Gå til innhold

Vi bør ha dødsstraff for sånne folk.

Gjest O4Up8JLFxB

Anbefalte innlegg

3 hours ago, skaftetryne32 said:

Jeg tror jeg foretrekker rehabilitering. Hvor setter man streken for hva som er skadedyr og ikke ? Er alle som kjører mer enn 10 km/t over fartsgrensen skadedyr ? 

Man rehabiliterer syke personer. Å begå kriminalitet er ikke en sykdom som skal rehabiliteres.

Alle som bryter loven er forbrytere. Om det er definisjonen på skadedyr, så...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Simen1 said:

For hypotetisk framtidige dødsdommer så vil det være naturlig å sette beviskravene betydelig høyere, kombinert med at lovbruddets alvorlighetsgrad må over en terskel som er vesentlig høyere enn det som i dag gir lovens strengeste straff.

Kravet i dag er vel utover enhver rimelig tvil. Hva om man setter en grad til, eksempelvis utover enhver tvil.

3 hours ago, Simen1 said:

Dette vil nok ikke trenge høyere beviskrav enn det som gjelder nå for lovens strengeste straff, men det er naturlig at livstidsdom bare kobles til forbrytelser som er vesentlig verre enn terskelen for dagens lovs strengeste straff

Uenig. 1 drap gir livstid. Risikoen er for stor.

Jeg har veldig tro på tall. Statistikken sier at alt for mange "rehabiliterte" kriminelle gjenopptar sitt gamle virke. Kostnaden av dette spillet blir for høy, og bryter ned rettssamfunnet vårt. Det bør stoppe.

Lenke til kommentar
rozon skrev (16 minutter siden):

Vi avliver dyr rimelig humant, eller etter beste evne. Ser prinipiellt ikke noe forskjell.

Syke dyr ja, om du vi ha en debatt om selvmordshjelp så har vi den tråden, forskjellen er at et friskt menneske kan være motvillig til og bli henrettet, spesielt om de er uskyldige, og da har vi et åpenbart problem som du totalt ignorerer.

rozon skrev (19 minutter siden):

Slik som du snakker om justismord så høres det ut som et 50/50 game. Hvis rettssystemet er så dårlig som du gir uttrykk for så har vi en større utfordring enn det som diskuteres her.

Det jeg sier er at de ikke er perfekte og at det aldri kommer til å være det, og vi har et av de beste i verden, likevel skjer det ofte nok, og du gir uttrykk for at vi har et dårlig rettsvesen, da gir det ikke så mye mening med dødsstraff. 

rozon skrev (23 minutter siden):

Det er et ærlig spørsmål. Verdiene dine gjør det vanskelig å svare, men det betyr ikke at samfunnet kan unngå å svare.

Nei det er åpenbart et ladet spørsmål, ikke noe ærlig ved det. 

rozon skrev (24 minutter siden):

Helt ærlig, jeg tror ABB koser seg med straffen sin.

Trua di er ikke relevant. 

rozon skrev (20 minutter siden):

Man rehabiliterer syke personer. Å begå kriminalitet er ikke en sykdom som skal rehabiliteres.

Rehabilitering fungerer og mange har havnet i et kriminelt miljø pga sykdom, dette er fakta, din løsning blir ekstremt kostbar og ikke minst ekstremt urettferdig. 

rozon skrev (29 minutter siden):

Alle som bryter loven er forbrytere. Om det er definisjonen på skadedyr, så...

Din definisjon. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...