GP950mAh Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden rabler skrev (45 minutter siden): Konsentrasjonsleir: ✔️ Nå gjenstår det bare å se hvor kort tid det tar før den første politiske motstanderen havner der. Terrorister ble sendt dit under Obama også, så det er ikke noe nytt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden "Konsentrasjonsleir" gir assosiasjoner til Auschwitz, men jeg håper virkelig at Guantanamo ikke behandler fanger som jøder under WW2. Det burde la seg gjøre å gi dem næringsrik mat og helsestell, selv om de er fengslet. Jeg vet hvilket rykte Guantanamo har mtp tortur. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden sjamanen skrev (15 timer siden): Dette er barnehagenivå. Du mener at vi ikke skal slutte å slenge ut sånt bare fordi DE ikke gjør det? Det er min mening at alle som ser på seg selv som voksne og fornuftige folk bør unngå populistike merkelapper som nazist og fascist, som misbrukes overalt. Nå roter du fælt. Det var ikke jeg som klaget over at noen anklaget andre for noe. Jeg svarte på de evige ofre som aldri slutter å syte over at Trump ble kalt ting han er. Jeg mener at offermentalitet-gjengen må slutte å syte over noe Trump og flokken hans gjør i enda større grad. Sitat Og for å svare på det du sier: Jo, russerne gjør det. Har du ikke fått med deg at Ukraina er et eneste stort nazihøl? Hva er det du snakker om? Ukraina har en jødisk president. Troller du? Nazismen i Ukraina var stort sett et resultat av russisk påvirkning og kultur. Etter hvert som Ukraina beveget seg mot Europa, så ble nazistene marginalisert i landet. Og så endte de altså opp med å velge en jødisk preident med overveldende flertall. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Neptun1 skrev (14 timer siden): Men noen argumenter hadde du ikke. Er vel ikke nødvendig for en viss politisk retning. EUs tollmurer og overnasjonale diktatoriske direktiv er tydeligvis OK, mens det automatisk er galt for andre - som USA. Jeg er i mot tollmurer uansett hvem som setter de opp. Gjelder også Norge. Registrerer ingen kommenterer det jeg skriver om diktaturet Kina, bl.annet boikott av Kina-varer. Det overrasker meg ærlig talt ikke. De har vel riktig ideologi for mange i tråden. Mye tyder på det. Nei, nå ignorerer du det jeg nettopp skrev, som er at tollmurer ikke automatisk er bra eller dårlig. Det kommer an på hvordan de brukes. Men jeg skjønner jo at å trenge gjennom her er nytteløst. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Så nå sier "fredspresident" Trump seg villig til å sende amerikanske soldater inn i Gaza... Men MAGA-gjengen vil nok forsvare dette også. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden GP950mAh skrev (5 timer siden): Terrorister ble sendt dit under Obama også, så det er ikke noe nytt. Under mesteparten av Obamas tid var det bare noen titalls fanger der. På høyden under Bush var tallet rundt 1000. Denne gangen er det ikke snakk om terrorister, men innvandrere. Det er også snakk om opp mot 30.000, så dette er absolutt noe helt nytt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) 2 minutes ago, Markiii said: Så nå sier "fredspresident" Trump seg villig til å sende amerikanske soldater inn i Gaza... Men MAGA-gjengen vil nok forsvare dette også. "Fredspresidenten" truer også Iran med utslettelse hvis han skulle bli drept. Samt at han nettopp beordret flyangrep mot noen sjeggebasser i Afrika. https://sol.no/nyheter/advarer-da-blir-de-utslettet/82631855 https://www.nettavisen.no/nyheter/trump-sier-usa-har-gjennomfort-luftangrep-mot-is-mal-i-somalia/s/5-95-2266508 Endret 2 timer siden av sedsberg Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 36 minutes ago, Mannen med ljåen said: "Konsentrasjonsleir" gir assosiasjoner til Auschwitz, men jeg håper virkelig at Guantanamo ikke behandler fanger som jøder under WW2. Det burde la seg gjøre å gi dem næringsrik mat og helsestell, selv om de er fengslet. Jeg vet hvilket rykte Guantanamo har mtp tortur. Her blander du sammen konsentrasjonsleire med utryddelsesleire. Konsentrasjonsleirene ble opprettet av Hitler for sosialister og andre politiske motstandere. 1 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 5 hours ago, GP950mAh said: Terrorister ble sendt dit under Obama også, så det er ikke noe nytt. Litt av en tilsnikelse, du. nei, man er ikke terrorist bare fordi man er papirløs. Det er nemlig de papirløse som skal sendes i internering på Guantanamo på ubestemt tid. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Rhabagatz skrev (3 minutter siden): Litt av en tilsnikelse, du. nei, man er ikke terrorist bare fordi man er papirløs. Det er nemlig de papirløse som skal sendes i internering på Guantanamo på ubestemt tid. Der er vel strengt tatt snakk om voldelige papirløse, ikke kvinnen som sneik seg over grensa og jobber som vaskehjelp 1 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 3 minutes ago, Tussi said: Der er vel strengt tatt snakk om voldelige papirløse, ikke kvinnen som sneik seg over grensa og jobber som vaskehjelp Her har du rett. Var litt upresis der. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Trump har lovet å starte med de verste av de verste. Skulle disse slippes fri på gaten i Mexico? Vi snakker farlige kriminelle. Nå som kriminalitet er blitt forbudt i USA, må man arrestere forbrytere. Godt å ha en fangeleir med ledig kapasitet for slike tilfeller. De trenger ikke å bruke tortur bare fordi folk automatisk tenker på waterboarding når de hører Guantanamo. Jeg vil at de behandles humant. 1 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 21 minutes ago, Rhabagatz said: konsentrasjonsleire Betegnelsen konsentrasjonsleir kom først i bruk hos britene under boerkrigen rundt 1900. Som et ledd i kampen mot geriljatroppene sperret britene motstandernes kvinner og barn inne i såkalte konsentrasjonsleirer. De hygieniske forholdene i leirene var dårlige, og den medisinske forpleiningen og ernæringen svært mangelfull. I enkelte av leirene døde så mange som 40 prosent av fangene. https://snl.no/konsentrasjonsleir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå