Gå til innhold

Proteinpulver, energidrikk og kreatin er dobbelt så dyrt på treningssenteret som andre plasser.

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at treningssentrene trenger å tjene inn litt penger til å drive. Men smarte folk gidder jo ikke å kjøpe noe der som man kan få til halve prisen i en nettbutikk eller sportsbutikk. 

Jeg har selv handlet i resepsjonen en gang og aldri mer fordi jeg fant ut etterpå at det var unødvendig dyrt. Jeg tenker at de som driver senterne burde skjønne at folk flest er smarte nok til å google og sammenligne priser. 

Jeg kjøpte en boks med Kreatin for 300 og fant ut at man får den til 170 kr på Sunkost. Nå varer den boksen sikkert i ett år så det er ingen krise å ha brukt 300 kr på det. 

Men av og til tenker jeg at det kanskje ikke lønner seg å selge ting så dyrt fordi da vil bare noen få kjøpe det og noen kjøper kanskje bare en gang og sjekker priser andre plasser etterpå sånn som meg.

Så det er litt merkelig at de selger ting durete enn andre og tror at de skal tjene dobbelt så mye på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xClaymanx skrev (2 minutter siden):

Folk kjøper ikke nødvendigvis der det er billigst, men der det er mest beleielig.

Mat på flyplass, drikke på kiosk etc.

Kommer helt an på hvor god man er til å planlegge. Jeg for eksempel har med meg proteinpulver og barer i baggen som jeg har kjøpt der det er billigere. Og når jeg handler inn kjøper jeg inn for en stund ellers så bare bestiller jeg på nett. 

Lenke til kommentar

Det er bare tull å spise proteinpulver. Selv folk som trener i olympiatoppen spiser normal mat. Kreatin har en del andre positive egenskaper som er bra utenom forfengeligheten man er ute etter. Energidrikk har også effekt, men en bør for egen sikkerhet ikke overdrive dette.

Enkelhet koster, og det er de slike selskaper forsøker å utnytte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig at det er dyrt der. Men det fungerer jo. Mange som kanskje akkurat har begynt å trene, og har ikke tenkt så mye på hvor dem kan kjøpe ting. Ser også flere som kjøper med seg en monster, og når den koster 20kr mer der enn i butikken så tjener dem på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...