a_aa Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden kapitan skrev (29 minutter siden): Trump er redningen for Europa og på tide politikerne begynner å ta inn over seg at folket er møkk lei den naive politikken som har blitt ført til nå. Det er ikke nødvendig at politikerne tar det inn over seg. Enten blir de stemt på av folket (og pr def har dagens politikere blitt stemt på) eller så blir de ikke stemt på, og mister da vervet som folkevalgte politikere (og blir derved uten demokratisk fundert makt) ved neste valg. Det er stemmene ved valg som teller, ikke en mer eller mindre ubegrunnet og subjektiv tolkning av folkemeningen i et diskusjonsforum. 2 Lenke til kommentar
kapitan Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Snikpellik skrev (32 minutter siden): Hvorfor det? Fordi han får Europa til å vokne og selv innse galskapen de har holdt på med. Naiv innvandringspolitikk blant annet og kneble meningsmotstandere som ikke er politisk korrekt. Folk er drittlei av sosialismen som har ført Europa ut i ulykka. 2 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden 4 minutes ago, kapitan said: kneble meningsmotstandere som ikke er politisk korrekt Jämfört med att kneble alle motstandare som er oenig med honom? 3 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden kapitan skrev (7 minutter siden): Fordi han får Europa til å vokne og selv innse galskapen som rammer USA og dens konsekvens: vi må ha realistiske planer B, C etc som ikke fordrer USAs medvirkning mhp sikkerhetspolitikk, handelspolitikk, internasjonal rett etc. Fixed 5 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden a_aa skrev (18 minutter siden): Det er ikke nødvendig at politikerne tar det inn over seg. Enten blir de stemt på av folket (og pr def har dagens politikere blitt stemt på) eller så blir de ikke stemt på, og mister da vervet som folkevalgte politikere (og blir derved uten demokratisk fundert makt) ved neste valg. Det er stemmene ved valg som teller, ikke en mer eller mindre ubegrunnet og subjektiv tolkning av folkemeningen i et diskusjonsforum. du utelater et viktig moment, politikken. å "late som" det kun er politikeren/person det handler om er "grov" overforenkling. (jeg mistenker du vet det sjøl) når det er sagt, er det selvsagt et faktum at enkelte politikere nesten er mer viktig som person enn partiprogrammet, spesielt de populistiske typene som "snakker fra levra" og "sier ting som de er" osv. Enkle budskap og "enkle" løsninger er lettere å selge enn de mer innviklede forklaringene/løsninger som har nyanser og dybde. Men selv det iberegnet, kan vi vel ikke se bort fra at politikken som føres (eller er fraværende) påvirker hvordan folk stemmer. 1 Lenke til kommentar
JK22 Skrevet 18 timer siden Forfatter Del Skrevet 18 timer siden jallajall skrev (8 timer siden): Kun sosialisme kan redde overvektige barn med diabetes som spiser spaghetti med sukker. Først den eugeniske språkbruken - jallajall skrev (1 time siden): Bra tale av Vance i München. Brukte mesteparten av tiden på ytringsfrihet, kom med advarsel og kritikk av Euorpa. Nå dette omkring en mann som vil fremme høyreekstremistiske krefter på bekostning av demokratiske verdier med en kritikkspråk basert på løgn og forvrengning. Fascismen er ikke demokrati. Det er mer enn nok for å forstå hva slags holdninger man har, og hvorfor dette utgjør en meget alvorlig trussel mot menneskeheten. Hitler er på vei tilbake. 1 1 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg JK22 Skrevet 18 timer siden Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 18 timer siden kapitan skrev (1 time siden): Fordi han får Europa til å vokne og selv innse galskapen de har holdt på med. Naiv innvandringspolitikk blant annet og kneble meningsmotstandere som ikke er politisk korrekt. Folk er drittlei av sosialismen som har ført Europa ut i ulykka. Fordømt kortsiktig tulling - "sosialisme" - si meg, er høyrekonservative Høyre sosialistisk? Er Toryene i Storbritannia sosialistisk? Er Moderaterna i Sverige sosialistisk? Er CDU i Tyskland sosialistisk? Her ser vi en omfattende misbruk av ordet "sosialisme" for å stemple på andre for å forskjellsbehandle og fordele man deretter med full bevissthet anklage uten grunn, for å fremme antidemokratiske interesser. Dette er i praktisk støtte til Putin. Vance har gjort en samlet Europa meget sint og skremt, for de ser at dette er en mann som vil dem vond, og som ikke bryr seg om dem, når han i tillegg kom med meget grove fornærmelser som de tar meget ille - spesielt fordi "demokrati" han vil fremme i virkeligheten er antidemokratisk og autokratiskstøttende. Europa har verdens meste utviklede demokrati mens demokratiet i USA er seriøst utdatert i likhet med maskinteknologi som amerikanerne er på tredjeplass etter EU/EØS og Kina fordi europeisk teknologi er suverent overlegent. Det er hvorfor EU har handelsoverskudd i møte med USA, de er suverent langt overlegent - de har de beste patenter, de beste biler, de beste busser, de beste trikkene, de beste togene, de beste lastebiler, de beste skipene, de beste maskiner, de fleste etc. - etc., de amerikanerne er hele tretti år bak europeerne, og det vil merkes meget godt når Trumps galskap skyte fart. Vi er likedan best på demokrati fordi vi har sikkerhetsmekanismer som USA HADDE fram til 1980-årene, som videreutvikles og styrkes. Inkompetanse, ideologisk dumhet og naivisme knyttes ikke med styrestell, som bare trenger nye hender - ikke sabotører og gærninger. Så snart minnet om Hitler dør ut begynner monsteret å stige fram på nytt. Vance er formannen for dette monsteret. 7 3 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Ikke at det har vært unnskyldning for det tidligere heller, men nå når vi har trump som stiller seg på putins side og truer både Ukraina og Europa så bør bjellene ringe for selv de mest hardbarkede trump-supporterene (ihvertfall de av dem som befinner seg i Europa). Jeg sier ikke at det nærmer seg landssvik, men jeg sier ikke at det ikke gjør det heller. 7 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Zork skrev (7 minutter siden): Ikke at det har vært unnskyldning for det tidligere heller, men nå når vi har trump som stiller seg på putins side og truer både Ukraina og Europa så bør bjellene ringe for selv de mest hardbarkede trump-supporterene (ihvertfall de av dem som befinner seg i Europa). Jeg sier ikke at det nærmer seg landssvik, men jeg sier ikke at det ikke gjør det heller. Det er rart med det, for noen et absolutt alt Trump gjør bra, for andre absolutt alt galt. Det et liksom ikke noen nyanser noen ganger... 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Zork skrev (3 minutter siden): Ikke at det har vært unnskyldning for det tidligere heller, men nå når vi har trump som stiller seg på putins side og truer både Ukraina og Europa så bør bjellene ringe for selv de mest hardbarkede trump-supporterene (ihvertfall de av dem som befinner seg i Europa). Jeg sier ikke at det nærmer seg landssvik, men jeg sier ikke at det ikke gjør det heller. Jeg synes Trump utgjør en mye større trussel enn f.eks Kina. En kan saktens stille spørsmål om Putin og Trump er fremtidige allierte. Sitter hele tiden med en følelse av at Trump vil være kompis med Putin og ingen I Europa 4 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden 16 minutes ago, Tussi said: Det er rart med det, for noen et absolutt alt Trump gjør bra, for andre absolutt alt galt. Det et liksom ikke noen nyanser noen ganger... Leder vi opp til et "... men han fikk ihvertfall togene til å gå presis" her..? Det er ikke snakk om enkeltsaker her - det er snakk om det store bildet. Om putin får en seier etter all jævelskapen han har utsatt Ukraina for fordi femåringen som sitter med mest makt her i verden synes han er så kul, så hjelper det lite at plastsugerør får et comeback. 3 5 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden obygda skrev (16 minutter siden): Jeg synes Trump utgjør en mye større trussel enn f.eks Kina. En kan saktens stille spørsmål om Putin og Trump er fremtidige allierte. Sitter hele tiden med en følelse av at Trump vil være kompis med Putin og ingen I Europa jeg bare håper at Trump ikke stiller opp på Victory Day paraden i Moskva 9. mai. i alle fall ikke hvis tingen fortsatt er like fastlåst og uavklart som nå. Lenke til kommentar
obygda Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Mr.M skrev (11 minutter siden): jeg bare håper at Trump ikke stiller opp på Victory Day paraden i Moskva 9. mai. i alle fall ikke hvis tingen fortsatt er like fastlåst og uavklart som nå. Dersom han blir invitert av Putin kommer han nok. Noe sier meg at slike som Trump elsker slike parader der man viser frem våpen. Skulle ikke forundre meg om mannen vil ha slike i USA også.. Det jeg ikke forstår er hvordan amerikanere i hopetall samler seg rundt en slik mann som gjør så skam på det USA verden har sett opp til tidligere. USA blir ikke respektert lengre..Trump og hans lakeier fremstår jo som apekatter med våpen. Hver gang Trump står på en talerstol så renner det bare idioti ut av munnen på mannen. At ikke flere i USA blir flaue over denne karakteren her er en gåte. 3 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden obygda skrev (47 minutter siden): Dersom han blir invitert av Putin kommer han nok. Noe sier meg at slike som Trump elsker slike parader der man viser frem våpen. Skulle ikke forundre meg om mannen vil ha slike i USA også.. Det jeg ikke forstår er hvordan amerikanere i hopetall samler seg rundt en slik mann som gjør så skam på det USA verden har sett opp til tidligere. USA blir ikke respektert lengre..Trump og hans lakeier fremstår jo som apekatter med våpen. Hver gang Trump står på en talerstol så renner det bare idioti ut av munnen på mannen. At ikke flere i USA blir flaue over denne karakteren her er en gåte. Mange har nok stemt på han fordi de synes han er morsom Lenke til kommentar
kapitan Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Han bør absolutt reise på paraden 9 mai. Er nok en opplevelse i seg selv å få sett denne storslagne paraden. En må ikke glemme at den markeres for at nazi Tyskland ble beseiret i 1945. Det kan også være bra at lederne av de tre største militærmakter i verden møtes og snakker sammen. Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden kapitan skrev (Akkurat nå): Han bør absolutt reise på paraden 9 mai. Er nok en opplevelse i seg selv å få sett denne storslagne paraden. En må ikke glemme at den markeres for at nazi Tyskland ble beseiret i 1945. Det kan også være bra at lederne av de tre største militærmakter i verden møtes og snakker sammen. USA har kanskje den mest rasistiske regjeringen siden 1929, så.... 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Hvor stor blir paraden i år? I fjor hadde de en stridsvogn fra første verdensspesialoperasjon. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden kapitan skrev (2 minutter siden): Han bør absolutt reise på paraden 9 mai. Er nok en opplevelse i seg selv å få sett denne storslagne paraden. En må ikke glemme at den markeres for at nazi Tyskland ble beseiret i 1945. Det kan også være bra at lederne av de tre største militærmakter i verden møtes og snakker sammen. selv vår egen tidligere statsminister Kjell Magne Bondevik har sittet på tribunen (i 2005) men da var det under fredelige forhold, for å si det sånn. mer betenkelig nå, den rådene situasjonen tatt i betraktning. Det vil oppfattes som en stor seier for Putin. men "lenge" til 9. mai, så for all del, skulle alt være fryd & gammen innen den tid kan Trump gjerne dra for min del Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Mannen med ljåen skrev (9 minutter siden): Hvor stor blir paraden i år? I fjor hadde de en stridsvogn fra første verdensspesialoperasjon. det har tapt seg. er vel snart ingen igjen av de gamle skrukkeskinnene heller, i så fall nærmer de seg 100 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå