Salvesen. Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Mr.M skrev (4 minutter siden): Mexico utplasserer 10.000 soldater i stedet, mer effektivt enn et ubevoktet gjerde i ødemarken. Lol, dette hadde de i 2021 også. Så det er allerede bevist at dette ikke funker særlig. 5 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) Mr.M skrev (19 minutter siden): har Trump forandret valglover eller konstitusjonen? han "gjør bare" det han sa han skulle gjøre, etablissementet/demokratiet står helt fritt å stanse ham hvis de ønsker Foreløpig har visse dommere satt noen av krumspringene deres på pause, men med tanke på MAGAs anti-demokratiske sinnelag så er jeg redd det over tid ikke vil være nok. JD Vance har jo nylig uttalt seg svært kritisk til hvordan disse dommerne begrenser presidentens såkalte legitime makt. Hva skjer hvis administrasjonen nekter å følge en slik ordre? Vi får se. Mr.M skrev (16 minutter siden): Mexico utplasserer 10.000 soldater i stedet, mer effektivt enn et ubevoktet gjerde i ødemarken. Jeg ble lovet en diger mur, ikke et gjerde. Og ble det ikke utplassert 15.000 soldater i 2021 som ikke utgjorde noen merkbar forskjell? Disse soldatene vil jo tross alt ikke stå langs grensa, som stort sett er øde villmark, men klumpe seg sammen i baser. Dette virker performativt. https://www.cato.org/blog/trumps-border-policies-let-more-immigrants-sneak Endret 5 timer siden av VifteKopp 3 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) Salvesen. skrev (18 minutter siden): Lol, dette hadde de i 2021 også. Så det er allerede bevist at dette ikke funker særlig. Det var faktisk flere, opp mot 15.000 vinteren 2021 og 2022 etter avtale med Biden-administrasjonen. I 2019 var det også 15.000 ekstra. Trump vet at dette har ingen til liten praktisk betydning, men noe han kunne presentere som en "seier" til sine godtroende fans etter å ha truet med annektering og handelskrig. Og mange går på limpinnen. Mr.M skrev (23 minutter siden): Mexico utplasserer 10.000 soldater i stedet, mer effektivt enn et ubevoktet gjerde i ødemarken. Det er da ikke "ubevoktet". Over 30.000 mexikanske soldater og sikkerhetspersonell er utplassert der fra før. Endret 5 timer siden av Snikpellik 4 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Red Frostraven skrev (3 timer siden): Republikanerene løy om at demokratiske kvinner, homofile, latinx og afro-amerikanere liker å spille offerrollen, og at de samler seg i felles front mot heterofile, hvite menn. Så viste det seg at mange av dere i Norge også falt for galskapen, som mange amerikanere. Nå er jo dette ren og skjær innbilning rett ut av alternative høyre sin propaganda, mye spredt gjennom anti-woke-segmentet av propagandaen. Som forsøker å fremstille politiske venstre i USA langt større enn de er, og benytter anekdoter for å narre folk til å tro at de, som gruppe, er radikale. ... De burde føle seg grundig, grundig, lurt, når de ser hva de narret til å tro var det kloke alternativet. Jeg har aldri i mitt liv selv opplevd noe så flaut, som jeg blir på deres vegne. Tja, det du skriver her er jo grunntanken i interseksjonalisme... Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden VifteKopp skrev (3 timer siden): Mye rar logikk i denne tråden. At samene får sin egen nasjonaldag er et resultat av arbeiderpartistaten og øker trusselen fra MAGA... Det er slutten på et lengre resonnement og fungerer godt til å røyke ut de som har tenkt mye på dette og de som ikke har. Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Rhabagatz skrev (4 timer siden): Dette tilbakevises av fagøkonomer. Det er allment akseptert i økonomifaget at tollsatser er hemmende for økonomisk vekst - for alle. Ja, det er bare vås og tull. Jeg skulle til å spørre vedkommende bruker: arbeidsplasser altså, på hvilken fabrikk da? 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 hour ago, Tussi said: Tja, det du skriver her er jo grunntanken i interseksjonalisme... Slik Ben Shapiro forteller deg det kanskje. Interseksjonalitet er tanken om at diskriminering ikke er én ting, at dersom du er same og handicappet så risikerer du å møte på mer diskriminering enn om du kun var same. Å si at interseksjonalitet har som grunntanke å danne en felles front mot hvite menn, er en ganske tendensiøs fortolkning av hvordan arbeidet mot diskriminering skal arte seg, og ikke grunntanken ved interseksjonalitet. 5 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Atib Azzad skrev (1 minutt siden): Slik Ben Shapiro forteller deg det kanskje. Interseksjonalitet er tanken om at diskriminering ikke er én ting, at dersom du er same og handicappet så risikerer du å møte på mer diskriminering enn om du kun var same. Å si at interseksjonalitet har som grunntanke å danne en felles front mot hvite menn, er en ganske tendensiøs fortolkning av hvordan arbeidet mot diskriminering skal arte seg, og ikke grunntanken ved interseksjonalitet. Jeg tenker mer på offer/overgriper-ideologien, som resulterte i at jødiske kvinner ble utstøtt på kvinnedagen fordi jøder er lavere i offerhierarkiet enn palestinere. Det er en malign ideologi som er farlig for samfunnet. 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Just now, Tussi said: Jeg tenker mer på offer/overgriper-ideologien, som resulterte i at jødiske kvinner ble utstøtt på kvinnedagen fordi jøder er lavere i offerhierarkiet enn palestinere. Det er en malign ideologi som er farlig for samfunnet. Det er tydelig at du har noe i tankene, det gjør ikke dermed grunnidéen ved interseksjonalitet til hva du hevder. 3 1 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Atib Azzad skrev (Akkurat nå): Det er tydelig at du har noe i tankene, det gjør ikke dermed grunnidéen ved interseksjonalitet til hva du hevder. Det var kanskje feil å kalle det grunntanken, men hele interseksjonalitetsideologien er bygd på tanken om offer og overgriper i et hierarki, da er det ikke rart unge hvite menn som har mislykkes i samfunnet tyr til høyre. En bør tenke over hvilke signaler en slik tankegang gir tim de som hevdes å være mest priviligert som langt fra føler det slik. Jeg mener alle mennesker er lik med sin historie, en jødisk kvinne som har blitt voldtatt er ikke mindre verdig offer enn en palestinsk kvinne som har blitt voldtatt, og en hvit mannlig arbeidsledig er ikke mer priviligert enn en latina kvinne med mastergrad 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 6 minutes ago, Tussi said: Det var kanskje feil å kalle det grunntanken, men hele interseksjonalitetsideologien er bygd på tanken om offer og overgriper i et hierarki, da er det ikke rart unge hvite menn som har mislykkes i samfunnet tyr til høyre. En bør tenke over hvilke signaler en slik tankegang gir tim de som hevdes å være mest priviligert som langt fra føler det slik. Jeg mener alle mennesker er lik med sin historie, en jødisk kvinne som har blitt voldtatt er ikke mindre verdig offer enn en palestinsk kvinne som har blitt voldtatt, og en hvit mannlig arbeidsledig er ikke mer priviligert enn en latina kvinne med mastergrad Begrepet interseksjonalitet viser til hvordan sosiale kategorier som kjønn, rase, etnisitet, religion, sosial klasse, seksuell orientering og funksjonsevne kan samvirke og påvirke personers leve- og livsvilkår. snl interseksjonalitet Det er at du skal tvinge dette over til å dreie seg om noen mot noen jeg mener er en tendensiøs fortolkning alá Ben Shapiro. Interseksjonalitet i seg selv sier ingenting om hvilken form et evt arbeid mot diskriminering bør ta, bare at det kan være flere faktorer å hensynsta når det kommer til diskriminering. Jeg kan ikke følge deg i disse påstandene om hvem som er minst eller mest verdig offer, jeg ville heller aldri formulert meg slik når det kommer til å annerkjenne vanskelige livsvilkår som følge av overgrep. Men hvis du prøver å gjøre et poeng om at folk kan ha vanskeligheter helt uavhengig av en eller annen status som hvit, latina, palestiner, eller jøde, så er jeg selvsagt enig, ingen av disse titlene forteller meg noe om hva vedkommende er utsatt for eller går igjennom. 2 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Atib Azzad skrev (1 time siden): Begrepet interseksjonalitet viser til hvordan sosiale kategorier som kjønn, rase, etnisitet, religion, sosial klasse, seksuell orientering og funksjonsevne kan samvirke og påvirke personers leve- og livsvilkår. snl interseksjonalitet Det er at du skal tvinge dette over til å dreie seg om noen mot noen jeg mener er en tendensiøs fortolkning alá Ben Shapiro. Interseksjonalitet i seg selv sier ingenting om hvilken form et evt arbeid mot diskriminering bør ta, bare at det kan være flere faktorer å hensynsta når det kommer til diskriminering. Jeg kan ikke følge deg i disse påstandene om hvem som er minst eller mest verdig offer, jeg ville heller aldri formulert meg slik når det kommer til å annerkjenne vanskelige livsvilkår som følge av overgrep. Men hvis du prøver å gjøre et poeng om at folk kan ha vanskeligheter helt uavhengig av en eller annen status som hvit, latina, palestiner, eller jøde, så er jeg selvsagt enig, ingen av disse titlene forteller meg noe om hva vedkommende er utsatt for eller går igjennom. Jeg har hørt en del på Ben Shapiro ja, og noe av det han sier er ikke så dumt. Etter mitt syn er det en skam at jødiske kvinner ble utstøtt av kvinnedagen, det var en stor, stor skam. Hvite menn, særlig middelaldrende menn, blir avspist med at meningene ikke betyr så mye, med mindre de har riktig syn selvsagt. Også i norske media har jeg sett Spesifiseringene dine er bra, men hovedproblemet med at noen blir marginalisert pga hvem de er, eller hvem overgriperne deres er, er stygt. Det som skjedde på kvinnedagen var stygt Jeg overser ikke at noen har mange utfordringer ved at de tilhører flere grupper med utfordringer, men det er måten man forholder seg til det på, snakker om det på, møter det på Endret 2 timer siden av Tussi 1 Lenke til kommentar
Casey Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Mr.M skrev (3 timer siden): har Trump forandret valglover eller konstitusjonen? han "gjør bare" det han sa han skulle gjøre, etablissementet/demokratiet står helt fritt å stanse ham hvis de ønsker Vi ser jo allerede at de driter i lover og regler. 1 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Vil Trumps geniale mesterplan om å innføre tolltariffer for å få produksjon hjem til USA fungere hvis det er billigere å bare betale tariffene enn å investere i dyre produskjonsanlegg? Og når man ikke engang er sikre på om tariffene vil vare mer enn 4 år? Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 6 minutes ago, Tussi said: Jeg har hørt en del på Ben Shapiro ja, og noe av det han sier er ikke så dumt. Etter mitt syn er det en skam at jødiske kvinner ble utstøtt av kvinnedagen, det var en stor, stor skam. Hvite menn, særlig middelaldrende menn, blir avspist med at meningene ikke betyr så mye, med mindre de har riktig syn selvsagt. Også i norske media har jeg sett Spesifiseringene dine er bra, men hovedproblemet med at noen blir marginalisert pga hvem de er, eller hvem overgriperne deres er, er stygt. Det som skjedde på kvinnedagen var stygt Spesifiseringene mine er hele grunnlaget mitt for diskusjon, grunntanken ved interseksjonalitet er overhodet ikke hva du hevdet den var. Og jeg har ikke tenkt å følge diskusjonen ytterligere om den bare skal fortsette å vagt idemyldre fremover. At du vedgår at du sa feil, er positivt, men jeg forstår ikke da, hvorfor du likevel føler det er relevant å hente frem diverse uretter du kan komme på, som om de stod i noen slags motsats til begrepet interseksjonalitet. Du sier at hovedproblemet er at noen blir marginalisert pga hvem de er, men det er ikke et hovedproblem når det kommer til begrepet interseksjonalitet, og denne assosiasjonsleken hvor man snakker om egentlig diskriminering som en tenkt kontrast til begreper som er utviklet for å formulere og studere diskriminering, er akkurat den type dumskap jeg mener Ben Shapiro bidrar til. Vi har hørt det før i alle mulige variasjoner, hvordan tiltak for å hindre diskriminering bare faktisk fører til mer diskriminering. Ben Shapiro er en hack, og jeg oppmuntrer deg til å innse det før fremfor siden, så du slipper å stå sånn skuffet tilbake, som med Donald Trump. 2 3 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden FrihetensRegn skrev (På 10.2.2025 den 1.11): Helt sykt hvor mye sløsing det er i USAs myndigheter, ikke rart de har så mye gjeld. Håper Trump og Musk går langt med DOGE og kutter så mye de kan. Nancy Mace setter Democrats på plass: Ja, dette + å sende penger til BRICS land var en stor overraskelse for meg. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Snikpellik skrev (3 timer siden): Trump vet at dette har ingen til liten praktisk betydning Hvor mange er det som kommer nå kontra under Biden? Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) jallajall skrev (16 timer siden): Ja støtter generelt kutt i bistand og offentlig sektor. Man trenger ikke engang å være mot bistand (noe av den bistanden som har kommet frem er hårreisende, men det er mange gode formål også selvsagt). Skylder man 10 millioner kroner til banken i diverse lån så fryser man gavmildheten og medlemskontigenten til "Redd Barna" en stund til man kommer på beina igjen. USA skylder trillioner dollar og får neppe noe gavmildhet i retur, da tar man tak i situasjonen selv først. I Norge har vi motsatt situasjon, men vi har likevel handlingsregelen til tross for at det er mange gode saker der ute vi kunne brukt oljefondet på. Vi er i en situasjon der vi kan være gavmilde og da velger vi å være det med avkastningen av oljefondet vårt. Common sense. Å kaste milliarder på alle mulige gode og rare formål når man er i en stor gjeldskrise gir ikke mening. Endret 1 time siden av DukeNukem3d Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Noen som har sett noen analyser og tall på hvordan Trump og co regner med å redusere statsgjelden? For dette er jo en del av hovedbudskapet til Musk som fikk stor oppmerksomhet før valget - nettopp at denne statsgjelden må ned. Er det i det hele tatt sannsynlig at de skal klare å betale det tilbake, selv med de kuttene Musk jobber for? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) 18 hours ago, Snikpellik said: Tvers gjennom løgn den tweeten, og det vet du. Tror du vi er blinde og ikke ser Community Noten? Det er ikke løgn. Community noten var for å spesifisere 1 av punktene som var litt uklart. Men er ikke dette typisk deflektering. Her listes det opp mange ting det blir sløst penger på så velger du å rette fokus mot noe helt irrelevant. Så komisk nok er det du som lyver når du sier hele tweeten var tvers gjennom løgn. Endret 1 time siden av Tåkefyrste 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå