Markiii Skrevet lørdag kl 17:00 Del Skrevet lørdag kl 17:00 (endret) Tussi skrev (16 minutter siden): USA kommer til å gå fra å være verdensledende i sykdomsbehandling pg forskning til å bli et uland der barn dør av vaksineforebyggbare sykdommer i tusentall Dette kommer også til å gå ut over resten av verden. Det er jo mye forskning og utvikling i USA som nå vil stoppe opp. Trump er en drapsmann. Endret lørdag kl 17:00 av Markiii 2 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet lørdag kl 17:05 Del Skrevet lørdag kl 17:05 Markiii skrev (3 minutter siden): Dette kommer også til å gå ut over resten av verden. Det er jo mye forskning og utvikling i USA som nå vil stoppe opp. Trump er en drapsmann. Ja, det meste av vaksiner, inkludert influensavaksinen vi må ha hvert år, utvikles i USA. Og veldig mye annen forskning. Ikke minst HIV-forsknkng, som jeg har hørt er direkte angrepet np Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet lørdag kl 17:09 Del Skrevet lørdag kl 17:09 Musk sier han ønsker seg tollfri handel mellom Europa og USA https://borsen.dagbladet.no/studio/borsenstudio/608?post=180422 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet lørdag kl 17:18 Del Skrevet lørdag kl 17:18 (endret) Mannen med ljåen skrev (10 minutter siden): Musk sier han ønsker seg tollfri handel mellom Europa og USA https://borsen.dagbladet.no/studio/borsenstudio/608?post=180422 Det er jo helt vanvittig usannsynlig i dagens klima Edit: Jeg er forøvrig helt imot en form for sone i den rike verden der vi handler oss imellom og stenger fattige land ute Endret lørdag kl 17:20 av Tussi Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet lørdag kl 17:21 Del Skrevet lørdag kl 17:21 "vanvittig usannsynlig" at Trumps administrasjon sier noe den ene dagen, og det motsatte dagen etter? Jeg tror de har en plan. Usikker på nøyaktig hva, og hvor bra det er. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet lørdag kl 17:23 Del Skrevet lørdag kl 17:23 Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden): "vanvittig usannsynlig" at Trumps administrasjon sier noe den ene dagen, og det motsatte dagen etter? Jeg tror de har en plan. Usikker på nøyaktig hva, og hvor bra det er. Vanvittig usannsynlig at de, etter den store Frihetsdagen, skal fjerne all toll på Europa ja Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet lørdag kl 17:26 Del Skrevet lørdag kl 17:26 Ikke så overraskende: https://www.nettavisen.no/nyheter/ted-cruz-frykter-blodbad-ved-neste-valg/s/5-95-2372350 Trump-supporter frykter «blodbad» ved neste valg Den republikanske senatoren Ted Cruz frykter «blodbad» for hans parti i 2026-valget .. I 2026 er det nyvalg om alle 435 seter i representantenes hus, og 33 av 100 seter i senatet. ... 1 1 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet lørdag kl 17:28 Del Skrevet lørdag kl 17:28 (endret) 3 minutes ago, linux-fan said: Ikke så overraskende: https://www.nettavisen.no/nyheter/ted-cruz-frykter-blodbad-ved-neste-valg/s/5-95-2372350 Trump-supporter frykter «blodbad» ved neste valg Den republikanske senatoren Ted Cruz frykter «blodbad» for hans parti i 2026-valget .. I 2026 er det nyvalg om alle 435 seter i representantenes hus, og 33 av 100 seter i senatet. ... Ja det har han all grunn til å frykte. Faren er ikke over dog. Trump kan bli diktator. Men kanskje er faren noe mindre. Det er min magefølelse. Endret lørdag kl 17:29 av Imaginacíon 3 Lenke til kommentar
JK22 Skrevet lørdag kl 17:36 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 17:36 Mannen med ljåen skrev (18 minutter siden): Musk sier han ønsker seg tollfri handel mellom Europa og USA https://borsen.dagbladet.no/studio/borsenstudio/608?post=180422 No way. Europeerne vil utkonkurrerte amerikanerne på de fleste steder, det er simpelt ikke mulig fordi det er for forskjellige reguleringer og regler - som målestokk for eksempel. Europeerne bruker internasjonal standard og metersystem; amerikanerne bruker meget gammeldaglige mål og fulgt ikke internasjonal standard. Amerikanerne vil beskytte sitt markedet i likhet med europeerne, de fleste bileiere i USA vil gjerne ha billige, praktiske og driftssikre biler med stor fleksibilitet - som europeerne har i overvekt. Som de amerikanske bilprodusentene vil forhindre med alle midler. Det kunne skje at Airbus vil kjøpe Boeing, som meget mange amerikanerne henter sin stolthet i. Vi har lavere produksjonsutgifter og mer effektiv lønnsutnyttelse enn amerikanerne som kan raskt finne seg i sterk disfavør. Det som Musk sier; er de amerikanske politikernes verste marerittet gjennom to hundre år. Og - med tollfri handel mene det også bevegelsesfrihet. Er amerikanerne villig til dette med tanke på innvandringsproblemet i Europa...? 4 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet lørdag kl 17:37 Del Skrevet lørdag kl 17:37 Mannen med ljåen skrev (25 minutter siden): Musk sier han ønsker seg tollfri handel mellom Europa og USA https://borsen.dagbladet.no/studio/borsenstudio/608?post=180422 Når han sier tollfri, så mener han antagelig både tollfritt, avgiftsfritt og momsfritt. Ettersom det er det tollen de satte opp ble regnet ut fra. Tipper det er ganske uaktuellt fra Europa sin side.. 2 2 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet lørdag kl 17:45 Del Skrevet lørdag kl 17:45 Forundrer meg ikke. Trump skyter seg selv i foten 4 1 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet lørdag kl 17:48 Del Skrevet lørdag kl 17:48 (endret) https://www.vg.no/nyheter/i/W0Aq7d/massive-demonstrasjoner-over-hele-usa-mot-trump-og-musk Nær 600.000 amerikanere har meldt seg på protestene som arrangeres over hele USA. Demonstrasjonene, som går under navnet «Hands Off!» (Hendene av!), finner sted i alle 50 delstater, melder CNN. Nyhetskanalen skriver også at det skal demonstrasjoner i flere andre land. Endret lørdag kl 17:49 av iblazeqt 2 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet lørdag kl 17:55 Del Skrevet lørdag kl 17:55 34 minutes ago, Tussi said: Det er jo helt vanvittig usannsynlig i dagens klima Edit: Jeg er forøvrig helt imot en form for sone i den rike verden der vi handler oss imellom og stenger fattige land ute Trump er ekstremt usolidarisk med fattige land. Det er omtrent som du kjøper 3 buketter fra en hjemløs. Neste gang du kommer innom konfronterer du den hjemløse: "Hvorfor kjøper du ikke noe fra meg nå når jeg har kjøpt fra deg? Pga dette skal jeg be alle jeg kjenner om å ikke kjøpe mer fra deg!" 3 2 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet lørdag kl 18:37 Del Skrevet lørdag kl 18:37 Macron leker ikke. 5 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet lørdag kl 18:38 Del Skrevet lørdag kl 18:38 iblazeqt skrev (43 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/W0Aq7d/massive-demonstrasjoner-over-hele-usa-mot-trump-og-musk Nær 600.000 amerikanere har meldt seg på protestene som arrangeres over hele USA. Demonstrasjonene, som går under navnet «Hands Off!» (Hendene av!), finner sted i alle 50 delstater, melder CNN. Nyhetskanalen skriver også at det skal demonstrasjoner i flere andre land. Fox News får det travelt med å Goebbels-vinkle dette. Apropos Goebbels... Og la oss ta for oss selve setningen selv. "It is the absolute right of the state to supervise the formation of public opinion" Jepp, høres ut som enhver diktator. Så mye for å kjempe mot "The Deep State". 3 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet lørdag kl 19:35 Del Skrevet lørdag kl 19:35 Imaginacíon skrev (2 timer siden): Ja det har han all grunn til å frykte. Faren er ikke over dog. Trump kan bli diktator. Men kanskje er faren noe mindre. Det er min magefølelse. Mulighetene for at den jevne amerikaner gjennomskuer Trumps løgner og inkompetanse er åpenbare. Uansett må Trump (og Putin) settes på plass en gang for alle…. Lenke til kommentar
Samms Skrevet lørdag kl 19:40 Del Skrevet lørdag kl 19:40 1 hour ago, JK22 said: No way. Europeerne vil utkonkurrerte amerikanerne på de fleste steder, det er simpelt ikke mulig fordi det er for forskjellige reguleringer og regler - som målestokk for eksempel. Europeerne bruker internasjonal standard og metersystem; amerikanerne bruker meget gammeldaglige mål og fulgt ikke internasjonal standard. Akkurat det med mål og vekt i USA er delt. Veldig mykje forbrukarane kjem i direkte kontakt med er målt i tommer, unser og ellers odde mål for alle andre. På den andre sida, i ein bil produsert av ein av dei store multinasjonale konserna så er skruer og mutterer stort sett i millimeter. Grunnen er deleflyten mellom fabrikkar i ulike land. Det same med til dømes traktorar. Forskjellen på biler er detaljane i lovpålagte krav. Til dømes lys som er det mest synlege. Lenke til kommentar
Casey Skrevet lørdag kl 19:42 Del Skrevet lørdag kl 19:42 Dragavon skrev (4 timer siden): https://borsen.dagbladet.no/nyheter/slipper-toll-gir-putin-stor-fordel/82920059 Fortsatt noen som tviler på at republikanerne er i lomma på Putin? 2 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet lørdag kl 19:49 Del Skrevet lørdag kl 19:49 Casey skrev (3 minutter siden): Fortsatt noen som tviler på at republikanerne er i lomma på Putin? "men vi importerer ingenting fra russland så var ikke noe poeng" Also: 2 2 Lenke til kommentar
Samms Skrevet lørdag kl 19:57 Del Skrevet lørdag kl 19:57 13 hours ago, Jarmo said: Og det er mindre avgifter på ein tysk Mercedes med like stor V8 motor? Korleis er avgiftene på ein G klasse med 5 liter V8? Nissan tar ikkje inn Patrol med 3.8 liter bensin V6 til Norge, kan avgiftene ha noko med det å gjere? Toyota Landcruiser med 4 liter bensinmotor er heller ikkje tilgjengeleg i Norge. Kan avgiftene være medvikrande? Ok, eg veit ikkje produksjonsland for Nissan Patrol og Toyota Landcruiser, men dei får høg avgift akkurat som GM sin Tahoe. Avgifta på Tahoe kjem då ikkje fordi den er produsert i USA, det er spesifikasjonen på bilen som utløyser avgifta. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå