Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

sjamanen skrev (6 timer siden):

Nok en gang: Du svarer ikke på noe av det jeg konfronterer deg med. Greit nok.

Du konfronterer ikke med noe, men legger for dagen et samfunnssyn der vi er i to ulike universer. Vi diskuterer ikke på samme premisser engang.

"Globalisering"-demoniseringen er tåpelig nok når det er nazister som driver med det. Men slike som deg ønsker å jo trekke verden tilbake til "gamle dager". Du vil gjøre alt dyrere og mindre effektivt.

Endret av Markiii
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (2 timer siden):

De støttet Assad i Syria. Hizbollah og Hamas. Gaza er totalt ødelagt pga Irans støtte til Hamas og deres ønske om å utslette Israel som førte til 7 oktober. Yemen er langt på vei en katastrofe oga Israns støtte av houthiene. Hvilken konflikt er de IKKE involvert i I området?

fremstår som en liste over ting du ikke forstår noe av

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 timer siden):

Tror du at man kan ha proxier som utfører terror overalt og at man sjal forvente å leve i fred?

Utfører de terror sammenlignet med Israel? Assad-'regimet' beskyttet faktisk minoritetene og flyktninger fra andre konflikter. Etter at Syria ble overtatt av islamister fra Idlib begynte systematiske massakrer på kristne, alawitter osv.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 time siden):

Så de holder på akkurat som USA med andre ord. 🙄

Misforstå meg rett. Jeg har ingen sympati med styret i Iran og håper befolkningen klarer å styrte styresmaktene der jo før jo bedre.

Men det blir litt merkelig å angripe Iran for å støtte sine interesser i nærområdet når dette er noe USA mer eller mindre uforstyrret har holdt på med i store deler av verden siden andre verdenskrig.

Det er også rimelig forstyrret å skylde ødeleggelsene på Gaza på Iran. Det er Israel som er ansvarlig for ødeleggelsene på Gaza. Ingen andre.

Det er helt selvsagt at uten det iranstøttede angrepet 7 oktober hadde Gaza vært helt fint idag, med tunneller under boligblokker som står hele og sånb, det er helt innlysende. Må nesten være Gilbert for å ikke forstå det (ja jeg leste innlegget hans nettopp)

coyotl skrev (16 minutter siden):

fremstår som en liste over ting du ikke forstår noe av

Det var rette ræva som feis

coyotl skrev (11 minutter siden):

Utfører de terror sammenlignet med Israel? Assad-'regimet' beskyttet faktisk minoritetene og flyktninger fra andre konflikter. Etter at Syria ble overtatt av islamister fra Idlib begynte systematiske massakrer på kristne, alawitter osv.

Ja, palestinerne i Damaskus hadde det supert under assad, samme med kurderne, helt utmerket 

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
35 minutes ago, coyotl said:

At Assad-regimet beskyttet minoriteter er bare noe de selv påsto:

The regime has attempted to portray itself to the outside world as "the protector of minorities" and instills the fear of the majority rule in the society to mobilize loyalists from minorities.[241] Assad loyalist figures like Michel Samaha have advocated sectarian mobilization to defend the regime from what he labelled as the "sea of Sunnis". Assad regime has unleashed sectarian violence through private Alawite militias like the Shabiha, particularly in Sunni areas. Alawite religious iconography and communal sentiments are common themes used by Alawite warrior-shaykhs who lead the Alawite militias; as justification to commit massacres, abductions and torture in opposition strongholds.[242] Various development policies adopted by the regime had followed a sectarian pattern. An urbanization scheme implemented by the government in the city of Homs led to expulsions of thousands of Sunni residents during the 2000s, while Alawite majority areas were left intact.[243]

Du finner mye informasjon (med kilder) på hvordan råtne de var under kapittelet "controversies" her:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bashar_al-Assad

Endret av Smule8o
Lenke til kommentar
Tussi skrev (Akkurat nå):

Det er noe merkelig med den greia at de vil sende migranter tilbake til Cuba og Venezuela,  da dette ofte er antikommunistiske velgere som i stor grad lener republikansk 

De vil sende ut ulovlige, økonomiske migranter. Uansett hvilket land de kommer fra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Tussi said:

Det er helt selvsagt at uten det iranstøttede angrepet 7 oktober hadde Gaza vært helt fint idag, med tunneller under boligblokker som står hele og sånb, det er helt innlysende. Må nesten være Gilbert for å ikke forstå det (ja jeg leste innlegget hans nettopp)

En forferdelig og motbydelig victim blaming. Du burde seriøst skamme deg.

Det passer jo inn i Trump-tråden da siden dette er Trump-logikk på sitt beste.

Endret av rabler
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (Akkurat nå):

En forferdelig og motbydelig victim blaming. Du burde seriøst skamme deg.

Overhodet ikke, man må faktisk være generelt hjernevasket for å mene 7 oktober og irans støtte til Hamas ikke har en sammenheng med gazas tilstand idag

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Tussi said:

Overhodet ikke, man må faktisk være generelt hjernevasket for å mene 7 oktober og irans støtte til Hamas ikke har en sammenheng med gazas tilstand idag

Som jeg sa in min edit. Dette er Trump-logikk. Totalt virkelighetsfjernt og fullstendig ufyselig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (5 minutter siden):

Som jeg sa in min edit. Dette er Trump-logikk. Totalt virkelighetsfjernt og fullstendig ufyselig.

Som jeg sa, hjernevasket logikk der Hamas og Iran er skolegutter. Det er ikke trump-logikk å anerkjenne at 7 oktober er avgjørende for hva som har skjedd etterpå, det er ren logikk. 

Men om du tror Israel hadde angrepet Gaza uten 7 oktober, du får leve videre i din fantasiverden som en del ensidige palestina-venner gjør. 

Jeg foretrekker å leve i en verden der fakta faktisk betyr noe, og der begge parter er ansvarlige for sine handlinger

Endret av Tussi
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Tussi said:

Som jeg sa, hjernevasket logikk der Hamas og Iran er skolegutter. Det er ikke trump-logikk å anerkjenne at 7 oktober er avgjørende for hva som har skjedd etterpå, det er ren logikk. 

Men om du tror Israel hadde angrepet Gaza uten 7 oktober, du får leve videre i din fantasiverden som en del ensidige palestina-venner gjør. 

Jeg foretrekker å leve i en verden der fakta faktisk betyr noe, og der begge parter er ansvarlige for sine handlinger

Akkurat samme logikken man bruke i sjalusimord. "Hadde ikke hun sett sånn på Sverre hadde jeg aldri drep henne." 🙄

Det er Israel som er ansvarlig for folkemordet på Gaza. Ingen andre!

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (Akkurat nå):

Akkurat samme logikken man bruke i sjalusimord. "Hadde ikke hun sett sånn på Sverre hadde jeg aldri drep henne." 🙄

Det er Israel som er ansvarlig for folkemordet på Gaza. Ingen andre!

At du sammenligner et blikk med.massedrap og kidnapping sier alt egentlig

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skoleskyteren i Florida hadde norsk statsborgerskap 

Leon County court records show that Ikner’s biological mother was accused of taking him to Norway when he was 10 years old, in violation of a custody agreement. The court documents refer to the child as Christian Eriksen, and say that he and his biological mother are both dual US-Norwegian citizens.

President Donald Trump kaller skytingen «en skam, en fryktelig ting», men sier at amerikanere må få beholde fri tilgang til våpen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...