Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva kan en gjøre når en føler en holder på å miste fatningen/forstanden?

Gjest 5a1a8...b28

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan føler du at du er i ferd med å miste fatningen? Kan du beskrive din mentale tilstand mer detaljert?

Om det blir en for stor påkjenning for deg bør du ringe hjelpe telefonen til Mental Helse og snakke med de på nummer 116 123 - det er gratis og døgnåpent. Du kan være anonym og de har taushetsplikt så der kan du "si alt" uten å være redd for konsekvenser.

Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28 skrev (8 minutter siden):

?

Anonymous poster hash: 5a1a8...b28

Du kan ta kontakt med Akutt Ambulantenhet om noe slikt eksisterer der du bor. Ikke bruk internett til å søke etter svar. Du vil å så mange rare reaksjoner at du blir forvirret bare av det.

Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28
Kakkelfant skrev (11 minutter siden):

Hvordan føler du at du er i ferd med å miste fatningen? Kan du beskrive din mentale tilstand mer detaljert?

Om det blir en for stor påkjenning for deg bør du ringe hjelpe telefonen til Mental Helse og snakke med de på nummer 116 123 - det er gratis og døgnåpent. Du kan være anonym og de har taushetsplikt så der kan du "si alt" uten å være redd for konsekvenser.

Nei bare at jeg er konstant alene og isolert og ekstremt lite rundt folk og sosialt og er redd. Ikke noe annet. 

Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28
Boing_80 skrev (9 minutter siden):

Du kan ta kontakt med Akutt Ambulantenhet om noe slikt eksisterer der du bor. Ikke bruk internett til å søke etter svar. Du vil å så mange rare reaksjoner at du blir forvirret bare av det.

Nei trenger ikke det. Er bare redd fordi jeg er alene konstant med lite forandring. Og at jeg blir redd for at dette er livert mitt. Det har vart i mange år. 

Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28
Kakkelfant skrev (Akkurat nå):

Meld deg inn i en klubb av noe slag, eller så finnes det også samtaleterapi/grupper i regi av helsetjenesten i kommunen der du bor, man må tenke kreativt og by på seg selv for å få den snøballen til å begynne rulle.

Det er ikke så mye å melde seg inn i her. Er støttemedlem i røde kors. Kroppen trenger sosialt og skriker etter det men aldri noe å se frem til, alltid alene uansett. Har lyst til mye og har mange drømmer men det blir med tankene år ut og år inn. 

Lenke til kommentar

Da jeg hadde angst pga. ex-kona fant jeg en frivillig gruppe som er landsdekkende. Dem heter angstringen, noe som hjalp meg mye med å håndtere angst ettersom mange har det i en form eller annen, av ulike årsaker. Å være i en samtalegruppe som dette hjalp å snakke ut om noe av de tunge tankene man hadde. 

Anbefaler deg å se om kanskje dette er noe du bør se på.

Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28 skrev (4 minutter siden):

Nei trenger ikke det. Er bare redd fordi jeg er alene konstant med lite forandring. Og at jeg blir redd for at dette er livert mitt. Det har vart i mange år. 

Javel. Lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28

Får liksom aldri noen opplevelser. Aldri noe å se frem til,glede meg til. Bare overlever dag ut,helg inn,uke ut og måned inn. Gjør alt alene. Blir sprø av det. Det er ikke menneskelig. Er fanget på en plass jeg ikke vil bo. Har prøvd i flere mnd å få tak i leilighet en annen plass uten hell. Jævlig lei av plassen jeg bor så gidder ikke gå turer rundt her. Går på kveldstid av og til fordi jeg må ut av fengslet litt. Har så lyst til å glede meg til ting,ha planer osv men det skjer ikke. Har ikke lyst å gjør alt i livet alene heller. Har gjort det nok. 

Lenke til kommentar

Høres ut som du har "brakkesyke" - kom deg ut, begynn å jogge eller noe - arranger noe selv, dra på fisketur, jakt, eller bare gå en tur i fjellet.

Hvis du ikke engang vil gjøre noe for deg selv, hvordan kan du da forvente at andre skal gjøre det?

Har du tenkt på muligheten for å møte noen på en datingside? Kanskje du bare er ute etter venner? Finnes vel noe slikt også om man vet hvor man skal lete?

Uansett, du må gjøre det selv, ingen som gidder når ikke du gidder selv

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28
Kakkelfant skrev (4 minutter siden):

Høres ut som du har "brakkesyke" - kom deg ut, begynn å jogge eller noe - arranger noe selv, dra på fisketur, jakt, eller bare gå en tur i fjellet.

Hvis du ikke engang vil gjøre noe for deg selv, hvordan kan du da forvente at andre skal gjøre det?

Har du tenkt på muligheten for å møte noen på en datingside? Kanskje du bare er ute etter venner? Finnes vel noe slikt også om man vet hvor man skal lete?

Uansett, du må gjøre det selv, ingen som gidder når ikke du gidder selv

Har prøvd å finne partner på datingapp i årevis uten helt hell. Vært i kontakt med endel men ikke vært rett. Vil ha både partner å dele livet med, og venner/sosialt.

Hva er brakkesyke? 

Lenke til kommentar

Hmm, er du kvinne?  Brakkesyke var noe vi opplevde i militæret når vi ble sittende lenge på kaserna uten noe å gjøre, vi gikk rett og slett litt på veggene til slutt.

Eneste som funker er å komme seg ut en tur, ta en joggetur eller noe.

Kanskje det ikke er meningen at alle skal finne "den rette" men at noen heller kan ende opp med å møte noen som "bare" er bra for dem på langt sikt?

Eller er det slik at denne ensomheten du beskriver er selv valgt pga kresen og høy standard?

Endret av Kakkelfant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28
Kakkelfant skrev (45 minutter siden):

Hmm, er du kvinne?  Brakkesyke var noe vi opplevde i militæret når vi ble sittende lenge på kaserna uten noe å gjøre, vi gikk rett og slett litt på veggene til slutt.

Eneste som funker er å komme seg ut en tur, ta en joggetur eller noe.

Kanskje det ikke er meningen at alle skal finne "den rette" men at noen heller kan ende opp med å møte noen som "bare" er bra for dem på langt sikt?

Eller er det slik at denne ensomheten du beskriver er selv valgt pga kresen og høy standard?

Uflaks når det kommer til partner. Ensomheten er pga vært utenfor arbeidslivet en god stund. Og uten nettverk.

Lenke til kommentar
Gjest 5a1a8...b28
Selfuniverse skrev (43 minutter siden):

Jeg ser for meg at det kanskje kan hjelpe med ett lite sjokk i din situasjon. Så jeg legger inn en skikkelig video fra en som faktisk er ultraekspert på dette området: (Jeg var nettopp innom noen av videoene hans)

Hvilket sjokk da mener du?

Mye vettig i den videoen👍

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...