Populært innlegg AtterEnBruker Skrevet i går, 08:15 Populært innlegg Del Skrevet i går, 08:15 (endret) Tyst på dine medarbeidere.... ellers!!! https://www.nbcnews.com/politics/white-house/federal-workers-told-name-dei-colleagues-risk-adverse-consequences-rcna188871 Er det noe "woke universitet"-ekvivalens for dette, mon tro? Eksisterer det f.eks et tilfelle der det har blitt innført en lov som sier "siterer læreren din Jordan Peterson? Tyst på læreren, ellers blir det konsekvenser for deg"? Hvordan skal vi klare å "both-side" dette, mon tro? Dikte opp en historie? OK. Samme løsning som alltid, med andre ord. Sarkasme til side; jeg tenker at de som i 2015 og 2016 ble beskyldt for å overdrive og skape storm i vannglass ang. trumpeten, fortjener en aldri så liten unnskyldning. Som Yoda ville sagt; "forut for sin tid, de var". Endret i går, 08:17 av AtterEnBruker 8 2 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet i går, 08:38 Del Skrevet i går, 08:38 AtterEnBruker skrev (21 minutter siden): Tyst på dine medarbeidere.... ellers!!! https://www.nbcnews.com/politics/white-house/federal-workers-told-name-dei-colleagues-risk-adverse-consequences-rcna188871 Er det noe "woke universitet"-ekvivalens for dette, mon tro? Eksisterer det f.eks et tilfelle der det har blitt innført en lov som sier "siterer læreren din Jordan Peterson? Tyst på læreren, ellers blir det konsekvenser for deg"? Hvordan skal vi klare å "both-side" dette, mon tro? Dikte opp en historie? OK. Samme løsning som alltid, med andre ord. Sarkasme til side; jeg tenker at de som i 2015 og 2016 ble beskyldt for å overdrive og skape storm i vannglass ang. trumpeten, fortjener en aldri så liten unnskyldning. Som Yoda ville sagt; "forut for sin tid, de var". Nei du skjønner, eksistensen av transpersoner og minoriteter, spesielt de som trenger mest en jobb og da inngår i DEI-programmene er en trussel for menneskeheten, så det kan rett og slett ikke sammenlignes. Hva er litt tyranni mot å redde verden fra rosa hår og drag shows? /s 3 1 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet i går, 08:41 Del Skrevet i går, 08:41 AtterEnBruker skrev (15 minutter siden): Tyst på dine medarbeidere.... ellers!!! https://www.nbcnews.com/politics/white-house/federal-workers-told-name-dei-colleagues-risk-adverse-consequences-rcna188871 Er det noe "woke universitet"-ekvivalens for dette, mon tro? Eksisterer det f.eks et tilfelle der det har blitt innført en lov som sier "siterer læreren din Jordan Peterson? Tyst på læreren, ellers blir det konsekvenser for deg"? Hvordan skal vi klare å "both-side" dette, mon tro? Dikte opp en historie? OK. Samme løsning som alltid, med andre ord. Sarkasme til side; jeg tenker at de som i 2015 og 2016 ble beskylt for å overdrive og skape storm i vannglass ang. trumpeten, fortjener en aldri så liten unnskyldning. Som Yoda ville sagt; "forut for sin tid, de var". Dette er en form for angiveri som har vært brukt av diktatorer til alle tider. Foreløpig ser det ut til å gjelde folk i føderale stillinger som er ansatt gjennom DEI-programmer. Spørsmålet er når dette utvides til å gjelde dem som uttrykker meninger om mangfold, inkludering og likestilling som strider mot hva som er 'tillatt'. Det spørs om det han sa i sin innsettelsestale om "statens makt aldri mer skal brukes til å forfølge politiske motstandere" var ren og skjær løgn. 4 1 Lenke til kommentar
Gammel Gubbe Skrevet i går, 08:55 Del Skrevet i går, 08:55 33 minutes ago, AtterEnBruker said: Tyst på dine medarbeidere.... ellers!!! https://www.nbcnews.com/politics/white-house/federal-workers-told-name-dei-colleagues-risk-adverse-consequences-rcna188871 Er det noe "woke universitet"-ekvivalens for dette, mon tro? Eksisterer det f.eks et tilfelle der det har blitt innført en lov som sier "siterer læreren din Jordan Peterson? Tyst på læreren, ellers blir det konsekvenser for deg"? Hvordan skal vi klare å "both-side" dette, mon tro? Dikte opp en historie? OK. Samme løsning som alltid, med andre ord. Dette er uredelig fremstilling av saken. Et lite utklipp fra artikkelen: Employees were directed to notify the Office of Personnel Management if they are "aware of a change in any contract description or personnel position description since November 5, 2024 to obscure the connection between the contract and DEIA or similar ideologies." Dette er altså: Rettet til Office of Personnel Management, og ikke til ansatte generelt Handler ikke om hvilke meninger noen innehar, men å si fra dersom noen har ulovlig diskriminerende ansettelsespraksis Tilsvarende i Norge var om regjeringen ba statlige selskaper si fra dersom de har tilfeller av arbeidskontrakter hvor f.eks svarte ikke skulle ansettes (dersom det hadde vært praksis innført av tidligere regjering). Problemet med Woke er at man prøver å se rasisme (og annen sosial urettferdighet) i alt. 3 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet i går, 09:29 Del Skrevet i går, 09:29 Gammel Gubbe skrev (21 minutter siden): Dette er uredelig fremstilling av saken. Et lite utklipp fra artikkelen: Employees were directed to notify the Office of Personnel Management if they are "aware of a change in any contract description or personnel position description since November 5, 2024 to obscure the connection between the contract and DEIA or similar ideologies." Dette er altså: Rettet til Office of Personnel Management, og ikke til ansatte generelt Handler ikke om hvilke meninger noen innehar, men å si fra dersom noen har ulovlig diskriminerende ansettelsespraksis Tilsvarende i Norge var om regjeringen ba statlige selskaper si fra dersom de har tilfeller av arbeidskontrakter hvor f.eks svarte ikke skulle ansettes (dersom det hadde vært praksis innført av tidligere regjering). Problemet med Woke er at man prøver å se rasisme (og annen sosial urettferdighet) i alt. Nei, det er jo rettet til ansatte om "employees were directed to notify..". Altså har du, som ansatt merket en endring i kontrakt eller stillingsbeskrivelsen som prøver å omgå Trumps ban på DEI-ansatte. Så det er jo en oppfordring til at de ansatte skal melde i fra (tyste, altså) til Office of Personel Management om de har sett en endring. Punkt 2 har du jo forsåvidt rett i, at det nå har blitt en ulovlig ansettelsespraksis, men det er tydelig at mange er langt fra enige om det er en rettmessig lovendring presidenten kan innføre. Denne endringen, samt fjerningen av beskyttelser mot diskriminasjon i statlige etater, noe som Lyndon B. Johnson innførte i sin tid åpner for at det kan bli mer diskriminasjon av minoriteter og svarte i USAs statlige etater nå, og administrasjonen pusher denne ideologien på de rikeste private selskapene og. Det er lett å skjule handlingene bak argumentet at USA skal bli et rent meritokrati, men når det er slike som Trump og Musk som vil ende opp med å bestemme hvem som skal komme til slike posisjoner, hva vil deres dømmekraft vise? Jeg personlig tror det blir et stort inntog av ja-menn og andre radikale som vil segregere arbeidsplassene. Det er flere av de ytre høyre støttespillerne til Trump som ønsker å fjerne Civil Rights act fra 1964 og, i mine øyne ser dette ut som starten. https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/2025/01/ending-illegal-discrimination-and-restoring-merit-based-opportunity/ https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/trump-revokes-order-banning-discrimination-federal-contracting-rcna188839 4 2 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet i går, 11:36 Del Skrevet i går, 11:36 (endret) Så en video på Youtube som omtalte en telefonsamtale mellom Trump og Danmarks statsminister. Hvor Trump var veldig aggresiv og insisterte å få Grønnland. Men lite om dette i norske nyheter (VG, Dagbladet) Financial Times: Donald Trump in fiery call with Denmark’s prime minister over Greenland https://www.aftenposten.no/verden/i/nynjWo/trump-i-telefon-med-danmark-det-gikk-daarlig-ifoelge-kilder-til-ft Endret i går, 11:42 av DJViking 3 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet i går, 12:10 Del Skrevet i går, 12:10 Honduras er også et av disse landene som tidligere har vært ute å sagt det kommer til å få konsekvenser hvis USA returnerer borgere som ikke har rett til opphold i USA. Hvorfor vil de egentlig ikke ha tilbake egne borgere? Honduras suggests ending US military cooperation over Trump mass deportation threat “Faced with a hostile attitude of mass expulsion of our brothers, we would have to consider a change of our cooperation policies with the United States, especially in the military realm,” Castro said. Lenke til kommentar
MrL Skrevet i går, 12:16 Del Skrevet i går, 12:16 DJViking skrev (39 minutter siden): Så en video på Youtube som omtalte en telefonsamtale mellom Trump og Danmarks statsminister. Hvor Trump var veldig aggresiv og insisterte å få Grønnland. Men lite om dette i norske nyheter (VG, Dagbladet) Financial Times: Donald Trump in fiery call with Denmark’s prime minister over Greenland https://www.aftenposten.no/verden/i/nynjWo/trump-i-telefon-med-danmark-det-gikk-daarlig-ifoelge-kilder-til-ft Dette var da både på forsiden på både VG og Dagbladet, det er lite om det nå fordi det er "gammelt nytt". 2 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet i går, 12:49 Del Skrevet i går, 12:49 MrL skrev (31 minutter siden): Dette var da både på forsiden på både VG og Dagbladet, det er lite om det nå fordi det er "gammelt nytt". Jeg sjekker innom VG hver dag, men kan ikke huske å ha sett dette der. Lenke til kommentar
jallajall Skrevet i går, 14:30 Del Skrevet i går, 14:30 Gabbard er ikke like fornøyd med alle NATOs medlemmer. 1 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet i går, 14:54 Del Skrevet i går, 14:54 jallajall skrev (2 timer siden): Honduras er også et av disse landene som tidligere har vært ute å sagt det kommer til å få konsekvenser hvis USA returnerer borgere som ikke har rett til opphold i USA. Hvorfor vil de egentlig ikke ha tilbake egne borgere? Honduras suggests ending US military cooperation over Trump mass deportation threat “Faced with a hostile attitude of mass expulsion of our brothers, we would have to consider a change of our cooperation policies with the United States, especially in the military realm,” Castro said. Rapists, murderers, drug dealers, some I guess are good people. Når Trump beskriver ditt folk som dette og vil sende dem tilbake så får du motstand. Jeg kjenner en nordmann og en tysker som er «illegals» her i Ohio. Det blir interessant å se hva som skjer med dem, ingen mistenker dem for «illegals» med deres hvite hud 4 2 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet i går, 15:03 Del Skrevet i går, 15:03 jjkoggan skrev (7 minutter siden): Jeg kjenner en nordmann og en tysker som er «illegals» her i Ohio. Det blir interessant å se hva som skjer med dem, ingen mistenker dem for «illegals» med deres hvite hud Alle trodde jeg var født og oppvokst i USA til jeg dro hjem igjen pga. jeg så skriften på veggen angående H-1B visumet. Er man hvit så kan man slippe unna mange fordommer. Jeg vurderte å bli en "illegal", men ærlig talt ville jeg ikke bo et slikt land lenger. 3 2 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet i går, 15:12 Del Skrevet i går, 15:12 16 minutes ago, jjkoggan said: Rapists, murderers, drug dealers, some I guess are good people. Når Trump beskriver ditt folk som dette og vil sende dem tilbake så får du motstand. Jeg kjenner en nordmann og en tysker som er «illegals» her i Ohio. Det blir interessant å se hva som skjer med dem, ingen mistenker dem for «illegals» med deres hvite hud Musk er strengt tatt sett også "illegal". Han hadde ikke arbeidstillatelse da han startet selskap i USA. 4 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet i går, 15:27 Del Skrevet i går, 15:27 jallajall skrev (56 minutter siden): Gabbard er ikke like fornøyd med alle NATOs medlemmer. Fantastisk! Jeg var usikker på hvor vi hadde henne på det feltet, særlig etter Trump sitt svik i 2019. Dette er svært positivt 1 Lenke til kommentar
El burro Skrevet i går, 15:35 Del Skrevet i går, 15:35 jallajall skrev (3 timer siden): Honduras er også et av disse landene som tidligere har vært ute å sagt det kommer til å få konsekvenser hvis USA returnerer borgere som ikke har rett til opphold i USA. Hvorfor vil de egentlig ikke ha tilbake egne borgere? Honduras suggests ending US military cooperation over Trump mass deportation threat “Faced with a hostile attitude of mass expulsion of our brothers, we would have to consider a change of our cooperation policies with the United States, especially in the military realm,” Castro said. Jeg kan tenke meg at det handler om penger, migranter sender mye penger tilbake til hjemlandene og summene er vel så store at det overgår offentlig bistand. Dette er jo penger som mottakerlandene ikke vil gi slipp på. https://www.statista.com/statistics/1367332/bilateral-remittances-usa/ Finland er vel et land som vil kutte i bistand til land som f.eks. Somalia hvis de nekter å ta imot egne innbyggere som har blitt utvist fra Finland, jeg synes det er helt greit å kutte bistand til land som ikke vil ta tilbake egne innbyggere. 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet i går, 15:39 Del Skrevet i går, 15:39 (endret) Tussi skrev (15 minutter siden): Fantastisk! Jeg var usikker på hvor vi hadde henne på det feltet, særlig etter Trump sitt svik i 2019. Dette er svært positivt Helt til man tenker over hvorfor hun er negativ til Erdogan, nemlig hennes forhold til Assad og ellers forskrudde syn på grusomme diktatorer. Dette er en kvinne som aktivt har støttet både Putin og Assad-regimet, spredt deres propaganda, fornektet Assads gassangrep mot sivile m.mer. Hun har absolutt null troverdighet på dette, og som den forbrytelser mot menneskeheten-apologeten hun er kan man vanskelig si at hun er særlig annet enn et tvers gjennom dårlig menneske. Endret i går, 15:43 av Snikpellik 5 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet i går, 15:50 Del Skrevet i går, 15:50 Men hvorfor og på hvilken måte er det å støtte de genocidale morderiske jihadistene som har tatt makten i Syria IKKE å være apologetisk med forbrytelser mot menneskeheten? Det skulle jeg likt å se en veldig, veldig god forklaring på. Er al-Jolani, tidligere nestleder i IS et bedre menneske enn Tulsi Gabbard? 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet i går, 15:50 Del Skrevet i går, 15:50 rabler skrev (37 minutter siden): Musk er strengt tatt sett også "illegal". Han hadde ikke arbeidstillatelse da han startet selskap i USA. Melania også 4 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet i går, 16:00 Del Skrevet i går, 16:00 jallajall skrev (1 time siden): Gabbard er ikke like fornøyd med alle NATOs medlemmer. hun har lagt seg ut med feil mann, Erdogan kan være en slugger Lenke til kommentar
Tussi Skrevet i går, 16:30 Del Skrevet i går, 16:30 Snikpellik skrev (50 minutter siden): Helt til man tenker over hvorfor hun er negativ til Erdogan, nemlig hennes forhold til Assad og ellers forskrudde syn på grusomme diktatorer. Dette er en kvinne som aktivt har støttet både Putin og Assad-regimet, spredt deres propaganda, fornektet Assads gassangrep mot sivile m.mer. Hun har absolutt null troverdighet på dette, og som den forbrytelser mot menneskeheten-apologeten hun er kan man vanskelig si at hun er særlig annet enn et tvers gjennom dårlig menneske. Når det gjelder å forhindre et folkemord og massiv etnisk rensing så bryr jeg meg ikke så mye om motivene, så lenge disse menneskene blir beskyttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå