Pallantir Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Jeg er veldig glad i Jabras ørepropper. Jeg har alltid to sett, så jeg kan bytte mellom dem mens jeg jobber en hel dag, og de skal gå ut etter hvert. Derfor har jeg kjøpt et sett til å ha i reserve for det første som ryker. Men hvordan bør jeg oppbevare dette? Bør jeg åpne pakken og lade dem helt opp før jeg setter dem bort, eller bør jeg bare sette bort eska som den er og ikke gjøre noe før jeg skal ta dem i bruk? Og hvis jeg skal lade dem, bør de lades helt opp, delvis, eller hva? Det samme gjelder litiumionebatteriet i etuiet, som lader opp proppene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Bør lades til ca. 50%. Bør så kontrolleres et par ganger i året. Evt. litt oftere i starten. Ting med lithiumbatterier (eller batterier forøvrig) bør kjøpes når man trenger det og ikke kjøpes for å lagres. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden Takk! Og ideelt bør de selvsagt det, men når de skal gå ut av salg, blir jo det litt vrient. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Største faren ved å lagre dem er hvis de lades ut til under 0% pga. selvutlading. Da risikerer du at du ikke får ladet de opp igjen. Lagres de med mye strøm på reduseres kapasiteten raskere. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden (endret) Takk igjen! Jeg åpnet dem nå, etuiet hadde 40 %, mens proppene hadde 50 og 60 %. Så da lagrer jeg dem hver for seg (ellers blir jo proppene fulladet og etuiet tømt) og setter opp en kontroll av dem i Outlook om et par månder. 😁 Endret 6 timer siden av Pallantir Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Intuitivt så tenker eg at det er mest hensiktsmessig å oppbevare uopna. Det vil overraske meg stort om Jabra ikkje har optimalisert produksjonen slik at i tilfelle øyreproppane også kan bli liggande usolgt på ei butikkhylle lengst mogleg. Eg tenker derfor at det er større sjans for at fabrikken har kontroll på å at batteria verken har for høg eller for lågt batterinivå, enn at du klarer å lade opp batteria til perfekt nivå for lading. Som ekstra bonus så vil også verdien på øyreproppane holde seg best mogleg om du oppbevarar dei i forsegla orginalinnpakking. Kven veit, kanskje du om nokre år finn andre gode øyrepropper, og då kan det være greit å ha moglegheita til å selge dei ubrukte øyreproppane. Blir proppane liggande liggande veldig lenge, så kan det til og med hende dei får ein liten samleverdi når du har oppbevart dei uopna. Eg tviler derfor sterkt på at det er hensiktsmessig for deg å ta i bruk øyreproppane. Skal du fyrst opne pakken for å ta i bruk øyreproppane så ville eg gjort det ved å la øyreproppane inngå som det tredje paret i din bruksrotasjon. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Mye mer skadelig for Lithium batterier om de lades helt ut. Da kan det bli irreversible skader i battericellene. Sannsynligvis ladet fra fabrikk, men alle batterier har en viss selvutlading, så dermed ville jeg ikke lagt de bort i årevis. Total levetid for Li-ion oppladbare batterier er 8 år +/- Overlading av Li-ion batterier er heller ikke gunstig, men ladekretsene beskytter mot dette (dvs selv om de viser fullt oppladet er det egentlig en liten margin igjen ift overlading). Sakset fra Reddit der en hadde fått svar fra Jabra Sitat Leaving your Jabra Elite 75t charging case plugged into your laptop will not have any harmful effects on your device battery life. The Jabra Elite 75t contains lithium-ion batteries which cannot be overcharged. We do, however, recommend that you charge your Elite 75t using the USB cable that we provide and a wall adapter with the standard voltage of 5v +- 0.25v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå