Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Tåkefyrste skrev (12 minutter siden):

Skal det stemmes på hver enkelt person som gjør oppgaver for staten så høres ikke det veldig effektivt ut.

Når personen får tilnærmet blankofullmakt til å gjøre hva han vil, som å ville legge ned hele departementer, så ja, slike folk skal det stemmes på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Runar said:

Når personen får tilnærmet blankofullmakt til å gjøre hva han vil, som å ville legge ned hele departementer, så ja, slike folk skal det stemmes på.

Noe han selvfølgelig ikke har fullmakt til. Skremselspropaganda.

DOGE er mer likt et innleid konsulentselskap enn noe statlig organ som har fullmakter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Runar said:

Musk har lite med "nedleggelsen" av USAID å gjøre, det er Trump og Rubio.

USAID svarer normalt verken for kongressen eller presidenten. Det er omtrent umulig å ordentlig innsyn i hva de driver med og hvordan de tar beslutninger. Selv etter Trump satte all foreign aid på pause prøvde USAID å omgå orderen og fortsette å pushe ut penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
GP950mAh skrev (1 time siden):

Trump fikk flest stemmer og nesten halvparten totalt. Og flertall i begge kamrene i kongressen. Det er virkelighetsfjernet å benekte at Trump vant klart.

Det er virkelighetsfjernt å si at jeg har hevdet at Trump ikke vant valget.   Trump tapte 2 representatives i huset men fikk 2 mer i senatet.  En seier var det, overveldende seier var det ikke 

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Runar said:

Ettersom vi ikke blir enige om den andre saken, kan jeg spørre hvorfor du mener det er en god ting å legge ned kunnskapsdepartementet?

Jeg har ikke sagt det er en god ide, men republikanerne har snakket om om det helt siden DOE ble opprettet
De mener at utdanning er like gjerne noe som statene selv kan drive med og ikke er noe som Fed gov skal sysle med.

Endret av jallajall
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke sagt det er en god ide, men republikanerne har snakket om om det helt siden DOE ble opprettet
De mener at utdanning er like gjerne noe som statene selv kan drive med og ikke er noe som Fed gov skal sysle med.

Jeg tolket ditt «endelig?» som at du selv mente det var på tide og dermed en god ide, beklager hvis jeg misforsto.

• Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, Runar said:

Jeg tolket ditt «endelig?» som at du selv mente det var på tide og dermed en god ide, beklager hvis jeg misforsto.

Har egentlig ikke brukt så alt for mye energi enda på å sette meg inn i DOE, men det er jo mange republikanerne som er veldig opptatt av det og mener det bare er byråkratisk sløseri og at DOE ikke gjør noe som statene ikke kan gjøre (bedre) selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 time siden):

Hvis det er kupp å redusere byråkratiet og slutte å sløse penger på alt mulig tull i hele verden så vil jeg gjerne ha mer kupp. Mye mer.

En mann som har mer erfaring med effektivisering enn de aller fleste. En mann som de fleste likte jævlig godt og som ble genierklært over hele fjøla før han støttet Trump.

Jeg regner forøvrig med at Musk ikke har siste stemme. Han er bare ansvarlig for å finne ting som kan kuttes, så får folk høyere opp bestemme om det ryker eller ikke.

Men etter å ha sett lista over ting det sløses på så langt så tenker jeg at folk må være helt bortkomne om de faktisk mener dette er velbrukte penger.

Skal det stemmes på hver enkelt person som gjør oppgaver for staten så høres ikke det veldig effektivt ut.

Du forstod åpenbart ikke det jeg skrev. Det Musk & Co gjør har ingenting med å redusere byråkrati og pengesløsning å gjøre.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Dette tok ikke lang tid:

https://www.nbcnews.com/politics/white-house/legal-experts-constitutional-crisis-vance-musk-judicial-rulings-trump-rcna191387

Nå settes presidensen for at Trump administrasjonen kommer til å ignorere dommer fra rettsvesenet. Det vil ikke få noen konsekvenser fordi det er ingenting Trump og administrasjonen hans kan gjøre nå som vil føre til at han blir dømt for riksrett i Kongressen.

Hvor mange måneder i presidentstolen vil det ta før hele systemet kollapser?

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Lemongrass said:

Dette tok ikke lang tid:

https://www.nbcnews.com/politics/white-house/legal-experts-constitutional-crisis-vance-musk-judicial-rulings-trump-rcna191387

Nå settes presidensen for at Trump administrasjonen kommer til å ignorere dommer fra rettsvesenet. Det vil ikke få noen konsekvenser fordi det er ingenting Trump og administrasjonen hans kan gjøre nå som vil føre til at han blir dømt for riksrett i Kongressen.

Hvor mange måneder i presidentstolen vil det ta før hele systemet kollapser?

WH har allerede bekreftet at de føyer seg etter forføyningen, men har også bedt dommeren snarest endre den slik at finansministeren og det politiske lederskapet får tilgang til "any Treasury Department payment record, payment systems".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (6 timer siden):

Enn å være mot en grundig gjennomgang av sløsing av offentlige midler.

Det synes jeg hørtes ut som en god idé, men dessverre ser det ikke ut til å være på agendaen for Trump-administrasjonen.

Hvor mye kostet forresten stuntet hans på Super Bowl skattebetalerne? 15 millioner dollar? 20?

Og var det virkelig nødvendig av administrasjonen hans å bruke to millioner dollar på en reklame for Secret Service under sendingen i går? Kan jo oppleves litt smålig å strupe midler til kreftforskning mens man bruker store summer på sånt - samtidig som man snakker om sløsing.

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

CFPB Halts Operations Amid Leadership Changes

The Consumer Financial Protection Bureau (CFPB) has suspended its supervisory activities and closed its headquarters following directives from newly appointed Acting Director Russell Vought.

The Associated Press reported that in an email to staff on Saturday, February 8, Vought instructed employees to “cease all supervision and examination activity,” effectively pausing the bureau’s regulatory functions. The following day, CFPB Chief Operating Officer Adam Martinez announced that the Washington, D.C., headquarters would be closed from February 10 to 14, with employees and contractors advised to work remotely unless otherwise directed.

CFPB bør vel på en eller annen måte gjenoppstå så fort som mulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...