Tåkefyrste Skrevet søndag kl 13:35 Del Skrevet søndag kl 13:35 12 minutes ago, Snikpellik said: Å favorisere Russland og å bruke den talerstolen til å spre russiske narrativer og løgner er helt åpenbart pro-russisk. Ingen har favorisert Russland. Han kritiserte Europa for å ikke ta ytringsfriheten på alvor. Og det har de gjøkene som sitter å later som de ble fornærmet bare godt av å høre. 3 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet søndag kl 13:35 Del Skrevet søndag kl 13:35 jjkoggan skrev (1 minutt siden): Er Trump egnet til å bli president hvis han vill ignorere valgresultater? Primærvalg står ikke i grunnloven Hvis det er klare tegn til juks, er han pliktig å protestere og det gjør han mer egnet enn andre. Han viser mot. Lenke til kommentar
Populært innlegg DukeRichelieu Skrevet søndag kl 13:36 Populært innlegg Del Skrevet søndag kl 13:36 Tåkefyrste skrev (24 minutter siden): Og hylekoret fortsetter i alle massemedier. Enn å være så hjernevasket å tro at dette var pro-russisk. Hjelpe meg. Det er jo du som er hjernevasket, kjære deg, som sluker rått alt som kommer fra Trump & co. Alt annet er 'fake news'. Og det sier jeg som en som er orientert mot høyre politisk og faktisk var positiv til Trump i 2016. Hjelpe meg. 10 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet søndag kl 13:40 Del Skrevet søndag kl 13:40 FrihetensRegn skrev (Akkurat nå): Hvis det er klare tegn til juks, er han pliktig å protestere og det gjør han mer egnet enn andre. Han viser mot. Protester og rettssaker er bra. Å be visepresidenten til å jukse etter alle rettssakene ikke hadde vist noe utbredt valgjuks er valgjuks i seg selv 8 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet søndag kl 13:41 Del Skrevet søndag kl 13:41 (endret) 5 minutes ago, DukeRichelieu said: Det er jo du som er hjernevasket, kjære deg, som sluker rått alt som kommer fra Trump & co. Alt annet er 'fake news'. Og det sier jeg som en som er orientert mot høyre politisk og faktisk var positiv til Trump i 2016. Hjelpe meg. "kjære deg" Hersketeknikker fungerer dårlig om du vil prøve å få frem et poeng. Så vi samme talen? At man sier at største trusselen mot demokratiet i europa ikke er russland er pro-russisk er en ganske sjuk vinkling. Og "journalistene" i VG, DB, TV2 og NRK gjentar det til saueflokken tror det er den ultimate sannhet. Endret søndag kl 13:42 av Tåkefyrste 5 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet søndag kl 13:42 Del Skrevet søndag kl 13:42 Strengt tatt er det MAGA og Trump-supportene som er sauene nå, siden de er i flertall. 5 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet søndag kl 13:45 Del Skrevet søndag kl 13:45 56 minutes ago, Snikpellik said: Netanyahu sier til israelske medier at det han kaller Trumps "bold vision for Gaza", altså å etnisk rense området ved å deportere 1.9 millioner mennesker permanent, kommer til å bli virkelighet. – Vi diskuterte den amerikanske presidenten sin nyskapende visjon for Gaza, den blir virkelighet, sier Netanyahu ifølge israelske N12 News. https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/67b1d58194fceffab12e283a/netanyahu-trumps-visjon-for-gazastripen-blir-virkelighet https://www.mako.co.il/news-diplomatic/2025_q1/Article-5b8db61797e0591027.htm?pId=173113802 Hvis Netanyahu kam tiltales av ICC for folkemord på Gaza, må også Trump kunne tiltales. Spørsmålet er strengt tatt hvor store forberedelser til etnisk rensing som skal til, før man kan ta ut tiltale. 4 Lenke til kommentar
JK22 Skrevet søndag kl 13:45 Forfatter Del Skrevet søndag kl 13:45 FrihetensRegn skrev (41 minutter siden): Det var for eksempel ulovlig å kjempe for demokrati i Kina på den himmelske fredsplass i 1989, men allikevel trosset tusener loven og sto opp mot tyranniet. Det var ikke ulovlig, demonstrasjonene tolereres i lang tid av makthaverne som fant seg rådvilt fordi demonstrantene i begynnelsen gjort bruk av sine rettigheter for å belyse problematiske saker som myndighetene påminnes om, da man var knapt interessant i vestlig liberaldemokrati. Det glir helt ut til systemkritikk fordi man hadde påpekt svak folkelig representasjon gjennom partiapparatet - som dels var besvart i ettertiden da partidørene helt åpnes for vanlig folk inntil Xi stengt disse. Det som fulgt til massakrene på den himmelske fredsplass var fordi en maktkamp hadde sluttet i avgjørelsen om å gjøre bruk av nødvergelover som partiet alene kan definere, samtidig som bare en hard kjerne av de talløse demonstrantene var tilbake. Det var ikke snakk om tyranni i et land hvor alle ellers eniges om styresettet med få unntak - som ble værende da militæret kom. Men partiet lært i ettertiden at de ikke kunne tolerere gjentagelser, og er svært hårsårt fordi disse mente deres legitimitet på "himmelens mandat" ikke hvile på steingrunn. Det som hendt i 1989 satt permanente arr på kommunistveldet, som i dag er en nasjonalistisk-marxistisk bevegelse med fascistisk-teknokratisk preg - hvor Xi drømmer om et "kinesisk-sosialistisk teknokrati". 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet søndag kl 13:47 Del Skrevet søndag kl 13:47 (endret) 5 minutes ago, sedsberg said: Strengt tatt er det MAGA og Trump-supportene som er sauene nå, siden de er i flertall. Det er ikke vi som tegner hakekors på biler, og kaller meningsmotstandere nazister. Så du mange artikler i avisene som hetset Biden? Jeg vet ikke engang hvem som var forsvarsminister og helseminister under han fordi det spiller ingen rolle. Men når Trump skal velge folk så skal hver enkelt person henges ut som "elendig valg" "farlig" "skummel" osv. Sauer. Endret søndag kl 13:47 av Tåkefyrste 3 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet søndag kl 13:50 Del Skrevet søndag kl 13:50 Dagen-redaktør Vebjørn Selbekk tar et oppgjør med norske konservative kristne som radikaliseres av Trump. «Vend om, før det er for sent» https://www.vg.no/nyheter/i/lwmz83/vebjoern-selbekk-tar-oppgjoer-med-donald-trump – Det gjør meg både trist og provosert hvor mange som har slukt både agn, krok og søkke fra Donald Trump, sier den profilerte redaktøren. – Det er ikke godt si hvor denne ferden med Trump vil ende. Han er fullstendig uforutsigbar, og flere kristne heier ham frem som en slags reddende brumlebass. Vebjørn Selbekk er skremt over hvor sterk støtte USAs president har blant konservative kristne i Norge. Nå advarer han: – Det er for mange kristne som drikker fra hans giftpakke. Vend om, før det er for sent. 7 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet søndag kl 13:51 Del Skrevet søndag kl 13:51 Tåkefyrste skrev (4 minutter siden): "kjære deg" Hersketeknikker fungerer dårlig om du vil prøve å få frem et poeng. Så vi samme talen? At man sier at største trusselen mot demokratiet i europa ikke er russland er pro-russisk er en ganske sjuk vinkling. Og "journalistene" i VG, DB, TV2 og NRK gjentar det til saueflokken tror det er den ultimate sannhet. Jeg oppfatter det ikke slik. Det handler like mye om hva han ikke sa. Dette er en russiskvennlig administrasjon. Som jeg skrev tidligere var jeg enig i mange av poengene i talen og deler bekymringene rundt innskrenket ytringsfrihet og masseinnvandring i Europa. Dette er dypt alvorlig. Men som jeg sa er det helt latterlig at vi skal bli belært om demokrati og frie valg fra en mann som mener Trump ble frastjålet valget i 2020 og som er vise-president for en president som slett ikke virker ha noen interesse av ytringsfrihet. 5 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet søndag kl 13:52 Del Skrevet søndag kl 13:52 12 minutes ago, Tåkefyrste said: Ingen har favorisert Russland. Når det ble avdekket tilstrekkelige bevis for Russisk innblanding i Romanias valg til å annulere resultatet. [...]One of the declassified documents, from the Romanian intelligence agency, detailed more than 85,000 attempted cyber-attacks on election websites and IT systems, and concluded that “the attacker has considerable resources specific to an attacking state". ..Så er det ikke urimelig å synes at det å vinkle det som et angrep på demokratiet, og ikke nevne Russisk innblanding med ett ord, er en versjon som favoriserer Russland. 4 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet søndag kl 14:01 Del Skrevet søndag kl 14:01 Grunnen til at jeg nevner min politiske orientering og bakgrunn i flere innlegg er fordi standard-argumentet til MAGA-kulten om man kritiserer Trump & co er at man er hjernevasket av mainstream-media og orientert til venstre politisk. Det hadde vært lettere å ta disse på alvor om de viste noe balanse i sine synspunkt og kunne være kritisk til Trump/Vance på i hvert fall noen punker, men neida, alt Trump/Vance sier og gjør er fantastisk. Og saueflokken tar feil. Hvor ble det av intelligensen? 7 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet søndag kl 14:10 Del Skrevet søndag kl 14:10 22 minutes ago, Tåkefyrste said: Det er ikke vi som tegner hakekors på biler, og kaller meningsmotstandere nazister. Så du mange artikler i avisene som hetset Biden? Jeg vet ikke engang hvem som var forsvarsminister og helseminister under han fordi det spiller ingen rolle. Men når Trump skal velge folk så skal hver enkelt person henges ut som "elendig valg" "farlig" "skummel" osv. Sauer. Ja MAGA og Trump er snille og alle er imot dem. Her er forresten et bilde av sauer på vei inn i fjøset. Spoiler Dette var jo selvsagt Biden-supportere? For MAGA og Trumperne driver jo ikke med slikt? 6 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet søndag kl 14:16 Del Skrevet søndag kl 14:16 Mars2029 skrev (47 minutter siden): USA har da aldri hatt noe rettferdig valg i min levetid ihvertfall. Har man ikke hatt støtte fra Aipac og milliardærer så har man aldri hatt en sjanse. Å ha 2 valgmuligheter der begge har samme finans og utenrikspolitikk og eneste forskjellen er på sosiale spørsmål har aldri vært et reelt demokrati. Ja, det er riktig det, burde egentlig ha skrevet "i den grad de i det hele tatt har hatt et rettferdig valgsystem". Lurer på hvordan det går med Bernie's planer om eget parti. Mars2029 skrev (48 minutter siden): Trump er USAs sine sanne farger, tenker det er like greit at de blir vist fram i fullt dagslys slik at Europa kanskje blir litt mer uavgengig. De har vært fremme i dagslys ganske lenge. Og gang på gang blir de avfeid som "storm i vannglass". Til tross for forskjellige Rubicon-øyeblikk som kuppforsøket 6 januar, hatkampanjen mot skeive av Sand-Tissen og LibsOfTik-Tosk, Opphevelsen av Roe VS Wade (enhver som forsvarer det med "neida, det betyr bare at de lar hver enkelt stat avgjøre det selv" er selv et vandrende Rubicon-øyeblikk), og diverse forfølgelsekomplekser prakket på folk av propagandister som Tucker Carlson. Folk advarte allerede om tegnene i forkant av 2016, men for den yngre og mer naive meg, var dette også selvfølgelig "storm i vannglass". Jeg hadde også en aldri så liten antiSJW-fase på den tiden (for de som lurer, SJW, altså social justice warrior, er det som ytre høyre idag refererer til som woke), så det var med på å forsterke mitt "storm i vannglass"-stendpunkt på saken. Demokratene kjørte aldri på med såkalt "woke politikk". De viste solidaritet med transpersoner, thats it, ikke noe mer enn det. De ville også gå hardere til verks mot meksikansk innvandring, men republikanerne stakk kjepper i hjulene for dem. Dette var republikanernes kampsak, og ikke tale om at demokratene skulle stikke av med den foran nesa på de. Hvis man oppriktig mener at innvandrere og transpersoner er grunn nok til at et helt land fortjener å falle i fascismens klør, tross bevis på at de to syndebukkene ikke er mer enn nettopp syndebukker, så ja, da er det faktisk en effektiv indikator på at man faktisk har et hat mot innvandrere og transpersoner. Iallefall en usunn besettelse. Alt annet enn legitim kritikk. Dessuten er legitim kritikk grunnfestet i fakta. Ikke oppblåste anekdoter og løgnpropaganda. 8 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet søndag kl 14:27 Del Skrevet søndag kl 14:27 Rhabagatz skrev (39 minutter siden): Hvis Netanyahu kam tiltales av ICC for folkemord på Gaza, må også Trump kunne tiltales. Spørsmålet er strengt tatt hvor store forberedelser til etnisk rensing som skal til, før man kan ta ut tiltale. Snodig, det der....Israel har opp gjennom årene blitt mer og mer lik det de flyktet fra i 1945. Trump kommer bare til å forsvare dette med at "de får det mye bedre på et nytt sted"...uten en gang å ha noen plan for HVOR de skal flyttes. Og selvsagt er det Trump som bestemmer hvor palestinere har det best ! 4 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet søndag kl 14:46 Del Skrevet søndag kl 14:46 Casey skrev (1 time siden): Nei, han lyver alltid. Du lyver alltid om han. Lenke til kommentar
susekopp Skrevet søndag kl 14:52 Del Skrevet søndag kl 14:52 alt dette står i bibelen, det skal bli mye værre enn dette. Lenke til kommentar
jallajall Skrevet søndag kl 14:55 Del Skrevet søndag kl 14:55 1 hour ago, Atib Azzad said: Når det ble avdekket tilstrekkelige bevis for Russisk innblanding i Romanias valg til å annulere resultatet. [...]One of the declassified documents, from the Romanian intelligence agency, detailed more than 85,000 attempted cyber-attacks on election websites and IT systems, and concluded that “the attacker has considerable resources specific to an attacking state". ..Så er det ikke urimelig å synes at det å vinkle det som et angrep på demokratiet, og ikke nevne Russisk innblanding med ett ord, er en versjon som favoriserer Russland. Hva er utviklingen i denne saken egentlig? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet søndag kl 15:04 Del Skrevet søndag kl 15:04 jallajall skrev (8 minutter siden): Hva er utviklingen i denne saken egentlig? Utviklingen er at Vance promoterer den russiske versjonen av saken 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå