Casey Skrevet i går, 00:07 Del Skrevet i går, 00:07 FrihetensRegn skrev (41 minutter siden): Faktisk er de mer privatisert enn USA på mange områder, i USA har de mange ineffektive offentlige ordninger som Medicaid og offentlige sykehus, mens de private som oftest går bedre og har bedre kvalitet. Nei, de er ikke mer privatiserte enn USA. 2 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet i går, 00:08 Del Skrevet i går, 00:08 4 minutes ago, FrihetensRegn said: Der dret du deg loddrett ut - det er ikke New York State som har ilagt Luigi føderale drapssiktelser, men justisdepartementet. Fordi de skal statuere et eksempel. Du er et troll, eller totalt tilbakestående. *blokkert* 7 1 1 Lenke til kommentar
Casey Skrevet i går, 00:08 Del Skrevet i går, 00:08 FrihetensRegn skrev (27 minutter siden): Tull, alle får lov å snakke "inkluderende om andre", men det skal selvfølgelig ikke være lov å diskriminere ved å ansette folk på bakgrunn av hudfarge eller legning istedenfor meritter, man kan fint fagorganisere seg, men da kan man ikke forvente å få beholde jobben, man kan fint kritisere Putin og Israel, men ytringsfriheten gjelder for amerikanske statsborgere, ikke utlendinger som kommer til USA for å spre hat og antisemittisme, og utenlandske gjengkriminelle som begår grov kriminalitet skal selvfølgelig kastes i fengsel og/eller deporteres, og alle arbeidere har rettigheter til å jobbe, og liker man ikke jobben man har, så står man fritt til å bytte til noe annet. Så pussig, da, at ingen i Trumpadministrasjonen er kvalifiserte til jobbene de har.... 4 1 Lenke til kommentar
Casey Skrevet i går, 00:10 Del Skrevet i går, 00:10 FrihetensRegn skrev (15 minutter siden): Jeg har lest og forstått den, og den har absolutt ingenting med ytringsfriheten til amerikanske statsborgere å gjøre, bare kriminelle utlendinger som ICE får tak i og sparket ut. Godt å se at ICE fungerer så bra. Du har fortsatt ikke lest artikkelen, og svarer med rent vrøvl. 4 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet i går, 00:13 Del Skrevet i går, 00:13 Casey skrev (4 minutter siden): Og hvor mange har ikke råd til forsikring? Hvor mange selskaper driter i vilkårene for forsikring, for å slippe å betale ut? Det er det mange amerikanere som opplever. De fleste får gratis helseforsikring gjennom jobben. Det er raskt og effektivt å få hjelp når man trenger det. I motsetning til i Norge der det ofte er lange helsekøer, slipper amerikanerne ofte til med en gang. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet i går, 00:14 Del Skrevet i går, 00:14 Krig og fred skrev (6 minutter siden): Fordi de skal statuere et eksempel. Du er et troll, eller totalt tilbakestående. *blokkert* Haha elsker når folk driter seg ut og går tom for argumenter 😄 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet i går, 00:15 Del Skrevet i går, 00:15 Casey skrev (6 minutter siden): Så pussig, da, at ingen i Trumpadministrasjonen er kvalifiserte til jobbene de har.... De er mye mer kvalifisert enn DEI ansettelsene i demente Bidens regjering Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet i går, 00:16 Del Skrevet i går, 00:16 Casey skrev (5 minutter siden): Du har fortsatt ikke lest artikkelen, og svarer med rent vrøvl. Ok, så forklar meg hva den artikkelen har å gjøre med ytringsfrihet for amerikanske statsborgere. Jeg venter tålmodig. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet i går, 00:21 Del Skrevet i går, 00:21 FrihetensRegn skrev (17 minutter siden): Amerikanske helseforsikringer er som oftest gratis på samme måte som den norske helseforsikringen (Folketrygden) men bare bedre og mer omfattende. For eksempel så får amerikanerne gratis helseforsikring via jobben, der det inkluderes ting som tannlege, optiker og psykolog, som man i Norge må betale for selv av egen lomme. Alle arbeidsgivere er på lagt ved lov å ha ulykkesforsikring for alle ansatte i Norge og skader du deg på jobb så betaler du ingen ting av sykehus opphold, lege timer, psykolog, fysioterapi, reise til f.eks sykehus og medisiner resten av livet ditt så lenge det er relatert til ulykken din. Og dette vet jeg fordi jeg nå 18,5 år etter min ulykke betaler jeg ingenting som er relatert til min ulykke. 3 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet i går, 00:22 Del Skrevet i går, 00:22 Trump sier amerikanske bilprodusenter ikke må heve prisene på grunn av tariffene. Der ser du hva partiet som prater om kapitalisme og deregulering egentlig står for. 4 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet i går, 00:28 Del Skrevet i går, 00:28 (endret) halnes1 skrev (7 minutter siden): Alle arbeidsgivere er på lagt ved lov å ha ulykkesforsikring for alle ansatte i Norge og skader du deg på jobb så betaler du ingen ting av sykehus opphold, lege timer, psykolog, fysioterapi, reise til f.eks sykehus og medisiner resten av livet ditt så lenge det er relatert til ulykken din. Og dette vet jeg fordi jeg nå 18,5 år etter min ulykke betaler jeg ingenting som er relatert til min ulykke. Det må ikke betale nei, men det betyr ikke at du får behandling eller behandling i tide. Jeg kjenner flere som har skadet seg og/eller blitt syk men ikke fått behandling eller at det har tatt for lang tid og de må bruke private tjenester. Jeg kjenner flere som har fått skader på tenner og må betale titusener hos privat tannlege. Jeg kjenner flere som har trengt psykolog ganske raskt, men som har måtte bestille time hos fastlegen, så må de vente et halvt år på svar fra spesialisthelsetjenesten, som så skal ha en evalueringstime for så å på nytt vente på svar der de til slutt sier at de ikke har kapasitet, slik at man må gå til privat psykolog og betale 1200 kr timen fra egen lomme 8 måneder etter at man gikk til fastlegen. Eller de som har dårlig syn og må gå til optiker. Bortkastede skattepenger. Endret i går, 00:29 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet i går, 00:30 Del Skrevet i går, 00:30 Da er det bedre å feilaktig bli nektet behandling av forsikringsselskaper slik som i USA. Vi har mye å lære av dem! 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet i går, 00:38 Del Skrevet i går, 00:38 sedsberg skrev (3 minutter siden): Da er det bedre å feilaktig bli nektet behandling av forsikringsselskaper slik som i USA. Vi har mye å lære av dem! Ikke mye ulikt Norge: MS-syke Anne måtte til Mexico for behandling hun ble nektet i Norge Maja brukte sparepengene på ADHD-diagnosen Ble syk «for sent» og får ikke medisin – nå har helseministeren svart Dødssyke Jan Petter nektes medisin: – Han ofres - Helse Møre og Romsdal nekter å gi medisinen Jan Petter Blankholm trenger for å overleve 1 Lenke til kommentar
opensky Skrevet i går, 00:47 Del Skrevet i går, 00:47 29 minutes ago, FrihetensRegn said: Haha elsker når folk driter seg ut og går tom for argumenter 😄 Også hans måte å fremheve "*blokkert*" på da 🤣 Du er nå blokkert 🤣 (å Gid der fikk du den) 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet i går, 00:51 Del Skrevet i går, 00:51 opensky skrev (3 minutter siden): Også hans måte å fremheve "*blokkert*" på da 🤣 Du er nå blokkert 🤣 (å Gid der fikk du den) Ekstra morsomt når det annonseres for alle XD Lenke til kommentar
Satan666 Skrevet i går, 02:09 Del Skrevet i går, 02:09 Jeg har tidligere skrevet at krigen mot Iran kan skje allerede i høst, men jeg holder fortsatt en knapp på at den vil skje neste år. Link: https://www.dailymail.co.uk/news/article-14562745/Trumps-bomb-Iran-DAN-HODGES-nuclear-chilling-War-coming.html 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet i går, 02:37 Del Skrevet i går, 02:37 FrihetensRegn skrev (5 timer siden): Absolutt ikke. Det er helt sykt hvor mye toll/tariff forskjellige land har på USA. Endelig slår USA tilbake. Håper de tredobler tariffene på EU. Her er forresten noen toller Norge har på amerikanske varer: Melk: Opptil 443 % toll Lammekjøtt: Opptil 429 % toll Biff/oksekjøtt: Opptil 344 % toll Nypoteter: Opptil 191 % toll Norge og andre land kan fjerne toll og tariff på USA, så kan USA fjerne sine. Dette var det du klarte å finne? Disse toll satsene er satt for å verne om den lille bonde driften vi har igjen. Melk? Det hadde blitt sur melk lenge før den når Norske butikker. 3 Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet i går, 03:38 Del Skrevet i går, 03:38 (endret) 1 hour ago, TheKims said: Dette var det du klarte å finne? Disse toll satsene er satt for å verne om den lille bonde driften vi har igjen. Melk? Det hadde blitt sur melk lenge før den når Norske butikker. Amerikansk melk holder seg sikkert i mange måneder Endret i går, 03:39 av .berZerk 2 Lenke til kommentar
obygda Skrevet i går, 04:59 Del Skrevet i går, 04:59 USA vil aldri konkurrere på industri produkter vi i Europa ønsker. Mye av maten i usa er gen modifisert og full av sukker. Bilene er generelt av elendige kvalitet og de vil aldri kunne levere med de garantier vi i Europa forventer. Amerikanske arbeidere sliter mer med rus problemer enn noe annet land i verden...Og hvem vil vel handle varer fra et land som styres av en diktatorspire som Trump som vil annektere Grønland,øke handel med Russland og dolke sine tidligere allierte i ryggen? Trump kan bare glemme det.. ingen vil handle med usa. 2 2 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet i går, 05:02 Del Skrevet i går, 05:02 6 hours ago, Mr.M said: det er ganske innfløkt å finne ut av tipper jeg. f.eks, påstår "de" at Norge har 30% toll mot USA, kan tyde på at de har regnet ett gjennomsnitt eller noe på norske produkter/tollvernet, der noen varegrupper er langt mindre, mens andre (f.eks. landbrukvarer) drar opp gj.snittet. Trump regner med moms. Og da er nok 30% omtrent "riktig". 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå