Mr.M Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden https://www.nrk.no/nyheter/regjeringen-innforer-loyvekrav-for-varebiler-1.17218945 det er vel en god del mennesker som ikke har råd til mer kostbare biltyper, og derfor kjøper butikk-ny varebil med grønne skilter. blir det slutt på den muligheten, eller gjelder dette kun biler som benyttes til kommersiell yrkestransport? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Ser ut som det kun gjelder varebiler >2,5 tonn. Med mindre det blir misbrukt. Tidligere kunne man jo registrere nesten hva som helst som varebil på grønne skilter. Min far hadde en helt vanlig stasjonsvogn med grønne skilt. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Mr.M skrev (2 timer siden): gjelder dette kun biler som benyttes til kommersiell yrkestransport? Ja, man trenger ikke løyve for egentransport. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden mobile999 skrev (3 timer siden): Ja, man trenger ikke løyve for egentransport. Så hele premisset til trådstarter er feil? Det er vel heller ikke slik at et løye må være dyrt? Det trenger ikke bety annet enn at løyeveinnehaver må tilfredsstille visse formelle krav for å kunne drive transportvirksomhet. Hensikten er å få en seriøs transportvirksomhet og et seriøst arbeidsliv. 3 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Dette kommer nok aldri til og overleve ett regjeringsskifte, hvis all transport mot vederlag krever løyve så vil det bli fryktelig dyrt og upraktisk, etter min mening er hele løyve ordningen klar for skraphaugen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Dette blir bare mer byråkrati som er noe Norge ikke trenger. Vil tro siden dette går utover de med større bil, så blir det vel bare enda mer Texas da alle skal ha små biler, og dermed kun små laster som kjøres. Sjekket kjapt, en ny Citroen e-berlingo har maks tillatt vekt på 2410kg inkl. fører, så den går akkurat under, noe større bil, så er det masse ekstra jobb og dyrere transport. Det er nok en holdningsendring hos forbruker som skal til for at dette skal til, slik at vi faktisk syntes det er ok å betale for transport. Når en småkappe fra Proshop er 100,- i frakt helt fra Danmark, så er det veldig billig, og bestiller man for over en viss sum, så er det gratis. Betalte 19,- her om dagen for å få en pakke levert på døren fra Sandefjord til Nordre Follo samme dag som pakke ble bestilt. Før så kunne jeg se hvor mange som var foran meg i leveringskøen til Porter Buddy, og normalt 20-25 stk. og de er hos meg ca. midt i leveringsbinduet mellom 17.30 til 21.00 (eller 21.30 husker ikke helt). Og har ofte hatt det gratis eller også betalt 9,- for samme levering. Hvis jeg regner 20,- pr levering, og de har greier å lever 50 pakker så er det 1000,- for 4 timer arbeid, 250,- i timen, som også inkluderer kostnader til bil, da de kjører egne biler. De leverer nok ikke 50 pakker på en tur på den ruten de kjører ute på landet der jeg bor, så det er ikke store timelønnen de har. De eneste som tar godt betalt er Posten på brevpost, hvor de har monopol. Mener å huske min mor nevnte det nå var 24,- for å sende 1 stk julekort Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden agvg skrev (55 minutter siden): Dette kommer nok aldri til og overleve ett regjeringsskifte, hvis all transport mot vederlag krever løyve så vil det bli fryktelig dyrt og upraktisk, etter min mening er hele løyve ordningen klar for skraphaugen. Hvorfor det? Forklar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå