Skandinav Skrevet søndag kl 14:08 Del Skrevet søndag kl 14:08 Gjest 5a1a8...b28 skrev (10 minutter siden): Noe som aldri skjer og ikke har skjedd på veldig lang tid. Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28 Skrevet søndag kl 14:11 Del Skrevet søndag kl 14:11 Skandinav skrev (2 minutter siden): Hvorfor ikke? Fordi jeg har vært isolert uten venner/nettverk. Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet søndag kl 15:10 Del Skrevet søndag kl 15:10 Gjest 5a1a8...b28 skrev (57 minutter siden): Fordi jeg har vært isolert uten venner/nettverk. Og nå som du har identifisert og konstatert problemstillingen, hvorfor tar du ikke affære? Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet søndag kl 15:37 Del Skrevet søndag kl 15:37 On 1/24/2025 at 2:20 PM, Guest 5a1a8...b28 said: Nei bare at jeg er konstant alene og isolert og ekstremt lite rundt folk og sosialt og er redd. Ikke noe annet. Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 Ah, trodde du mente bokstavlig talt. Hvor gammel er du, 20-30? Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28 Skrevet søndag kl 16:41 Del Skrevet søndag kl 16:41 Skandinav skrev (1 time siden): Og nå som du har identifisert og konstatert problemstillingen, hvorfor tar du ikke affære? Med hva? Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28 Skrevet søndag kl 16:42 Del Skrevet søndag kl 16:42 Krig og fred skrev (1 time siden): Ah, trodde du mente bokstavlig talt. Hvor gammel er du, 20-30? Eldre. Hvordan det? Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28 Skrevet søndag kl 16:43 Del Skrevet søndag kl 16:43 Gjest 5a1a8...b28 skrev (Akkurat nå): Eldre. Hvordan det? Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 Og du føler jo at du blir spenna gal av å være alene hele tiden. Aldri unntak. Vil være sosial,få opplevelser,være sammen med folk men skjer aaaldri. Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet søndag kl 16:58 Del Skrevet søndag kl 16:58 Gjest 5a1a8...b28 skrev (16 minutter siden): Med hva? Du føler jo at du blir spenna gal av å være alene hele tiden. Aldri unntak. Vil være sosial, få opplevelser, være sammen med folk men skjer aaaldri. Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28 Skrevet søndag kl 18:38 Del Skrevet søndag kl 18:38 Skandinav skrev (1 time siden): Du føler jo at du blir spenna gal av å være alene hele tiden. Aldri unntak. Vil være sosial, få opplevelser, være sammen med folk men skjer aaaldri. Vil du bare provosere eller hva er greia? Finn noen andre å plag!! Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet søndag kl 19:19 Del Skrevet søndag kl 19:19 Gjest 5a1a8...b28 skrev (19 minutter siden): Vil du bare provosere eller hva er greia? Finn noen andre å plag!! Det var overhode ikke min intensjon å være plagsom, jeg beklager hvis du føler det slik. Derimot ønsket jeg å utfordre deg litt. Alt du skriver og beskriver i denne tråden peker i retning av at du ønsker en radikal endring i ditt liv. Når jeg spør hva som stopper deg, eller hvorfor du ikke gjennomfører en livsendring, så stiller du deg uforstående. Så da spør jeg igjen: 1. Hvorfor er du alene? 2. Hvorfor er du isolert? 3. Hvorfor er du ekstremt lite rundt folk? 4. Hvorfor er du ikke sosial? 5. Hvorfor er du redd? 6. Hvorfor gjennomfører du ikke en forandring? 7. Hvorfor har det vært slik i mange år? 8. Hvorfor blir det med tankene år ut og år inn? 9. Hvorfor har du ingen opplevelser? 10. Hvorfor har du ikke noe å se frem til? 11. Hvorfor er du alltid alene? 12. Hvorfor er du fanget på en plass? 13. Har du noen diagnoser? 14. Bruker du noen medisiner? 15. Har du familie eller pårørende? 16. Har du inntektsgivende arbeid? 17. Hvilket kjønn har du i passet? 18. Hvor gammel er du? 19. Har du førerkort og bil? 20. Hvilket yrke har du? 21. Hvor mange innbyggere er det i nærmeste tettsted og hvor lang tid tar det for deg å komme dit? 22. Hvordan er du bosatt? Dette er helt vanlige spørsmål å stille en person som ber om hjelp til livsendring. Svarene vil danne et bilde av deg som forteller hvilket problemområde som rent pragmatisk bør løses først. Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28 Skrevet søndag kl 19:52 Del Skrevet søndag kl 19:52 Skandinav skrev (2 minutter siden): Det var overhode ikke min intensjon å være plagsom, jeg beklager hvis du føler det slik. Derimot ønsket jeg å utfordre deg litt. Alt du skriver og beskriver i denne tråden peker i retning av at du ønsker en radikal endring i ditt liv. Når jeg spør hva som stopper deg, eller hvorfor du ikke gjennomfører en livsendring, så stiller du deg uforstående. Så da spør jeg igjen: 1. Hvorfor er du alene? 2. Hvorfor er du isolert? 3. Hvorfor er du ekstremt lite rundt folk? 4. Hvorfor er du ikke sosial? 5. Hvorfor er du redd? 6. Hvorfor gjennomfører du ikke en forandring? 7. Hvorfor har det vært slik i mange år? 8. Hvorfor blir det med tankene år ut og år inn? 9. Hvorfor har du ingen opplevelser? 10. Hvorfor har du ikke noe å se frem til? 11. Hvorfor er du alltid alene? 12. Hvorfor er du fanget på en plass? 13. Har du noen diagnoser? 14. Bruker du noen medisiner? 15. Har du familie eller pårørende? 16. Har du inntektsgivende arbeid? 17. Hvilket kjønn har du i passet? 18. Hvor gammel er du? 19. Har du førerkort og bil? 20. Hvilket yrke har du? 21. Hvor mange innbyggere er det i nærmeste tettsted og hvor lang tid tar det for deg å komme dit? 22. Hvordan er du bosatt? Dette er helt vanlige spørsmål å stille en person som ber om hjelp til livsendring. Svarene vil danne et bilde av deg som forteller hvilket problemområde som rent pragmatisk bør løses først. 1. Bor alene,ingen venner/nettverk for tiden utenom via sosiale medier av og til. Og har dessverre ikke partner noe jeg har prøvd å finne i lang tid uten hell. 2. Som svar 1 + utenfor arbeidslivet. 3. Pga utenfor arbeidslivet,ingen såkallet venner bryr seg eller tar kontakr. Hvis ikke jeg tar kontakt,tar ikke de kontakt. Går ikke bare en vei og nekter å være eneste pådriver! 4. Svart på det over. Og vil ikke gjør alt alene i livet. 5. Redd for at dette blir livet mitt og taklee det ikke. Hat vært alene i flere år allerede. Vant til det men blir sprø av det. Er ikke menneskelig å være alene konstant. 6. Veit ikke. Veit ukke hvor jeg skal starre. Litt redd for forandring men det er det eneste svaret på alt for å få et bedre liv! 7. Fordi det har stått på stadiet hvil pga utenfor arbeidsliv osv. 8. Fordi forandring ikke skjer og jeg er alene i verden🙄(hater det!). 9. Svart på lengre oppe. 10. Fordi jeg ikke har noen å gjøre de sammen med,vil ikke gjøre alt i livet alene der er stusselig og enstøing, og veldig dårlig råd. 11. Svart på det lengre oppe 12. Fordi jeg er medeier i leilighet her og har prøvd å få tak u leilighet et anner sted siden september uten hell. Enten feil beliggenhet,for dyrt,for høyt depositum,feil/mangler eller lite som ligger ute til leie. Frustrerende!! 13.Nei hvorfor må en alltid ha det om man sliter med enkelte ting? Har litt sosial angst pga isolasjon over lang tid. Aldri fått det diagnostisert. Lest om det i årevis og veit jeg har noen av angstsymptomene som er ganske naturlig å ha etter å ha gått såå isolert over tid. 14.Hvorfor er dette viktig? Jeg har vival til å ta i kriser men tar det ytterst sjelden. Ellers zyrtec for allergi av og til,eller ibux en sjelden gang. 15. Har foreldre og søsken. Ser de av og til men de har kjempe sosialt liv og møter masse folk hele tiden. Er veldig misunnelig på det. Jeg hadde det slik for en del år siden. Alle er opptatt med familie og slike ting. 16. Nei Nav kun. Minstesats. Liten business men kan ikke leve av den. 17. 🚺 18. Godt voksen. 19. Ja og ja men kjørt veldig lite siste årene pga angst og redsel for å kræsje eller at det skal skje noe galt. 20. Har diverse utdanninger. Bachelorgrad,diverse årsstudier og halvårsstudier(15-30 stp). Bachelorgraden har vært skivebom men glad jeg har den i bunn og kan brukes i andre yrker enn den spesifikke. 21. Bor på et sted med 10 000 innbyggeere det andee stedet har rundt samme innbyggertall og er 10 min med bil. 22. Bor i leilighet i firmannsbolig. Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet søndag kl 20:08 Del Skrevet søndag kl 20:08 Har du noen gang hatt et mer omfattende sosialt liv enn nå? Når du skriver godt voksen, betyr det at du er pensjonist? Og siden du kun har minstesats fra NAV, betyr det pensjon, trygd eller AAP? Lenke til kommentar
Grønnplante Skrevet søndag kl 20:42 Del Skrevet søndag kl 20:42 Skandinav skrev (32 minutter siden): Har du noen gang hatt et mer omfattende sosialt liv enn nå? Når du skriver godt voksen, betyr det at du er pensjonist? Og siden du kun har minstesats fra NAV, betyr det pensjon, trygd eller AAP? Ja,svarte på det. Nei,alderen min er uvesentlig! Sosial stønad. Var det flere spørsmål i kryssforhøret? 1 Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28 Skrevet søndag kl 20:43 Del Skrevet søndag kl 20:43 Grønnplante skrev (Akkurat nå): Ja,svarte på det. Nei,alderen min er uvesentlig! Sosial stønad. Var det flere spørsmål i kryssforhøret? Obs der gikk det for fort og avslørte nicket🤦♀️ Men voldsomt til kryssforhør🤦♀️ Hva skal DU med all denne infoen? Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet søndag kl 20:50 Del Skrevet søndag kl 20:50 (endret) 4 hours ago, Guest 5a1a8...b28 said: Eldre. Hvordan det? Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 Bare lurte. For noen ganger kan den type tanker komme når man er i den alderen. Det gjorde det for meg i alle fall. Det gikk seg til til slutt. Jeg lærte at det er mange som lever tilbaketrukne liv, og at det ikke nødvendigvis er farlig. Hvis man bare har aksept, så går alt lettere. Har du sett filmen Elling? Hvis ja, husker du Alfons? Den eldre herremannen som var enkemann og som levde livet alene. Gikk på pub alene. Kino alene osv. Hvis du sørger for å ha noe å sette tankene i, så hjelper det veldig. Selv liker jeg å lese, i tillegg til at jeg styrer unna det meste av unødvendige nyheter, da nyhetsbildet i dagens samfunn er usunt. Kan det tenkes, at du er redd fordi du er redd for at ting er verre enn det egentlig er? Edit: altså, at du er mer redd for frykten enn du har grunn til å være. Endret søndag kl 20:53 av Krig og fred Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet søndag kl 20:52 Del Skrevet søndag kl 20:52 7 minutes ago, Guest 5a1a8...b28 said: Obs der gikk det for fort og avslørte nicket🤦♀️ Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 No big deal. Nicket ditt er bare to tilfeldige ord, med en grønn generisk avatar. Det kommer ingen reportere på døren din i morgen 2 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet søndag kl 21:24 Del Skrevet søndag kl 21:24 (endret) Gjest 5a1a8...b28 skrev (41 minutter siden): Hva skal DU med all denne infoen? Nå forstår vi litt bedre hvem du er. Ut fra dine svar, kan jeg ikke se at det finnes et eller to raske tiltak som kan bedre din situasjon vesentlig, som ikke blir svært krevende (umulig) for deg å gjennomføre. Jeg regner med at du har luftet din problematikk med fastlegen. Slik @ole_marius foreslår: https://angstforeningen.no/ Begynn her. Be om hjelp til selvhjelp. Noen forslag vil du nok ikke like, men når forslag kommer fra likepersoner som bare har et ønske om å hjelpe deg, så må du stole på at andre kan vise vei til et bedre liv, selv om du mener at veivalget etter din forstand er feil. Endret søndag kl 21:25 av Skandinav Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28 Skrevet søndag kl 21:47 Del Skrevet søndag kl 21:47 Krig og fred skrev (54 minutter siden): Bare lurte. For noen ganger kan den type tanker komme når man er i den alderen. Det gjorde det for meg i alle fall. Det gikk seg til til slutt. Jeg lærte at det er mange som lever tilbaketrukne liv, og at det ikke nødvendigvis er farlig. Hvis man bare har aksept, så går alt lettere. Har du sett filmen Elling? Hvis ja, husker du Alfons? Den eldre herremannen som var enkemann og som levde livet alene. Gikk på pub alene. Kino alene osv. Hvis du sørger for å ha noe å sette tankene i, så hjelper det veldig. Selv liker jeg å lese, i tillegg til at jeg styrer unna det meste av unødvendige nyheter, da nyhetsbildet i dagens samfunn er usunt. Kan det tenkes, at du er redd fordi du er redd for at ting er verre enn det egentlig er? Edit: altså, at du er mer redd for frykten enn du har grunn til å være. Nei,trenger stor forandring i livet til det bedre og mer sosialt. Blir frustrert over å ikke finne ny leilighet når jeg har prøvd myyye siden september. Det må også andre tiltak til for å bedre livssituasjon. Jobb,sosialt etc etc Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28 Skrevet søndag kl 21:50 Del Skrevet søndag kl 21:50 Skandinav skrev (22 minutter siden): Nå forstår vi litt bedre hvem du er. Ut fra dine svar, kan jeg ikke se at det finnes et eller to raske tiltak som kan bedre din situasjon vesentlig, som ikke blir svært krevende (umulig) for deg å gjennomføre. Jeg regner med at du har luftet din problematikk med fastlegen. Slik @ole_marius foreslår: https://angstforeningen.no/ Begynn her. Be om hjelp til selvhjelp. Noen forslag vil du nok ikke like, men når forslag kommer fra likepersoner som bare har et ønske om å hjelpe deg, så må du stole på at andre kan vise vei til et bedre liv, selv om du mener at veivalget etter din forstand er feil. Hvorfor blir det umulig tror du? Har hatt terapeut og fått verktøy å jobbe med men har ikke gjort alt. (Ikke gidd å spør hva jeg ikke har gjort). Jeg er såå lei av å være fanga på denne plassen. Har ikke sett andre plasser(utenom nabostedet) på årevis. Noe vil men ikke får gjort. Trenger miljøskifte. Tørner av å bare se dette!! Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28 Skrevet søndag kl 21:58 Del Skrevet søndag kl 21:58 Gjest 5a1a8...b28 skrev (2 minutter siden): Hvorfor blir det umulig tror du? Har hatt terapeut og fått verktøy å jobbe med men har ikke gjort alt. (Ikke gidd å spør hva jeg ikke har gjort). Jeg er såå lei av å være fanga på denne plassen. Har ikke sett andre plasser(utenom nabostedet) på årevis. Noe vil men ikke får gjort. Trenger miljøskifte. Tørner av å bare se dette!! Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 Nå har jeg f.eks bare 50 kr resten av mnd. Har mat men kan ikke ta buss til nabostedet eller gå på kafé,gå i butikker uten flat kr ø bruke. Har handlet ekstremt mye på nett siste årene og har lyst å slutte med det og gå mer fysisk i butikker. Se mer folk osv. Men har ikke råd da jeg har gjeld til mars i hvertfall før man blir ajour. I februar er det en artist jeg digger og alltid har hatt lyst å se/høre,i nærmeste større by men har ikke pengee til billett eller noen å dra med så igjen blir det med tanken. Dritlei av at alt av drømmer og ting man har lyst å oppleve kun blir med tanken. Veit jeg vil blomstre og føle at jeg er “født på ny” ved slike opplevelset. I stedet blir man bitter og sur fordi man ikke får opppleve en dritt og se alle andre oppleve det du har lyst til igjen og igjen,år etter år. Vil koble av sosiale medier og logge på eget liv men det blir aldri😣 Anonymous poster hash: 5a1a8...b28 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg