Vokteren Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden jjkoggan skrev (7 timer siden): Skoleskyteren i Florida hadde norsk statsborgerskap Leon County court records show that Ikner’s biological mother was accused of taking him to Norway when he was 10 years old, in violation of a custody agreement. The court documents refer to the child as Christian Eriksen, and say that he and his biological mother are both dual US-Norwegian citizens. President Donald Trump kaller skytingen «en skam, en fryktelig ting», men sier at amerikanere må få beholde fri tilgang til våpen. Hvorfor lage en stor sak av at ungdommen også hadde norsk statsborgerskap ? At han har besøkt vest-europa eller har et brokete forhold til Norge, har ingen ting med saken å gjøre. Er det for å skape skam i Norge, eller er det for å flytte fokuset vekk fra hovedproblemet, nemlig USAs skjødesløse forhold til våpen ? Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Å beskylde partene i Ukrainakrigen for å være idioter, viser oss bare enda et eksempel på Trumps mangelfulle innsikt i komplekse forhold og barnslige bølleoppførsel: https://www.vg.no/nyheter/i/xmjRJG/trump-truer-med-aa-gi-opp-fredsforsoeket-i-ukraina Han klarte ikke å holde løftet sitt om å stoppe krigen på 24 timer og nå er alle de andre dumme. 3-åringen i sandkassa er gjenkjennelig….. 3 Lenke til kommentar
Satan666 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden coyotl skrev (15 timer siden): Hva slags bråk har Iran laget? Dette spørsmålet viser bare en total frakobling fra alle politiske realiteter de siste 50 årene. Er du virkelig så lite opplyst, eller gjør du deg vanskelig med vilje? 2 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 11 hours ago, Socketlicker said: De vil sende ut ulovlige, økonomiske migranter. Uansett hvilket land de kommer fra. Nå er vel hele poenget at migranter fra Cuba, Venezuela og Haiti ikke er ulovlige innvandrere, men lovlige flyktninger... 4 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) Vokteren skrev (2 timer siden): Hvorfor lage en stor sak av at ungdommen også hadde norsk statsborgerskap ? At han har besøkt vest-europa eller har et brokete forhold til Norge, har ingen ting med saken å gjøre. Er det for å skape skam i Norge, eller er det for å flytte fokuset vekk fra hovedproblemet, nemlig USAs skjødesløse forhold til våpen ? Det fremstår viktigere for skoleskytingen at gutten var MAGA enn at han var halvt norsk -- da alle hvite amerikanere er etterkommere av europeere eller russere. I Norge så er det også MAGA-segmentet som er mest trolig å begå terror, jamfør Manshaus og terroristen fra utøya. Endret 8 timer siden av Red Frostraven 3 5 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Satan666 skrev (32 minutter siden): Dette spørsmålet viser bare en total frakobling fra alle politiske realiteter de siste 50 årene. Er du virkelig så lite opplyst, eller gjør du deg vanskelig med vilje? Dette er ikke en voksen måte å svare på. Jeg ser gjerne at når spørsmål stilles så svarer man etter beste evne og gjerne legger ved dokumentasjon. Synes Jeffrey Sachs svarer godt for seg mhp USA i denne saken: 2 Lenke til kommentar
Satan666 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden obygda skrev (39 minutter siden): Dette er ikke en voksen måte å svare på. Jeg ser gjerne at når spørsmål stilles så svarer man etter beste evne og gjerne legger ved dokumentasjon. Synes Jeffrey Sachs svarer godt for seg mhp USA i denne saken: Hva du synes og ikke synes om akkurat dette er ikke særlig relevant. Ikke din business, enkelt og greit: Dette er et offentlig diskusjonsforum, og her snakker forskjellige mennesker sammen, og du er ikke en overordnet føringsoffiser for offentlig samtale. Lenke til kommentar
obygda Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Satan666 skrev (8 minutter siden): Hva du synes og ikke synes om akkurat dette er ikke særlig relevant. Ikke din business, enkelt og greit: Dette er et offentlig diskusjonsforum, og her snakker forskjellige mennesker sammen, og du er ikke en overordnet føringsoffiser for offentlig samtale. Ditto 3 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) obygda skrev (1 time siden): Dette er ikke en voksen måte å svare på. Jeg ser gjerne at når spørsmål stilles så svarer man etter beste evne og gjerne legger ved dokumentasjon. Synes Jeffrey Sachs svarer godt for seg mhp USA i denne saken: Fantastisk god tale med forklaringer av Jeffrey Sachs. Han forklarer godt hvorfor det er dumt av USA å innføre høye tollsatser. Og det kommer også frem at politikerene har skyld i at det tas inn for lite skatter, noe som fører til at gjelden øker. Endret 6 timer siden av Svein M 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Svein M skrev (42 minutter siden): Fantastisk god tale med forklaringer av Jeffrey Sachs. Han forklarer godt hvorfor det er dumt av USA å innføre høye tollsatser. Og det kommer også frem at politikerene har skyld i at det tas inn for lite skatter, noe som fører til at gjelden øker. Er bare å google Jeffrey Sachs for mer av lignende. Han fremstår veldig tydelig i sine taler og det meste som sies underbygges på en klar og tydelig måte. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) agvg skrev (19 timer siden): Iran har ikke laget annet en bråk, desverre fikk ikke fransk etteretning lov til og arrangere ett lite uhell for en viss ayatollah Khomeini som bodde i Paris, kan hende verden hadde blitt ett mye bedre sted uten ham. Du har skumle meninger. Skjønner du ikke at USA og Israel er ute etter å starte en ny krig? Den gjengse iraner bryr deg seg ikke om. Samme som med irakerne. En ny krig vil i løpet av kort tid skape vansker for Europa med flyktninger. Er det ikke på tide å slutte å løpe ærendene til disse nasjonene og heller satse på diplomati? Norge var jo en ener med tanke på Oslo-avtalen. Endret 6 timer siden av Boing_80 2 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden obygda skrev (7 minutter siden): Er bare å google Jeffrey Sachs for mer av lignende. Han fremstår veldig tydelig i sine taler og det meste som sies underbygges på en klar og tydelig måte. Ja han er ekspert på økonomi, en veldig god kilde til informasjon. Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Markiii skrev (16 timer siden): Du konfronterer ikke med noe, men legger for dagen et samfunnssyn der vi er i to ulike universer. Vi diskuterer ikke på samme premisser engang. "Globalisering"-demoniseringen er tåpelig nok når det er nazister som driver med det. Men slike som deg ønsker å jo trekke verden tilbake til "gamle dager". Du vil gjøre alt dyrere og mindre effektivt. Jo jeg har konfrontert deg på flere temaer og punkter og du svarer ikke på noe som helst. Som i dette innlegget nøyer du deg med å hvile på en pute av at det på en måte ikke går an å diskutere med meg, fordi jeg altså har et annet synspunkt. Bevare meg. Du ønsker altså at de du skal debattere med deg deler dine synspunkter, hvis ikke er det ikke interessant å diskutere med de. Du ser det kanskje ikke selv, men både innholdet i det du skriver og hva du skriver til meg viser en "oss mot dem" holdning, dessverre en svært utbredt forsvarsmekanisme i samfunnet vårt for å unngå å gå inn i ubehagelige sannheter eller utfordringer rundt eget livssyn. Du har brukt flere innlegg på å tillegge meg synspunkter jeg ikke har. Nå har du helt uten forvarsel begynt å blande inn nazisme. Vi diskuterer på det samme premisset. Du tar helt feil. Slutt å gjem deg. Vi ønsker begge det beste samfunnet vi kan ha, det er premisset. Problemet ditt er at du er stengt for meninger utenfor din boble. Det siste du skriver er også tatt rett ut av propagandaboken. Det er dette vi blir fortalt gang på gang, nemlig effektivitet. Gud hvor vi nordmenn bare elsker effektivitet! Har du kjøpt deg robotstøvsuger? Jeg foreslår at du går tilbake til innleggene mine og finner noe du er uenig i som du kan debattere imot, istedenfor å forsøke å skyve meg ut på sidelinjen ved å diskvalifisere meningene mine som meninger som ikke tilhører denne debatten. Herav dine "andre" premisser. 1 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Project 2025 settes ut i livet. Politisk syn avgjørende for å beholde jobben i det offentlige. Vet ikke hva som er sane-washed versjon av dette, men det kommer vel i DN etterhvert. Personlig tenker jeg totalitært shithole country 2 3 1 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Det er f**n meg en studie i dobbeltkommunikasjon, denne administrasjonen. Nå sier de at brevet til Harvard med krav aldri skulle vært sendt, og at Harvard burde forstått. Da har de altså minst tre ulike versjoner ute, og kan til enhver tid bruke den som passer, etter omstendighetene En til kjernevelgerne, en til domstolen, en til sentrumsvelgere og en siste for å redde seg hvis de går på et nederlag. Endret 4 timer siden av Rhabagatz 2 3 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Hvem var det som skrev at Obama og co burde vurdere å søke asyl i Europa? Begynner å bli skummelt dette. 2 1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 6 hours ago, obygda said: Dette er ikke en voksen måte å svare på. Jeg ser gjerne at når spørsmål stilles så svarer man etter beste evne og gjerne legger ved dokumentasjon. Synes Jeffrey Sachs svarer godt for seg mhp USA i denne saken: Har sett denne og det er en svært god beskrivelse av hvor idiotisk trump og administrasjonen hans "poeng" om handelsunderskudd er det samme som å bli lurt. Dette er jo for faen ingen byttehandel, der man gir en ting og forventer en ting i retur av samme verdi. Men som Sachs sier, donald kom nok ikke til dag 2 av økonomikurset. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå