jallajall Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 2 minutes ago, Tussi said: Noe må gjøres ihvertfall. Når skole finansieres via eiendomsskatt forsterkes alle ulikheter fra barna er små. Det et bedre å gi like muligheter fra barnsben av enn å diskriminere ved å kvotere senere Ja noe må nok gjøres, men det virker ikke som DOE har gjort verken undervisningen eller resultatet av undervisningen noe bedre. Kanskje prøve å flytte ansvaret tilbake til de lokale.. 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Media Should Investigate Federal Waste Instead Of The People Uncovering It As usual, the media are missing the target. They should follow the money, not the people uncovering the massive spending racket. There is good news: The lazy media have a newfound curiosity. The bad news is that traditional media have turned their attention to the people investigating the federal funding. Instead of following the money, the left-wing media complex is following the money followers. To people who have not yet moved out of their mom’s basement, it may be shocking to see gainfully employed young people in powerful positions. But this cohort can handle the task, and, unlike aging members of Congress nearing death, these young people have a dog in the fight. They are going to have to live with the financial decisions the nation makes right now. Note also that you can enlist in the Marines at 17. True. Virker som media er mer opptatt av Big Balls enn government spending and waste. (Forøvrig kunne WaPo melde tidligere i kveld at Big Balls er tilbake, nå hos Utenriksdepartementet) 1 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) Blir interessant å se om Trump innretter seg Endret 7 timer siden av Mbappe09 Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 13 minutes ago, Apathy said: $15 mil? Noen source for den kostnaden? Det er dyrt å frakte presidenten rundt. Selvsagt så kunne de pengene blitt brukt på et annet sted. Jeg synes slike poster er veldig enkle og kan gjerne ta bort fokus fra de virkelige problemene. Liker dem ikke Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Isetndefor at jeg kjøper meg noen dyre øl, så kan jeg velge å redde noen fra sult i Afrika Lenke til kommentar
Poor Old Gil Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden jallajall skrev (1 time siden): Selvsagt. Det er vel også heller få som synes det er er bra at det blir 35.000 flere arbeidsløse i Jordan eller at barn i Irak ikke får Sesam stasjon. Kutt går alltid ut over noen, det er ikke alltid bra for den eller de som rammes. Og du støtter dette. 1 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Sjalottløk skrev (1 time siden): $15 mil? Noen source for den kostnaden? Det er dyrt å frakte presidenten rundt. Selvsagt så kunne de pengene blitt brukt på et annet sted. Jeg synes slike poster er veldig enkle og kan gjerne ta bort fokus fra de virkelige problemene. Liker dem ikke Nei. Det er forskjell på deg og din øl og verdens mektigste land og person. Selvfølgelig er det helt latterlig at Trump mesker seg i luksus mens han, rettmessig eller ei, kutter overalt han kan finne i statsbudsjettet. Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden jallajall skrev (1 time siden): Media Should Investigate Federal Waste Instead Of The People Uncovering It As usual, the media are missing the target. They should follow the money, not the people uncovering the massive spending racket. There is good news: The lazy media have a newfound curiosity. The bad news is that traditional media have turned their attention to the people investigating the federal funding. Instead of following the money, the left-wing media complex is following the money followers. To people who have not yet moved out of their mom’s basement, it may be shocking to see gainfully employed young people in powerful positions. But this cohort can handle the task, and, unlike aging members of Congress nearing death, these young people have a dog in the fight. They are going to have to live with the financial decisions the nation makes right now. Note also that you can enlist in the Marines at 17. True. Virker som media er mer opptatt av Big Balls enn government spending and waste. (Forøvrig kunne WaPo melde tidligere i kveld at Big Balls er tilbake, nå hos Utenriksdepartementet) Dette er jeg til dels enig i og det er det samme poenget jeg har pekt på flere ganger. De etablerte mediene og politikereelitene er nødt til å se seg selv i speilet snart og komme befolkningen i møte hvis vi skal ha noen som helst sjanse til å imøtegå denne trusselen fra MAGA-kulturen. For alt jeg ikke liker med Arbeiderpartiet, så tror jeg det i denne sammenheng var en god ide å hente tilbake Stoltenberg som i det minste nyter ganske stor respekt i store deler av befolkningen. Men også han må kjenne sin besøkelsestid. Det må snart være slutt på denne forbaska arbeiderpartistaten hvor alle skal være like og samene få sin egen vestlige "nasjonaldag" samtidig som man fratar dem deres naturlige og opprinnelige livsgrunnlag. Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 2 minutes ago, sjamanen said: Nei. Det er forskjell på deg og din øl og verdens mektigste land og person. Selvfølgelig er det helt latterlig at Trump mesker seg i luksus mens han, rettmessig eller ei, kutter overalt han kan finne i statsbudsjettet. Det er en forskjell mellom min øl og transporten til Trump. Jeg prøver ikke å si at det er sammenlignbart. Min øl-kommentar var heller rettet mot ideen om at alt kan bli kritisert for å ikke være idealistisk. 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Jeg for min del håper helsa hans ikke holder løpet ut. For en tufs. Håper at overarbeid og utmattelse resulterer i fra også hans side til både snøvling på talerstoler og kulepenner som detter ut av hendene hans. Tåpelige ordre forblir usignert, og umulig å skjønne vrøvlet hans om alt dette han "vil ha/skal ta" rundt omkring i verden. Lenke til kommentar
ForTheImperium Skrevet 31 minutter siden Del Skrevet 31 minutter siden Med Trump sin anti-holdning mot EU, Europa og de allierte generelt sett, kommer Kina til å utnytte dette med større handelsfrihet og goder for Europa? Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 24 minutter siden Del Skrevet 24 minutter siden 8 hours ago, kapitan said: En må se lenger frem en noen uker da. Økte tollsatser vil skape flere arbeidsplasser i USA. Da vil det bli grunnlag for å produsere selv for om en importerer mer en en eksporterer taper en i det lange løp. Så Trump gjør det beste for USA. Er ikke USA’s ansvar å skape arbeidsplasser og vekst i resten av verden det må deres egne folkevalgte gjøre. Dette tilbakevises av fagøkonomer. Det er allment akseptert i økonomifaget at tollsatser er hemmende for økonomisk vekst - for alle. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 23 minutter siden Del Skrevet 23 minutter siden (endret) Mannen med ljåen skrev (På 10.2.2025 den 0.52): Demokratene tok vel for gitt at alle kvinner, homofile, latinx og afro-amerikanere like å spille offerrollen de ble tilbudt, og samlet seg i felles front mot heterofile, hvite menn. Så viste det seg at mange av de også var lei galskapen. Politikken ble så polarisert at Trump fremstod som det kloke alternativet for de fleste velgere. Det hjalp ikke at Biden er senil, og Harris er fullstendig inkompetent og upopulær som visepresident. Republikanerene løy om at demokratiske kvinner, homofile, latinx og afro-amerikanere liker å spille offerrollen, og at de samler seg i felles front mot heterofile, hvite menn. Så viste det seg at mange av dere i Norge også falt for galskapen, som mange amerikanere. Nå er jo dette ren og skjær innbilning rett ut av alternative høyre sin propaganda, mye spredt gjennom anti-woke-segmentet av propagandaen. Som forsøker å fremstille politiske venstre i USA langt større enn de er, og benytter anekdoter for å narre folk til å tro at de, som gruppe, er radikale. ... De burde føle seg grundig, grundig, lurt, når de ser hva de narret til å tro var det kloke alternativet. Jeg har aldri i mitt liv selv opplevd noe så flaut, som jeg blir på deres vegne. Endret 10 minutter siden av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 11 minutter siden Del Skrevet 11 minutter siden sjamanen skrev (6 timer siden): Dette er jeg til dels enig i og det er det samme poenget jeg har pekt på flere ganger. De etablerte mediene og politikereelitene er nødt til å se seg selv i speilet snart og komme befolkningen i møte hvis vi skal ha noen som helst sjanse til å imøtegå denne trusselen fra MAGA-kulturen. For alt jeg ikke liker med Arbeiderpartiet, så tror jeg det i denne sammenheng var en god ide å hente tilbake Stoltenberg som i det minste nyter ganske stor respekt i store deler av befolkningen. Men også han må kjenne sin besøkelsestid. Det må snart være slutt på denne forbaska arbeiderpartistaten hvor alle skal være like og samene få sin egen vestlige "nasjonaldag" samtidig som man fratar dem deres naturlige og opprinnelige livsgrunnlag. Mye rar logikk i denne tråden. At samene får sin egen nasjonaldag er et resultat av arbeiderpartistaten og øker trusselen fra MAGA... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå