Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

FrihetensRegn skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at folk skal få friheten til å velge selv. Så kan politikerne bruke tid på andre problemstillinger.

Du har jo frihet til å velge selv ! Bare å kjøpe, det...men du må selvsagt betale det det koster.. 😂 Sånn er det med alt, man må bestemme seg for sterkt man vil ha noe og betale det det koster. Hvis jeg vil ha et RTX5090 skjermkort, er det bare å bestemme om jeg ønsker det så sterkt at jeg vil punge ut 35-45k. Jeg har full frihet til å bestemme det selv, og det har du med penisforlengern din også.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aklla skrev (5 minutter siden):

Mannen hadde altså disse tattoeringene på armen og ble arrestert av den grunn.

Link til mer utfyllende artikkel? Tviler på at det uansett ble domfellende, om ikke det er spesielle omstendigheter. I motsetning blir norske tenåringer dømt i norsk rett for å vise fingeren til politiet, for i norsk lov, så står det spesifikt at man ikke har lov til det (Straffeloven § 156. Hindring av offentlig tjenestemann: den som ved skjellsord eller annen utilbørlig atferd forulemper en offentlig tjenestemann under eller på grunn av utføringen av tjenesten, straffes med bot)

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (6 minutter siden):

Om politiet i Texas kan loven, så er det ikke noe problem å vise fingen. Øverste domstol (Supreme Court) har uansett vært ganske klare i sin tale om ytringsfriheten (First Amendment) så det kommer ikke langt i rettssystemet om påtalemyndighetene velger å lage en sak av det.

Ikke noe problem:
https://www.youtube.com/watch?v=XcH2qV9_tdo

Du får prøve det da, og så ha det gøy med rettsvesenet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (3 minutter siden):

Du har jo frihet til å velge selv ! Bare å kjøpe, det...men du må selvsagt betale det det koster.. 😂 Sånn er det med alt, man må bestemme seg for sterkt man vil ha noe og betale det det koster. Hvis jeg vil ha et RTX5090 skjermkort, er det bare å bestemme om jeg ønsker det så sterkt at jeg vil punge ut 35-45k. Jeg har full frihet til å bestemme det selv, og det har du med penisforlengern din også.

Det er forskjell på markedspris og politikerskapt pris. Om jeg ønsker meg et armbåndsur av merket Patek Philippe, og markedsprisen på klokken er 3 000 000 kr, så må jeg fint finne meg i å betale det, for det er markedsprisen. Det er helt greit.

Men om jeg foretrekker appelsinjuice istedenfor eplejuice, og begge koster 20 kroner literen i markedspris, men så bestemmer politikerne at appelsinjuice i praksis skal forbys og de setter en avgift på 10 000 kr per liter på appelsinjuice mens eplejuice fortsatt koster markedsprisen på 20 kr, så vil jeg mest sannsynlig måtte finne meg i å kjøpe eplejuice istedenfor, selv om jeg strengt tatt ikke burde finne meg i det. Men slik er det altså med norske nybiler.

Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka skrev (6 minutter siden):

Ikke noe problem:
https://www.youtube.com/watch?v=XcH2qV9_tdo

Du får prøve det da, og så ha det gøy med rettsvesenet.

Idioter finnes i både norsk og amerikansk politi. Rettsvesenet bestemmer, først og fremst øverste rettssal. I Norge er det Høyesterett, i USA er det Supreme Court. Kan du vise meg en rettsak der noen har blitt dømt i USA for å vise fingen til politiet?

Lenke til kommentar
Duriello skrev (11 minutter siden):

Er 100% enig i at folk skal få velge selv hva de bruker pengene sine på, uten at det er kunstig "leding" med avgifter.

Men det er smått ironiskt at "frihet til å velge selv" heies frem av en norsk MAGA supporter. 🍿😋

Så hvordan skulle staten få inntekter, da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Casey skrev (5 minutter siden):

Gud bedre.... Men hva annet kan man forvente av en maggot?

Jeg har ingen problemer med å diskutere sak med deg uten å ta i bruk ad hominem, men om du ikke kan det, så kommer vi ikke langt. Jeg håper Trump deporterer alle utlendinger som ikke oppfører seg i USA, spesielt de som kommer der bare for å spre hat og antisemitisme på amerikanske universiteter. Good riddance.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen problemer med å diskutere sak med deg uten å ta i bruk ad hominem, men om du ikke kan det, så kommer vi ikke langt. Jeg håper Trump deporterer alle utlendinger som ikke oppfører seg i USA, spesielt de som kommer der bare for å spre hat og antisemitisme på amerikanske universiteter. Good riddance.

Det var ikke antisemittisme det var snakk om...

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (Akkurat nå):

De kan kutte i utgifter. Halvparten av alle i offentlig sektor kan sparkes og samfunnet hadde forbedret seg. Alt for mye daukjøtt.

SÅ sparke masse lærere, leger, sykepleiere etc? Man ser jo hvordan denne Musk har "lyktes".....

• Liker 4
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (1 minutt siden):

Idioter finnes i både norsk og amerikansk politi. Rettsvesenet bestemmer, først og fremst øverste rettssal. I Norge er det Høyesterett, i USA er det Supreme Court. Kan du vise meg en rettsak der noen har blitt dømt i USA for å vise fingen til politiet?

Så at politiet reagerer med ulovlig bruk av makt mot deg som viser fingeren, slenger deg i arresten og potensielt skader deg fysisk i prosessen er OK så lenge du kan gå ut av arresten senere uten en dom? Jeg antar ytringsfrihet også innebærer at politiet kan banke deg opp hvis de føler for det.

Kvaliteten av politimannskapet i landet har ganske mye å si for hvordan man opprettholder loven. USA gjør ikke en særlig god jobb i mange tilfeller, så i praksis kan vi si at ytringsfriheten i dette scenarioet vil være bedre i Norge.

• Liker 5
Lenke til kommentar
7 minutes ago, sedsberg said:

Med straffetoll på utenlandske varer, tydeligvis.

Utenlandske varer som ikke skal importeres da de skal produsere alt selv på fabrikker som ikke er bygd enda med arbeidskraft som ikke har flyttet til landet enda.

Bombesikker plan 💯

Endret av Smule8o
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...