Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva kan være galt med bilen min?

Anbefalte innlegg

Dette er en Kia Carens 2014 modell. Jeg startet den i morges, satte på viften og gikk ut av bilen, da jeg var gått noen få meter stoppet den, og da ville den ikke starte igjen. Den prøver å dra igang, men klarer ikke. Dette skjedde i forrige uke også, da fikk jeg den tauet til et verksted. Dessverre var de helt inkompetente og sa at bilen var tom for diesel, til tross for at jeg sa sikkert ti ganger at tanken var full (displayet viste tom for drivstoff). De ladet opp batteriet over natten og sa de hadde fikset bilen, men at jeg måtte fylle diesel på den. Jeg så gjorde, men merket jo fort at tanken var full da jeg prøvde å tvinge diesel i den til tross for at fyllepistolen laget klikkelyd. Kjørte litt, og tankmåleren gikk tilbake til normalt, og viste full tank. Verkstedet sier bare at de fikset problemet med å lade batteriet over natten og sette diagnosen "tom for drivstoff". De står enda på sitt, ganske utrolig. Så der er det ikke særlig hjelp å få. Noen tanker om hva som kan være galt? Kan legge til at av symptomer før dette startet har jeg opplevd at vinduet bak åpner seg av seg selv (måtte låse det) og at lysene inni kupeen har vært ganske svake (de var sterkere etter besøket hos verkstedet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, mobile999 said:

Har du et multimeter?

Jeg vet ikke hva det er 😅 samboeren min satte på en batterilader nå for å stå over natten, den viste at batteriet har 2 av 5 streker, så mulig litt svakt. Byttet det for 2 år siden.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, mobile999 said:

Okey, ut fra beskrivelsen din virker det som batteriet er tomt igjen. Årsaken kan være dårlig lading eller at noe trekker strøm mens bilen er avslått.

Takk 😊 synes bare det er rart at verkstedet ikke utforsket dette noe mer, men skyldte på minusgrader (for batteriet sin del) og tom tank. Håper det er noe forholdsvis enkelt, skal få tatt den til verksted i morgen. Dårlig lading, er det dynamo du mener da?

Lenke til kommentar

Det er noe som trekker strøm, og det høres ut som at du har jordfeil (eller annen elektrisk feil..) en eller annen plass, som kan være vanskelig å finne.

Har du installert noe på bilen, eller fått noen til å installere/oppgradere noe?

Ser dette ofte på ettermonterte radioer. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Dubious said:

Det er noe som trekker strøm, og det høres ut som at du har jordfeil (eller annen elektrisk feil..) en eller annen plass, som kan være vanskelig å finne.

Har du installert noe på bilen, eller fått noen til å installere/oppgradere noe?

Ser dette ofte på ettermonterte radioer. 

Nei har ikke montert eller installert noe. Men da skal jeg iallfall videreformidle dette til neste verksted, takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...