, DER ser du faktisk den versjonen jeg snakker om, ikke på et bilde fra Temu men heller ett på et bilde fra eBay, noe som sikkert gjør saken bedre? 😝 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet i går, 19:47 Del Skrevet i går, 19:47 Woff skrev (19 minutter siden): Ser jo ingen grunn til IKKE å benytte en bits som passer 100%, gjør du? Det går fint hvis man skrur mye på den type skruer. 😀 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet i går, 20:02 Del Skrevet i går, 20:02 geir__hk skrev (1 time siden): Arbeid på elektriske installasjoner og utstyr ikke relevant. ^^ 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet i går, 20:41 Forfatter Del Skrevet i går, 20:41 (endret) 1 hour ago, agvg said: Hva skrur du med? Drill? Drill ja. Der er fortrinnsvis ved bruk av drill problemet med bits som roterer nedi skruhodet er mest problematisk. Og ja, jeg bruker egnet drill. 1 hour ago, mobile999 said: Jeg tror noen har spurt allerede. Hvor har du det fra at frearson bits er bedre til å skru ut phillips skruer enn phillips bits? Flere kilder, bl.a. youtube. Nå har jeg riktignok ikke sjans til å finne frem til akkurat den riktige linken. Men vet også av egen erfaring at det kan være tildels stor forskjell på to ulike bits - selv om begge kalles PH2. 1 hour ago, Zeph said: Du er framleis sikker på at det er PH-spor og ikkje PZ? Er skruene malt eller rusta fast? Hukommelsen, jeg plagdes med dette i forfjor da jeg bytta noen planker. Ikke fastrustet, men gjerdet er ikke i umiddelbar nærhet av hjem og trolig nedsnødd, så noen bilder blir nok ikke tatt nå - ikke før til sommeren iallefall. 1 hour ago, Zeph said: Det finnes forresten stoff ein kan smøre på for å få betre grep på dårlege skruer eller skruer som er slitt. Har hjulpet meg fleire ganger. https://relekta.no/utstyr-og-tilbehoer/reparasjonsutstyr/astro-grip/402132n314510 Hm, takk for tipset - kanskje jeg får plass til denne i verktøykassa. Ser at det står 36 måneders holdbarhet på nettsiden, kan jeg regne med at utløpstiden løper fra tidspunktet boksen åpnes? Endret i går, 20:42 av geir__hk Lenke til kommentar
agvg Skrevet i går, 21:23 Del Skrevet i går, 21:23 @geir__hk Har du prøvd med en slagskrutrekker? De kan fungere mye bedre enn en drill. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22 timer siden Forfatter Del Skrevet 22 timer siden 2 hours ago, agvg said: Har du prøvd med en slagskrutrekker? De kan fungere mye bedre enn en drill. Joda, jeg har en slagskrutrekker til formålet - burde naturligvis brukt riktig begrep i førsteposten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå