Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Wellbutrin og rykninger før søvn

Gjest 93f41...7e4

Anbefalte innlegg

Gjest 93f41...7e4

Hei. 

Jeg har for en ca. en uke siden begynt på 150 mg Wellbutrin som et ledd i GAD-behandling (generalisert angstlidelse). Dette har gått ganske greit, men jeg har nå de siste dagene vært ganske kvalm og svimmel til tider. 

Dette er såklart "ventede" bivirkninger", så jeg stresser ikke noe med det, men jeg har de siste 3 nettene opplevd intense rykninger rett før jeg sovner. Jeg er klar over at disse ikke er farlige, og jeg har opplevd dette mange ganger tidligere, men nå er de annerledes. Det føles som jeg ser hvite lysglimt, og jeg føler jeg hører en elektrisk lyd når det skjer, som om jeg rett og slett får et skikkelig støt. 

Er det noen her inne som har gått på Wellbutrin og opplevd det samme? Jeg har oppfølgingstime over helga med psykiater, så skal ta det opp der, men tenkte bare å spørre. 

Anonymous poster hash: 93f41...7e4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kanskje sett meg om etter et annet legemiddel om disse bivirkningene fortsetter. Disse rykningene er ikke nødvendigvis helt ufarlige. Alternativt kan man legge til en tablett som Imovane som gjør at du sover bedre og trolig slipper disse rykningene ved innsovning. 

Lenke til kommentar
Gjest 93f41...7e4
12 minutes ago, Trulss said:

Jeg ville kanskje sett meg om etter et annet legemiddel om disse bivirkningene fortsetter. Disse rykningene er ikke nødvendigvis helt ufarlige. Alternativt kan man legge til en tablett som Imovane som gjør at du sover bedre og trolig slipper disse rykningene ved innsovning. 

Følger godt med på det. Litt googling gir meg dog et inntrykk av at det ikke er uvanlig. Merket ingenting i går kveld, så gir det litt tid. Nå er det bare kvalme 😅

Anonymous poster hash: 93f41...7e4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...