Smule8o Skrevet onsdag kl 23:35 Del Skrevet onsdag kl 23:35 4 minutes ago, Casey said: Så hvorfor er helsa til amerikanerne så dårlig og levealderen så mye kortere enn i Norge? Hvorfor får mange ikke nødvendig behandling? Fordi de spiser maten enkelte her i tråden her ønsker at vi skal fjerne tollbarierene på slik at vi også blir like sunne som amerikanerne? 2 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet onsdag kl 23:35 Del Skrevet onsdag kl 23:35 (endret) 3 minutes ago, FrihetensRegn said: Terrorister som Osama og Luigi blir fremstilt av ekstremister som martyrer, slik er det med alle kriminelle avskum som får mye mediaoppmerksomhet, men de får heldigvis sin rettferdige straff til slutt. Så rundt 25% av amerikanerne som sympatiserer med ham er ekstremister som hater USA? Vet ikke om du faktisk tror på det tullet du kommer med i denne tråden eller om du bare er et troll. Men dette blir for dumt. Endret onsdag kl 23:35 av Reg2000 4 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet onsdag kl 23:38 Del Skrevet onsdag kl 23:38 Ja, når en amerikaner ikke har råd til helseforsikring så er det til pass at han må betale tilsvarende 50.000,- for ambulanse når han sklir og knekker beinet! Eller når folk er så dumme at de får kreft eller ikke har råd til insulin og må dø i stedet. Vi burde hatt det slik i Norge også! 4 Lenke til kommentar
aklla Skrevet onsdag kl 23:39 Del Skrevet onsdag kl 23:39 (endret) FrihetensRegn skrev (11 minutter siden): Jeg har lest den bedre enn deg. Har man ikke statsborgerskap har man ikke rett på borgerrettigheter som ytringsfrihet. Så om f.eks du drar til USA, du blir fengslet på stedet når du lander fordi du f.eks har på deg en rød jakke, så ville du jublet? Er dette virkelig ett land du vil forgude? Rødt er potensiellt ett tegn på at du tilhørere en eller flere narkokarteller, og som du jo støtter, så har man ingen rettigheter på amerikansk jord.. Ett eller annet hånd-tegn som f.eks peace hvor som helst? Fengsel, det kan minne om ett gjeng-tegn. Endret onsdag kl 23:40 av aklla 4 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet onsdag kl 23:40 Del Skrevet onsdag kl 23:40 Reg2000 skrev (24 minutter siden): Man kan også nyte "friheten" i landet der man ikke får lov til å snakke om å inkludere andre, ikke får lov til å fagorganisere seg, ikke får lov til å kritisere Putin eller Israel, der du kan kastes i fengsel eller ut av landet uten dom, der myndighetene angriper pressen, der arbeidere har null rettigheter osv osv. Tull, alle får lov å snakke "inkluderende om andre", men det skal selvfølgelig ikke være lov å diskriminere ved å ansette folk på bakgrunn av hudfarge eller legning istedenfor meritter, man kan fint fagorganisere seg, men da kan man ikke forvente å få beholde jobben, man kan fint kritisere Putin og Israel, men ytringsfriheten gjelder for amerikanske statsborgere, ikke utlendinger som kommer til USA for å spre hat og antisemittisme, og utenlandske gjengkriminelle som begår grov kriminalitet skal selvfølgelig kastes i fengsel og/eller deporteres, og alle arbeidere har rettigheter til å jobbe, og liker man ikke jobben man har, så står man fritt til å bytte til noe annet. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet onsdag kl 23:43 Del Skrevet onsdag kl 23:43 16 minutes ago, FrihetensRegn said: Han dømmes nå til døden, noe som er tilpass for drapsmenn som tar livet av familiefedre. Men andre drapsmenn og pedofile dømmes ikke til døden. Dette er bare oligarkene som skal statuere et eksempel sånn at folk ikke gjør motstand mot røverbaronene. 6 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet onsdag kl 23:45 Del Skrevet onsdag kl 23:45 sedsberg skrev (1 minutt siden): Ja, når en amerikaner ikke har råd til helseforsikring så er det til pass at han må betale tilsvarende 50.000,- for ambulanse når han sklir og knekker beinet! Eller når folk er så dumme at de får kreft eller ikke har råd til insulin og må dø i stedet. Vi burde hatt det slik i Norge også! Ikke bare at du ikke har råd til helseforsikring, du har en, men den dekker ikke den veldig spesifikke hendelsen som har skjedd deg, eller den sykdommen du har pådratt deg. Igjen kan man se til loven og si at "joda, helseforsikringen din skal dekke dette" og man kan nok kjempe i retten og vinne der, men hvor syk har du blitt i mellomtiden? Amerikanske helseforsikringer jobber hardt for å ikke dele ut støtte, så mye at 1 av 5 Amerikanere nektes støtten de betaler for. 6 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet onsdag kl 23:46 Del Skrevet onsdag kl 23:46 aklla skrev (2 minutter siden): Så om f.eks du drar til USA, du blir fengslet på stedet når du lander fordi du f.eks har på deg en rød jakke, så ville du jublet? Er dette virkelig ett land du vil forgude? Rødt er potensiellt ett tegn på at du tilhørere en eller flere narkokarteller, og som du jo støtter, så har man ingen rettigheter på amerikansk jord.. Om jeg drar til USA, Kina, Nord Korea, Sverige eller Tyskland, uansett hvilket land jeg reiser til, så har jeg ikke automatisk rett på de samme rettighetene som borgerne i det landet. Da jeg reiste til UK for et par år siden måtte jeg inn på et rom der jeg var alene med to grensevakter som ville gå igjennom bagasjen min, de ville ha meg til å gå igjennom en røngtenmaskin og de ville sjekke alt i lommeboka mi. Jeg kunne ha nektet og skreket om at jeg vil ha akkurat de samme rettighetene statsborgere i UK har, jeg kunne ha påstått at de ikke har skjellig grunn eller ransakelsesordre, men det ville vært irrelevant da jeg ikke er britisk statsborger og jeg ville nok ha blitt fengslet og deportert om de ikke stolte på meg eller om jeg viste tegn til at jeg ikke vil oppføre meg i landet. Og det har de full rett i. ICE gjorde en god jobb, de fikk utlendingen ut og han har ingen rettigheter som kriminell utlending. 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet onsdag kl 23:47 Del Skrevet onsdag kl 23:47 Krig og fred skrev (2 minutter siden): Men andre drapsmenn og pedofile dømmes ikke til døden. Dette er bare oligarkene som skal statuere et eksempel sånn at folk ikke gjør motstand mot røverbaronene. Det gjør de, spesielt om de skyter en ubevæpnet familiefar med rent rulleblad i ryggen på den feigeste måten. Synd de ikke kan ta i bruk den elektriske stolen. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet onsdag kl 23:52 Del Skrevet onsdag kl 23:52 (endret) FrihetensRegn skrev (10 minutter siden): kriminell utlending Du har fortsatt ikke lest ett ord av artikkelen ser jeg.. Eller er det forståelsen av teksten du sliter med? FrihetensRegn skrev (10 minutter siden): Jeg kunne ha nektet og skreket om at jeg vil ha akkurat de samme rettighetene statsborgere i UK har Du vet, du har det, i oppegående land fungerer det slik(med untak at man f.eks kan bli returnert til hjemlandet om man ikke har statsborgerskap, f.eks tollkontroll funker likt).. De driver ikke med grunnløse, virkårlige fengslinger stort sett, med unntak av kanskje land som USA og Nord-Korea, så har man ingen grunn til å være redd for å bli grunnløst fengslet i det man ankommer ett land lovlig.. Endret onsdag kl 23:57 av aklla 3 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet onsdag kl 23:53 Del Skrevet onsdag kl 23:53 aklla skrev (Akkurat nå): Du har fortsatt ikke lest ett ord av artikkelen ser jeg.. Eller er det forståelsen av teksten du sliter med? Jeg har lest og forstått den, og den har absolutt ingenting med ytringsfriheten til amerikanske statsborgere å gjøre, bare kriminelle utlendinger som ICE får tak i og sparket ut. Godt å se at ICE fungerer så bra. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet onsdag kl 23:54 Del Skrevet onsdag kl 23:54 5 minutes ago, FrihetensRegn said: Det gjør de, spesielt om de skyter en ubevæpnet familiefar med rent rulleblad i ryggen på den feigeste måten. Synd de ikke kan ta i bruk den elektriske stolen. Bortsett fra at New York avskaffet dødsstraff for snart 20 år siden. Du tar med andre ord feil. Fordi du vet ikke hva du snakker om. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet onsdag kl 23:56 Del Skrevet onsdag kl 23:56 AlpakkaMafakka skrev (8 minutter siden): Ikke bare at du ikke har råd til helseforsikring, du har en, men den dekker ikke den veldig spesifikke hendelsen som har skjedd deg, eller den sykdommen du har pådratt deg. Igjen kan man se til loven og si at "joda, helseforsikringen din skal dekke dette" og man kan nok kjempe i retten og vinne der, men hvor syk har du blitt i mellomtiden? Amerikanske helseforsikringer jobber hardt for å ikke dele ut støtte, så mye at 1 av 5 Amerikanere nektes støtten de betaler for. Amerikanske helseforsikringer er som oftest gratis på samme måte som den norske helseforsikringen (Folketrygden) men bare bedre og mer omfattende. For eksempel så får amerikanerne gratis helseforsikring via jobben, der det inkluderes ting som tannlege, optiker og psykolog, som man i Norge må betale for selv av egen lomme. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 23:57 Del Skrevet onsdag kl 23:57 FrihetensRegn skrev (11 minutter siden): Da jeg reiste til UK for et par år siden måtte jeg inn på et rom der jeg var alene med to grensevakter som ville gå igjennom bagasjen min, de ville ha meg til å gå igjennom en røngtenmaskin og de ville sjekke alt i lommeboka mi. Sjekket de alle andre steder også? 🤔🙂 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet onsdag kl 23:58 Del Skrevet onsdag kl 23:58 (endret) FrihetensRegn skrev (4 minutter siden): Jeg har lest og forstått den Trist at du påstår det når det du skriver tydelig viser at du ikke engang har åpnet artikkelen.. Men, man spiller ikke sjakk med duer. Endret onsdag kl 23:59 av aklla 3 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet i går, 00:02 Del Skrevet i går, 00:02 Krig og fred skrev (3 minutter siden): Bortsett fra at New York avskaffet dødsstraff for snart 20 år siden. Du tar med andre ord feil. Fordi du vet ikke hva du snakker om. Der dret du deg loddrett ut - det er ikke New York State som har ilagt Luigi føderale drapssiktelser, men justisdepartementet. Today, Attorney General Pamela Bondi released the following statement: “Luigi Mangione’s murder of Brian Thompson — an innocent man and father of two young children — was a premeditated, cold-blooded assassination that shocked America. After careful consideration, I have directed federal prosecutors to seek the death penalty in this case as we carry out President Trump’s agenda to stop violent crime and Make America Safe Again.” As alleged, Luigi Mangione stalked and murdered UnitedHealthcare executive Brian Thompson on Dec. 4, 2024. The murder was an act of political violence. Mangione’s actions involved substantial planning and premeditation and because the murder took place in public with bystanders nearby, may have posed grave risk of death to additional persons. Following federal murder charges handed down on Dec. 19, 2024, Attorney General Bondi has now directed Acting U.S. Attorney Matthew Podolsky to seek the death penalty in this case. This is in line with Attorney General Bondi’s Day One Memo as Attorney General entitled Reviving The Federal Death Penalty And Lifting The Moratorium On Federal Executions Jeg tviler på at føderale påtalemyndigheter bryr seg om hva de liberale, ekstremistiske, klovnene i det Demokraitske partiet i NY sier. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet i går, 00:04 Del Skrevet i går, 00:04 aklla skrev (5 minutter siden): Trist at du påstår det når det du skriver tydelig viser at du ikke engang har åpnet artikkelen.. Men, man spiller ikke sjakk med duer. Ok, så forklar meg, hva har den saken du linket til med ytringsfrihet for amerikanske statsborgere å gjøre? Jeg venter tålmodig på svar. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet i går, 00:04 Del Skrevet i går, 00:04 Vær så snill å slutt å mate trollet 😛 3 Lenke til kommentar
Casey Skrevet i går, 00:06 Del Skrevet i går, 00:06 FrihetensRegn skrev (34 minutter siden): Fordi de velger å spise dårlig og trene mindre? Betaler man ikke for forsikring så får man heller ikke behandling, det er da logisk. Ironisk nok må enkelte nordmenn som har betalt skatt hele sitt yrkesaktive liv, selge alt de eier og reise til USA og skaffe seg behandling på private sykehus der fordi de blir nektet behandling her i Norge. Og hvor mange har ikke råd til forsikring? Hvor mange selskaper driter i vilkårene for forsikring, for å slippe å betale ut? Det er det mange amerikanere som opplever. 2 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet i går, 00:06 Del Skrevet i går, 00:06 6 minutes ago, FrihetensRegn said: Amerikanske helseforsikringer er som oftest gratis på samme måte som den norske helseforsikringen (Folketrygden) men bare bedre og mer omfattende. For eksempel så får amerikanerne gratis helseforsikring via jobben, der det inkluderes ting som tannlege, optiker og psykolog, som man i Norge må betale for selv av egen lomme. Det er ikke forsikringene som er problemet, det er egenandeler på tusenvis av dollar. I tillegg forsøker selskapene stadig å nekte utgifter de skal dekke. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå