coyotl Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Mbappe09 skrev (9 minutter siden): Ignorer trollet. Han har drevet å spydd ut russisk propaganda siden den falske kontoen startet. dropp personfokusen Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Presset Hegseth raser etter ny avsløring: – Svindlere! Helt sykt å tenke på at folk som Hegseth har en av USAs viktigste posisjoner. Fyren er jo helt sprengt. 1 2 Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Om tidligere kjente nedleggelse av "unøvendige" ambassader og konsulat i afrika syd for sahara, som antagelig freder den i Kairo (Egypt), som er stor. Ellers vil trump regimet vist følge sin vante rutine for å ansette ukvalifiserte til roller (min egen utheving i tekst nedenfor), og de klagde på favorisering av kvinner og minoriteter blandt kvalifiserte søkere 🤪 https://www.svt.se/nyheter/utrikes/utkast-visar-pa-drastisk-forandring-for-usas-utrikesdepartement Utkast visar på drastisk förändring för USA:s utrikesdepartement Publicerad 21.04.2025 07:34 Ett utkast från Vita huset, som New York Times tagit del av, föreslår en ”disciplinerad omorganisation” av det amerikanska utrikesdepartementet. Det inkluderar en nästan total nedläggning av USA:s alla ambassader och konsulat på den afrikanska kontinenten. ... Ett ytterligare förslag i utkastet till verkställande order är att avskaffa utlandstjänstprover för blivande diplomater och införa nya anställningskriterier, vilka bland annat inkluderar ”anpassning till presidentens utrikespolitiska vision”. Dessutom föreslås att alla ”icke-nödvändiga” ambassader och konsulat söder om Sahara ska stängas senast den 1 oktober. Vare sig det amerikanska utrikesdepartementet eller Vita huset har velat kommentera utkastet som NYT tagit del av. USA:s utrikesminister Marco Rubio skrev ett inlägg på X efter artikeln publicerades och kallade det för falska nyheter. Llitt tilfeldig søkeresultat på size of US embassies, dette er basert på ambassade bygning(er), som kan gi en god indikasjon: https://www.insidermonkey.com/blog/20-largest-us-embassies-in-the-world-1234735/ Endret 1 time siden av linux-fan mer skille mellom lenkene. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 52 minutter siden Del Skrevet 52 minutter siden coyotl skrev (7 timer siden): Nei, fordi de som du burde vite gikk inn i Ukraina med en styrke på 100 til 150 000 mann, altfor lite til å ha noen ambisjoner om å slå ut Ukraina eller innta Kiev. Ambisjonen var å fremtvinge forhandlinger, dette lyktes, og Zelenskys Ukraina undertegnet en fredsavtale etter forhandlinger i Istanbul. Russland trakk seg da ut av Kiev området og Sumy som en gestus. Noen på russiskvennlig side som John Helmer mener at Russland handlet ut fra feilaktige ideer/intel om at en slik begrenset intervensjon ville fremkalle et opprør/regimeskifte ledet av hæren i Ukraina. Dermed bega de seg ut på halsløse operasjoner som VDVs landing i Gostomel. Ok, dette er OT her men man ser enkelt at Russlands krigføring ikke kan sammenlignes med USAs flatbombing av sivilt samfunn i irak osv. For noe absolutt bullshit! Russland prøvde å ta Kiev og måtte trekke seg tilbake i skam 3 1 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 46 minutter siden Del Skrevet 46 minutter siden AtterEnBruker skrev (2 timer siden): Desverre er tiden en sirkel. For tiden er kapitalismen i en krise, slik den har vært før. Disse tariffgreiene og handelskrigen forsterker denne krisen. Og hver gang kapitalismen er i krise, setter den igang den samme forsvarsmekanismen som de forrige gangene i løpet av historien, legge all skyld på en mytisk "underklasse", som omtrent alltid inkluderer skeive og minoriteter, for å distrahere sinnet til majoritets-innegruppen, som alltid er den dominerende etnisiteten. Og storsamfunnet klarte ikke å unngå å la seg lure denne gangen heller, desverre. Og jeg fikk nettopp enda en bekreftelse på nettopp det ved at det forrige innlegget mitt ble besvart med "neida, dette har ingenting med nazisme og gjøre...." for deretter skrive noe skikkelig nazi. Og ja, jeg er klar over at en del folks personlige overton-vinduer har i løpet av de siste åra siden Gamergate blitt hacket til å ikke se setninger som "woke ideologi og radikal kjønnsteori som hjernevasker barn" som noe genuint fascistisk. Men jeg har dårlige nyheter. Det ER fascisme! Setninger som "woke ideologi og radikal kjønnsteori som hjernevasker barn" er rett og slett bare vår tids versjon av "jugendverderber" og "jugendverfuhrer". Og det er fakta som ikke bryr seg om evt. følelser om urettferdig stempling. 1 1 Lenke til kommentar
Van Der Linde Skrevet 27 minutter siden Del Skrevet 27 minutter siden Trump skriver på truth social at han har tenkt seg i Pavens begravelse. Noe sier meg at Trump er den siste Paven ville hatt til stede den dagen. Han stod for alt Trump mangler. Lenke til kommentar
coyotl Skrevet 26 minutter siden Del Skrevet 26 minutter siden Kineserne kaller visst nå tRump for 'kamerat trump' og sier han er Kinas viktigste støttespiller Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17 minutter siden Del Skrevet 17 minutter siden Van Der Linde skrev (5 minutter siden): Trump skriver på truth social at han har tenkt seg i Pavens begravelse. Noe sier meg at Trump er den siste Paven ville hatt til stede den dagen. Han stod for alt Trump mangler. Å, den katolske kirke og DT har da noe felles, begjær for makt og rikdom. Regner ikke med at den døde paven delte ut formuen til Vatikanstaten til de trengende.... Lenke til kommentar
Socketlicker Skrevet 3 minutter siden Del Skrevet 3 minutter siden AtterEnBruker skrev (41 minutter siden): Og jeg fikk nettopp enda en bekreftelse på nettopp det ved at det forrige innlegget mitt ble besvart med "neida, dette har ingenting med nazisme og gjøre...." for deretter skrive noe skikkelig nazi. Det har ikke det. Å bruke nazisme som skjellsord mot alt dere venstreradikale ikke liker sluttet å fungere for mange år siden, på tide å komme med noen skikkelige argumenter nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå