MrL Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Boing_80 skrev (27 minutter siden): Alle bør få en sjanse til å kunne endre seg. Det valget må vi som som et sivilisert samfunn "spandere" på slike mennesker. Å gi folk flere sjangser har etter min mening ingenting med et sivilisert samfunn å gjøre. Det er faktisk ekstremt uetisk og urettferdig ovenfor den siviliserte befolkningen at de skal bli brukt som forsøkskaniner, at vi kontinuelig ødlegger livet til flere mennesker i forsøk å forandre en usilivisert person. 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden MrL skrev (1 minutt siden): Å gi folk flere sjangser har etter min mening ingenting med et sivilisert samfunn å gjøre. Det er faktisk ekstremt uetisk og urettferdig ovenfor den siviliserte befolkningen at de skal bli brukt som forsøkskaniner, at vi kontinuelig ødlegger livet til flere mennesker i forsøk å forandre en usilivisert person. Enig, uskyldige liv er viktigere enn å gi en som allerede har drept en sjanse til. MEN dette kan ivaretas med livsvarig fengsel 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden MrL skrev (3 minutter siden): Å gi folk flere sjangser har etter min mening ingenting med et sivilisert samfunn å gjøre. Det er faktisk ekstremt uetisk og urettferdig ovenfor den siviliserte befolkningen at de skal bli brukt som forsøkskaniner, at vi kontinuelig ødlegger livet til flere mennesker i forsøk å forandre en usilivisert person. Du leser mer enn det jeg mente. Med sjanser mener jeg at folk som blir dømt blir pålagt psykiatrisk behandling osv. Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Ja, jeg tenkte senest på det når jeg leste om den siste saken i England. Drepte 3 barn med en uhyggelig mengde knivstikk…. Dømt til over 50 år sto det et sted, men jeg vet ikke om det er tilfelle. Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Et moment med straff er at om straffen som ventes får lovbryteren til å tenke at h*n ikke har noe å tape så er risikoen for ytterligere og kanskje også grovere forbrytelser fra samme lovbryter økende. De kan jo ikke henrette folk mer enn én gang, og om man er på flukt fra politiet etter å ha gjort noe som gir dødsstraff så har man ingen ting å tape uansett hva man gjør. Dødsstraff gir ikke mindre kriminalitet. Snarere tvert i mot. De landene som fortsatt praktiserer dødsstraff bør være eksempler gode nok på det. Og hva dødsstraff i seg selv angår så er det for meg noe sykt og usigelig kvalmende med den institusjonelle prosessen rundt fullbyrdelse av straffen. 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Tastaturkriger skrev (2 timer siden): Hvorfor samler vi på sånt avskum i samfunnet? For det første så er det ikke mye til straff, vi skal alle dø og å dø er ikke en straff, jeg foretrekker om disse kriminelle faktisk tar den straffen, jeg tror det er mye verre å miste sin frihet enn å være dau. For det andre, det er alltids noen som er uskyldige, det vet vi, vi kan ikke gjenopplive de døde. 3 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Ønsket du dødsstraff for Fritz Moen også? 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) VifteKopp skrev (1 time siden): Ønsket du dødsstraff for Fritz Moen også? Godt poeng. For øvrig mener jeg at å ha en absolutistisk holdning til dette temaet er skummelt. Ikke deg jeg sikter til da, men enkelte i denne tråden som uttrykker seg så bastant. Endret 4 timer siden av Boing_80 3 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Tastaturkriger skrev (4 timer siden): Hvorfor samler vi på sånt avskum i samfunnet? Om du er en forkjemper for dødsstraff og får en person uskyldig dømt og henrettet. Fortjener du selv dødsstraff da? 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden frohmage skrev (2 timer siden): Om du er en forkjemper for dødsstraff og får en person uskyldig dømt og henrettet. Fortjener du selv dødsstraff da? Trolig ikke fordi lover og regler gjelder alle andre enn en selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå