DIYDari Skrevet fredag kl 08:28 Del Skrevet fredag kl 08:28 Noen som har erfaring med disse "modellene" ? Slik jeg forstår er det jo samme bil med noe ulikt utstyr som så vidt skildrer de. Montert på samme bånd, og sendt ut fra samme toyota fabrikk. Min " bekymring " er dog garantien, Toyota har jo Toyota Relax som kan forlenge nybilgaranti opp til 10 år. Suzuki sin stopper bare etter 5 år som "vanlig" garanti. Men har ikke toyota et såpass godt "track record" nå at det burde være overflødig? Selvfølgelig i de få tilfellene er jo den ekstra sikkerheten bare et pluss. Men fra et bruktbil perspektiv, så skildrer det fort nærme 100k i prisforskjell. ( eks under her 80k ) https://www.finn.no/mobility/item/389122248 410k, dog 2020 modell Rav 4 https://www.finn.no/mobility/item/389085320 330k, 2022 En 2022 rav koster 100k mer enn suzuki varianten per nå som billigste på finn. Har prøvekjørt begge, og det er jo samme bil å kjøre, merket ingen forskjell og alt virket normalt. Så faller jo bare ned på om man ønsker "toyota relax" eller ikke for 80-100k Og da tenker jeg, hvor jævlig kan en potensiell skade som IKKE dekkes av bilforsikringen ellers koste liksom. Jaja takk for evt tips hvis noen har noen. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet fredag kl 08:50 Del Skrevet fredag kl 08:50 Toyota krever vel at du følger en dyr og strikt serviceplan hos Toyota for at den 10-års garantien skal være gyldig. Poenget er jo å sikre inntekter til merkeverkstedene. Mener å ha hørt at Suzuki-utgavene er noe mer sparsomt utstyrt? Men slett ikke sikker. Har kjørt en sånn som leiebil, og det fungerte greit på nord-norske vinterveier i hvertfall. Den ble ikke ladet under den seansen... Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet fredag kl 08:54 Del Skrevet fredag kl 08:54 Hadde lett lagt til 80k for å få Toyota. Toyota er ikke samme kvalitet som det var, men de har fremdeles gode garantier og ikke minst et rykte som gjør at de er lettsolgt. Sjekk hva servicekostnaden blir. Sist jeg sjekket på en Auris var ikke servicekostnaden så voldsomt høy. Ikke rimelig altså, bare ikke oppe på Premiumbilnivå. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet fredag kl 08:56 Del Skrevet fredag kl 08:56 Habla Møberg skrev (1 minutt siden): Hadde lett lagt til 80k for å få Toyota. Suzuki Across er en re-badget Toyota. Lenke til kommentar
DIYDari Skrevet fredag kl 09:08 Forfatter Del Skrevet fredag kl 09:08 Habla Møberg skrev (11 minutter siden): Hadde lett lagt til 80k for å få Toyota. Toyota er ikke samme kvalitet som det var, men de har fremdeles gode garantier og ikke minst et rykte som gjør at de er lettsolgt. Sjekk hva servicekostnaden blir. Sist jeg sjekket på en Auris var ikke servicekostnaden så voldsomt høy. Ikke rimelig altså, bare ikke oppe på Premiumbilnivå. Ja er noe med det også. min bestefar sin RAV4 fra 2001 går enda og har til gode å bytte noen deler. Kun årlig service. Min far hadde en Rav4 fra 2005, utenom service kostet noen deler 12k fra 2005-2020. Svigerfar kjører rundt i en 2019 facelift rav hybrid variant, ikke vært noe problemer med den heller men den er jo fortsatt "ny" sånn sett. Har vurdert å bare kjøre vanlig hybrid variant fra toyota også da jeg vil tro toyota har mer erfaring på den hybridfronten kontra plug in hybrid som er "relativt" nytt i forhold. Lenke til kommentar
Megane11 Skrevet fredag kl 11:38 Del Skrevet fredag kl 11:38 (endret) Hanhijnn skrev (2 timer siden): Mener å ha hørt at Suzuki-utgavene er noe mer sparsomt utstyrt? Men slett ikke sikker. Har kjørt en sånn som leiebil, og det fungerte greit på nord-norske vinterveier i hvertfall. Den ble ikke ladet under den seansen... Suzukien har reservehjul som tar litt av bagasjeplassen, ikke panorama glasstak og heller ikke minne på de elektriske setene, samt ingen app til klima og lading (om jeg ikke husker så veldig feil.). Var og noe med at Suzuki lader litt tregere enn Toyotaen, men utover det så er de like jevnt over. Endret fredag kl 11:39 av Megane11 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet fredag kl 12:44 Del Skrevet fredag kl 12:44 Megane11 skrev (1 time siden): Suzukien har reservehjul som tar litt av bagasjeplassen, ikke panorama glasstak og heller ikke minne på de elektriske setene, samt ingen app til klima og lading (om jeg ikke husker så veldig feil.). Var og noe med at Suzuki lader litt tregere enn Toyotaen, men utover det så er de like jevnt over. Da husket jeg ikke så galt. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet lørdag kl 13:43 Del Skrevet lørdag kl 13:43 Som med de fleste andre nyere biler om dagen så er norske delepriser skrevet med gaffel. Hadde lett betalt 6-7-8 tusen i året for en service i stedet for at det plutselig blir 30-40 tusen i påkost på en gang. Mange asiatiske biler har generelt god kvalitet, men når det først ryker noe så er det gjerne deleprisen ganga opp med 10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå