Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

BadCat skrev (50 minutter siden):

Slik folk har holdt på med hatkampanjer år inn og ut er det vanskelig ikke å humre litt over hvor mye vind i seilet Donald Trump har greid å få.

Du snakker om republikanernes hatkampanjer nå, ikke sant? Fra de mange valgkampene hvor hat overfor motpartene (alle som ikke stemmer på Trump) har vært det helt sentrale?

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (1 time siden):

Jeg snakket om det som skjer nå. Donald Trump som forhandler og fremdriver av endring. Det var ikke jeg som tok opp 2022. 2022 er før er forbi. De valgene som tas is 2025 er fremdeles åpne.

Forhandleren har klart det kunststykket å vise kortene sine før de i det hele tatt har satt seg til forhandlingsbordet. Ikke rart det feires i Moskva... Og det som problematiseres her, er at du snakker om forsoning og dialog som et grunnlag for normalisering av forholdet mellom Russland og Vesten, samt fred i Ukraina, når bakteppet er et tiår med gjentatte russiske brudd på alt av tidligere avtaler. Igjen er ditt eget sitat ganske treffende.

BadCat skrev (55 minutter siden):

Et tips til folk som misliker Trump og Putin. Det er et ordtak som heter. "Hvis du misliker motparten, snakk heller positivt om egen kandidat."

Vel, i Russland er det ingen motpart da landet er et de facto diktatur. Og det er vel ca. like relevant å fremsnakke Harris nå etter valget som det var å fremsnakke de tyske sosialdemokratene i april 1933.

BadCat skrev (5 minutter siden):

Hvis de uansett må gå med på kompromiss, kunne de ha valgt det så tidlig som mulig.

Jeg har på følelsen at Zelenskyy så for seg at vesten kom til å gripe inn eller gi mer støtte og ut fra det valgte å spille høyere enn han kunne tåle å bli synet for.

Var ikke du ferdig med denne diskusjonen? Hvilket kompromiss sikter du til? Hvordan mener du Ukraina kunne imøtekommet krav som omhandlet begrensninger av NATOs styrker i andre land?

• Liker 6
Lenke til kommentar
BadCat skrev (8 minutter siden):

Folk kunne heller skru av TV-en og bli med på en runde WoW Classic Anniversary Realms. Nei, de vil kun prate om Trump. Nå tok folkene feil om at han ikke kunne vinne og fremdeles vil folk kun prate om Trump.

Og problemet er...? Du kan jo også bare logge av forumet og heller gå deg en tur, men vil heller klage over at andre klager over Trump.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Hugo_Hardnuts said:

Og problemet er...? Du kan jo også bare logge av forumet og heller gå deg en tur, men vil heller klage over at andre klager over Trump.

Jeg gjorde det. Jeg skrev faktisk ikke på over to måneder. Fristelsen ble nok for stor under valginnspurten.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge hatt en uggen følelse for at vi (Europa spesielt) sitter og stemmer mot USA og mot USA sine allierte i FN systemet - sammen med masse araberland og diktaturer som stemmer utelukkende etter kameraderi selv. Våre medier (norske er kanskje ekstra ille) skriver stort sett veldig stygt om USA og deres allierte. Et overfokus på de. Jeg har tenkt at vi skyver USA mer og mer vekk fra oss... og nå får vi det kanskje tilbake. De diktatur og araber-stater det var så viktig for oss og Barth Eide å holde oss inne med, får vi noe igjen for samarbeidet med dem? Eller støtter de egentlig bare Russland direkte/indirekte likevel?

Tror vi har valgt dårlig der gitt.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg ble ekstremt bekymret over i innlegget @JK22 postet igår der Hegseth skal ha sagt afroamerikanske ingeniører i forsvaret ikke trenger å søke på jobb. 

Så jeg lurer på,  hvor mange og evt hvem, i Trumps admin er ikke såkalt "hvit" bortsett fra Rubio?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

USA er blitt et søppelland. Det vil bare bli verre, Trump er ikke en årsak men et symptom. Dette sier jeg som gift med en amerikaner og har bodd der noen år. Det er en komplisert og gammel prosess, men svæææært forenklet kan man si at dette er det man får når man har høyere utdanning bak en betalingsmur og lar penger få inntog i politikk.

Det har vært klart siden Trumps første omgang at fremover med sikkert nokså jevnt mellomrom kan man forvente tullinger, til og med dømte kriminelle i det hvite hus. Amerikanerne er "fed up" med deres dysfunksjonelle politiske korrupsjonssystem og stemmer på hvem som helst i desperasjon/sinne. Dette vil fortsette.

Europa kan og bør sørge for egen sikkerthet. Folk ser seg blinde på Russlands geografiske størrelse og at de har mye atomvåpen. Ingen vinner en atomkrig, det vet russerne veldig godt.

Kan jo nevne at Russlands økonomi er på størrelse med Nederlands. Og enda mindre innen utgangen av året om sanksjonene fortsetter. Alt for mange lever i den kalde krigen enda, Russland er en papirtiger.

Endret av ticx
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...