Gå til innhold

laptop til voksen bruker

rakk1

Anbefalte innlegg

Hei:)

Har fått i oppdrag å finne en laptop til en voksen bruker.

Den skal brukes til jobbing, og vil i den forbindelse ha mange faner oppe i nettleser samtidig, men ellers er det se videoer knyttet til arbeid og normal internettbruk.

Hva kan være greit å tenke på? hvor mye ram, evt noe annet? tenkte å prøve å finne noe på tilbud

takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, rakk1 said:

Den skal brukes til jobbing, og vil i den forbindelse ha mange faner oppe i nettleser samtidig, men ellers er det se videoer knyttet til arbeid og normal internettbruk.

Støtter 16GB RAM. Ellers er det et spørsmål om skjermoppløsning, men det avhenger av hva slags type jobb som skal gjøres, og hva vedkommende foretrekker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gammel Gubbe skrev (25 minutter siden):

Støtter 16GB RAM. Ellers er det et spørsmål om skjermoppløsning, men det avhenger av hva slags type jobb som skal gjøres, og hva vedkommende foretrekker.

Siden det skal jobbes, så anbefales det større skjerm enn 1920x1080. Jeg syntes det blir altfor stort til å få oversikt i regneark osv som vi bruker mye.

Har 1440 skjermer på pulten, og de gangene jeg er over på en bærbar med 1080, eller hos kollegaer som hadde det, så var det fælt. Vi byttet system på jobben i høst, og over på nye programmer, og da måtte alle ha nye skjermer med høyere oppløsning for å kunne ha oversikt, da det med 1080p skjerm ble altfor lite oversiktilig. Alle fikk 3440x1440 + 2560x1440 skjermer.

Jeg har selv en med nærmere 4K oppløsning som bærbar, og den er utrolig god å bruke skjerm messig. Husker ikke helt størrelsen, da det var en rar oppløsning for min del, men kombinert med OLED skjerm så er den hel nydelig. Var på tilbud til rett under 10 tusen også i fjor.

Dustin.no har veldig stort utvalg, og ikke så gale priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...