Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pop skrev (26 minutter siden):

Effekten av tollvrøvlet til trumpis er allerede begynt, selv før de er iverksatt. Vi får se om dette er skremmeskudd eller om det faktisk gjennomføres, jeg frykter det siste.

https://e24.no/boers-og-finans/i/pPxGlG/tolluro-rammer-oslo-boers

Når varsel om tollsatser medfører såpass raske fall på børsene, er det bare å holde seg fast på hvor fortsettelsen går. Noen som tror at møtet med Trudeau kan føre til at satsene ikke går gjennom?

Jeg har en liten (naiv?) knapp på det. Jeg husker fremdeles når Rocketman og Trumpsta holdt på å starte WW3 på Twitter, helt fram til de møttes, og plutselig var best buds. Det jeg liker mindre er at det virker som Trump isolerer seg på samme måte som Putler gjorde/gjør, og har ikke vært interessert i kontakt med Trudeau før nå (Trudeau har flere ganger forsøkt å komme i kontakt med Trump etter han begynte som pres). Kan jo selvfølgelig være en av Trumps utspekulerte taktikker. Ikke godt å si syns jeg. 

Lenke til kommentar
uname -i skrev (På 31.1.2025 den 14.44):

Her har vi Ronald Reagans tale etter Challenger-ulykken i 1986. Sammenlign det med den obskøne og kvalmende seansen i går hvor en fullstendig ignorant sosiopat med vokabularet til en tiåring og som klarer å rote å tulle i annenhver setning og som oser ren og skjær narsissisme og ondskap. Man kan si mye om Reagan, men i motsetning til Trump så innehadde han hvertfall noen positive egenskaper som for eksempel å oppføre seg som et sivilisert menneske.

Misforstå ikke, jeg elsker Reagan. Best president ever.

Men så er det også en vesentlig forskjell på om en sivil flykatastrofe inntreffer, og/eller om en romferge fra NASA med 7 astronauter ombord eksploderer.

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Joeal88 said:

Misforstå ikke, jeg elsker Reagan. Best president ever.

Men så er det også en vesentlig forskjell på om en sivil flykatastrofe inntreffer, og/eller om en romferge fra NASA med 7 astronauter ombord eksploderer.

Det var han f meg ikke. Starten på trickle-down economics osv. Han skal ha en god del av skylden på at USA har blitt det shitshow de er i dag. Starten på slutten på Republikanerne som et ansvarlig parti. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Her er DOGE-teamet som ulovlig laster ned hemmelige data om offentlige ansatte og bestemmer om din jobb i det føderale USA er verdt noe eller ikke. I følge Elon Musk så skulle dette teamet være "creme del la creme" av de mest kompetente menneskene i verden.

Han typen nederst til høyre for eksempel, han er nitten år gammal og bruker nicket "BigBalls" på sosiale medier. 

image.png.71878a1e7a821227d4fc63a2950f38f1.png

Endret av uname -i
Nei, dette er ikke en spøk.
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
uname -i skrev (5 minutter siden):

Her er DOGE-teamet som ulovlig laster ned hemmelige data om offentlige ansatte og bestemmer om din jobb i det føderale USA er verdt noe eller ikke. I følge Elon Musk så skulle dette teamet være "creme del la creme" av de mest kompetente menneskene i verden.

Han typen nederst til høyre for eksempel, han er nitten år gammal og bruker nicket "BigBalls" på sosiale medier. 

Med andre ord, Musk, Trump og det republikanske partiet viste seg å være The Deep State, Eliten og etablissementet hele tiden.

Men det visste vi jo fra før av, gjorde vi ikke?

Gjorde vi ikke?

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Mens USA angripes innenfra og i jungelen av alt vanviddet er dette noe som er verdt å trekke frem.

Trumps utenriksminister Marco Rubio har ansatt Darren Beattie til en nøkkelrolle i utenriksdepartementet.

Beattie er en konservativ journalist og konspirasjonsteoretiker som var en av Trumps taleskrivere i hans første periode. Han omtales ofte som en "MAGA intellectual".

Beattie mener veldig mange rare ting. Som for eksempel at NATO er en større trussel mot amerikansk frihet enn det kinesiske kommunistpartiet.

Gi1LBFqWoAAmfm5?format=jpg&name=large

Beattie fornekter også valgresultatet i 2020, hevder FBI står bak 6. januar og er linket til flere høyreekstreme figurer. Da Trump på slutten av sin første periode ga Beattie ansvaret for amerikanske holocaust-minnesmerker i utlandet, ble dette møtt med massiv kritikk fra den jødiske anti-hat organisasjonen ADL, som understreket at det var hårreisende at en rasist skulle få et slikt ansvar.

Beattie er sterkt imot amerikansk støtte til Ukraina, har delt pro-russisk propaganda og har vist sympati ovenfor Kinas hevd på Taiwan.

Man kan fortsette lenge med å trekke frem utsagn og handlinger som understreker hvem Beattie er, og hvorfor en som han er totalt uegnet til noen som helst rolle i det amerikanske utenriksdepartementet.

Poenget er at utenriksminister Marco Rubio er den av Trumps ministre som ofte trekkes frem som det mest fornuftige valget. Mediene har også fokusert på at Rubio er pro-Ukraina. Nå har dette "fornuftige valget" ansatt en rasistisk konspirasjonsteoretiker som setter Kinas kommunistparti over NATO og hater Ukraina. I en svært betydningsfull rolle.

Ergo er ingen deler av Trumps regjering normal, alle departementer er under angrep og fylles opp av ukvalifiserte gærninger og dårlige mennesker som står for det motsatte av hva USAs allierte, inklusive Norge gjør.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Mens USA angripes innenfra og i jungelen av alt vanviddet er dette noe som er verdt å trekke frem.

Trumps utenriksminister Rubio har ansatt Darren Beattie til en nøkkelrolle i utenriksdepartementet. Beattie er en konservativ journalist og konspirasjonsteoretiker.

Beattie mener veldig mange rare ting. Som for eksempel at NATO er en større trussel mot amerikansk frihet enn det kinesiske kommunistpartiet.

Gi1LBFqWoAAmfm5?format=jpg&name=large

"Unpopular claim". Pffff....

De gjør alltid det trikset der. Pakker inn møkka i adjektivet "upopulær" for å tillegge en slags kulhetsfaktor over det. Slik har mye av den republikanske politikken blitt; narsissistisk selvbildebygging.

"Se på meg, er ikke jeg punk rock, eller hva?"

• Liker 2
Lenke til kommentar

Merker at jeg blir skikkelig mismodig av å følge med på det som skjer på andre siden av atlanteren nå. Samtidig er det ikke en dritt jeg får gjort med det, så jeg kobler bare ut til slutt. 

Får heller bli mer engasjert hvis de samme skrullete ideene ser ut til å få feste her opp mot stortingsvalget. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 time siden):

Ser ut som en gjeng med hackers. Og det er vel i praksis det de fungerer som..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...