OddZen Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Hvilke faktiske årsaker har Trump for å gi spesifikt Canada 25% straffetoll? Hva ligger egentlig bak røykteppet. Endret 3 timer siden av OddZen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Går ut i fra han har funnet en "genial" måte å få masse inntekter på. Sett tariffer på alt. Absolutt alt. Fra hele verden. 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Zork skrev (På 1.2.2025 den 2.24): Jo, men Tucker er en undermåls tulling. En gjennomsnittlig diskusjon.no-debattant hadde kunnet naglet ham til veggen uten store problemer så det er ikke som om Piers Morgan gjør noe spesielt her (igjen, jeg har ikke sett klippene da jeg ikke ønsker å bli kvalm så jeg baserer meg på antagelser) for å "eie" Tucker. Piers Morgan minner mye om trump - alt handler om ham i hans verden og han tror han er en ekspert på alt, uavhengig av hvor lite han faktisk vet om det. Tucker vs Morgan er litt som om charter-Svein skulle debattert mot kari jaquesson - det betyr ikke noe hvem av dem som "vinner". Av nysgjerrighet, hvorfor har du fått så dårlig inntrykk av Piers Morgan? Jeg kjenner han bare som programleder og der er han egentlig god synes jeg.. Lenke til kommentar
rabler Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 hour ago, Simen1 said: Heldigvis er det ingen tannkrem som skal tilbake. Utviklingen går forover her i vesten også. Bare saktere enn i Kina. Tannkremen kommer altså fortsatt ut. Vesten bør eliminere flaskehalser, byråkrati, tull og vas som reduserer vår konkurranseevne. Ja, vi må til og med svelge noen kameler på en og annen ting som var bra som må bort for å unngå å sakke for langt etter. Mange av disse såkalte flaskehalsene er regulering som er ment å beskytte arbeiderne, kundene og minst naturen. Det er ikke reelt å kunne konkurrere med land som driter i liv og helse. Det er dessverre heller ikke reelt å tro at flesteparten av kundene bryr seg om arbeiderne vilkår for alle varene de kjøper. Om vi skal kunne konkurrere må arbeidsvilkår og rettigheter bedres i landene vi konkurrere mot. Vi kan konkurrere på produkter der vi kan automatisere arbeidet. Det koster mindre å vedlikeholde maskiner enn mennesker - selv om man driter i liv og helse. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden OddZen skrev (27 minutter siden): Hvilke faktiske årsaker har Trump for å gi spesifikt Canada 25% straffetoll? Hva ligger egentlig bak røykteppet. MAGA. Han lever på 60-tallet. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 36 minutes ago, OddZen said: Hvilke faktiske årsaker har Trump for å gi spesifikt Canada 25% straffetoll? Hva ligger egentlig bak røykteppet. Dumskap/Hevn/narcisissme evt så er han ute etter å lage mer reklame for BRICS på vegne av Putin/Xi. USA og G7 taper i konkurransen med først og fremst Kina, så det logiske er selvsagt å ødelegge mest mulig for de vestlige landene og la resten av verden se BRICS som de landene det er mest fordelaktig å drive handel med. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden OddZen skrev (38 minutter siden): Hvilke faktiske årsaker har Trump for å gi spesifikt Canada 25% straffetoll? Hva ligger egentlig bak røykteppet. Fordi… Trump has said that he planned to impose tariffs on imported goods to boost American manufacturing and end, what he says, are unfair trade practices. “You see these empty, old, beautiful steel mills and factories that are empty and falling down,” Trump declared in October 2024 on the campaign trail. “We’re going to bring the companies back. We’re going to lower taxes for companies that are going to make their products in the USA. And we’re going to protect those companies with strong tariffs. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå