Gå til innhold

Vi bør ha dødsstraff for sånne folk.

Anbefalte innlegg

10 minutes ago, Simen1 said:

Nå er ikke jeg noe tilhenger av øye for øye-straffer. En straff bør alltid være mindre enn den forbrytelsen som ble begått. Det ligger altså innebygget i min mening om at dødsstraff bare bør være aktuelt ved voldsomme massedrap. Drapsmetoden bør ikke replikeres. Den bør utføres på en "human" måte.

Yepp, det blir ditt utgangspunkt.

Har ei litt anna meining. Drap, voldtekt og pedofili burde kvalifiserer til dødsstraff. Straffa burde og være verre enn forbrytelsen, da offeret eller di som har mista offeret er merka og plaga for livet. Dvs at forbryteren har skada livet til mange fleire enn bare offeret. Så livstid under kummerlige forhold for drap, voldtekt eller pedofili når man ikkje er 100% sikker, inhuman dødsstraff når man er 100% sikker. 

Kvifor behandle ein forbryter betre enn forbryteren behandla offeret? Straff enden opp med å bli klovneri utført av klovner for klovner. Straff får ingen preventiv verknad og di som velger å bryte lovene er rimelig sikker på at di slipper billig som vi ser alt for mange døme på i dagens samfunn. Andre kluter må til for å forandre retning på denne samfunnsutviklinga, alternativet kan bli styggt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maabren skrev (Akkurat nå):

Har ei litt anna meining. Drap, voldtekt og pedofili burde kvalifiserer til dødsstraff.

Og det vet forbryteren, med andre ord så må forbryteren drepe vitnet for å engang ha en sjanse til og slippe fri ? En vakker tanke med dødsstraff, men i praksis så fører det neppe til noe godt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Paxville skrev (14 minutter siden):

Du kan bare komme ned fra den moralske høyborg med en gang.

Det blir bare tøv og vås.

Du trenger ikke å kommentere. Å kritisere noens meninger er ikke å være moralsk. Dog det ser ut som at det er behov for moral i denne tråden. Shussh!

Endret av Boing_80
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Paxville skrev (35 minutter siden):

Det blir bare tøv og vås.

Det blir ikke det, let opp trådene h*n har startet så ser du det selv.

Siden du mest sannsynligvis ikke gidder å søke det opp, en del gode eksempler i denne tråden.

https://www.diskusjon.no/topic/1948076-vi-mangler-sykepleiere-vi-trenger-flere-helsefagarbeidere-vi-har-ikke-nok-helsepersonell-i-fremtiden-vil-vi-trenge-en-million-sykepleiere-men-vi-gjør-ikke-noe-med-det/page/7/#comments

Endret av Duriello
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (På 24.1.2025 den 12.35):

Kan du ikke heller si noe om hvem som du vil ha i samfunnet?

Hvorfor skal han si noe om det, når han mener at vi burde hatt dødsstraff i Norge, er det du som skal mene hva han skal si ? Helt klart denne karen vi snakker om skulle vært dømt og henrettet ! Så har vi ikke dødsstraff i Norge, men man kan jobbe for å kunne få det i fremtiden politisk. I dag er det ingen på Stortinget som har baller, drepe barn i mors liv går greit men ikke slike rovmordere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
En Gedi skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal han si noe om det, når han mener at vi burde hatt dødsstraff i Norge, er det du som skal mene hva han skal si ? Helt klart denne karen vi snakker om skulle vært dømt og henrettet ! Så har vi ikke dødsstraff i Norge, men man kan jobbe for å kunne få det i fremtiden politisk. I dag er det ingen på Stortinget som har baller, drepe barn i mors liv går greit men ikke slike rovmordere.

Han har snakket om mange ulike grupper han ikke vil ha, så spørsmålet mitt var relatert til det, f eks psykotiske som dreper i sin sykdom, eldre... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (4 timer siden):

2700,- per døgn i norske fengsler.

Det blir ca 1 million per år.

Breivik er et spesielt tilfelle, så han koster oss 5,2 millioner i året.

Samtidig koster dødsstraff rundt 19 milliarder kroner per person.

Dvs at vi må holde på Breivik i rundt 3600 år før det lønner seg med dødsstraff.

Jeg tviler litt på at han holder ut såppas lenge.

Det hadde vært kjekt med en link til at det koster samfunnet 19 milliarder per person med dødsstraff. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
frohmage skrev (2 minutter siden):

Det er vel ikke så unaturlig å bli skremt av personer i helsevesenet som ønsker noen døde.

Hvorfor? Hans yrke er irrelevant her. Han er jo ikke en lystmorder som vil ta livet av deg eller andre gode mennesker som tilfeldigvis havner på hans avdeling. Hadde det vært bedre om han jobbet i politi, rettsvesen, politikk eller noe annet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (5 minutter siden):

Han har snakket om mange ulike grupper han ikke vil ha, så spørsmålet mitt var relatert til det, f eks psykotiske som dreper i sin sykdom, eldre... 

Jeg syns det faktisk er skremmende hvis personen er lege slik som han utgir seg for å være... 

Endret av leticia
  • Liker 7
Lenke til kommentar
leticia skrev (8 minutter siden):

Jeg syns det faktisk er skremmende hvis personen er lege slik som han utgir seg for å være... 

Jeg har forstått det slik ja, han liker heller ikke sykepleiere, fordi vi har fokus på verdighet og omsorg. Kaller traumatiserte mennesker for "ekle personlighetsforstyrrelser", det har skjedd flere ganger. Så ja, jeg er enig

Endret av Tussi
Skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (4 minutter siden):

Forvent ikke av meg, men av deg selv.

Du gikk hardt ut med påstander om en forumbruker skal være kynisk, men erklærer nå at du ikke har noe som helst saklig grunnlag for påstanden? Og det samme med "forakt for syke mennesker"? Greit å vite hvilken side av fakta jeg kan finne deg på.. :roll:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (17 minutter siden):

Jeg har forstått det slik ja, han liker heller ikke sykepleiere, fordi vi har fokus på verdighet og omsorg. Kaller traumatiserte mennesker for "ekle personlighetsforstyrrelser", det har skjedd flere ganger. Så ja, jeg er enig

Jeg følger nok ikke like godt med i alle tråder som deg. Men leger skal da også ha fokus på verdighet og omsorg vel? Jeg vet det er forskjell på leger, hvor engasjerte de er i pasienter osv, men jeg reagerer jo, slik som du også gjør på noen av  uttalelsene. 

Endret av leticia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
:utakt skrev (16 timer siden):

Hvis Norge hadde hatt dødsstraff er det godt mulig at Viggo Kristiansen hadde ligget under torva nå. 

All den tid rettsvesenet har tatt feil før, og kommer til å ta feil i fremtiden, så er jeg i mot dødsstraff. 

Enig.

Jeg er i mot dødsstraff, men tror nesten jeg har unntak for terroristen som stod bak 22. juli 2011. Men da har man sikre bevis for forbrytelsen, som i tilegg var ekstrem. Dødstraff fører til at offrene kan være sikre på at vedkommende aldri slipper ut igjen. B.B. har begjært om prøveløslatelse flere ganger, som er en stor påkjenning for offrene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Krig og fred said:

En idiotisk og pubertal mening. Du mener altså at det er ok at staten dreper uskyldige dømte, fordi du mener at skyldige folk skal ha dødsstraff. Du vet at justismord forekommer? 

Eller du kan lese det eg skriver, så ser du at eg ikkje støtter opp under dødsstraff utan at det er 100% riktig gjerningsperson...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...