Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Fatninja skrev (5 timer siden):

Jeg tror svært mange støtter han i land som Russland og Kina.  Jeg snakker også daglig med norske Trump tilhengere.

En stor del av problemet, mener jeg, er at Trump er en motreaksjon på den ekstremistiske politikken som øvrige politiske partier stort sett er unisont enige om.

Dette innebærer blant annet:   

Ren rasisme mot hvite og rasistisk propaganda mot hvite "cis gender" folk, særlig menn.

Propaganda for islam.

Propaganda mot kristendom.

Propaganda for co2 fangst og økonomiske katastrofer.

Og denne listen med forestillingen beskriver eksakt problemet med radikal høyrepopulisme og problemet med dens misinformasjon og vekst i vesten.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Apathy skrev (7 timer siden):

Løsninger inkluderer også taktikk. Som jo såvidt jeg vet ble raskt "avskrevet" av troppene som følge av at de taktikkene tross alt fordrer at utstyret, våpnene og teknologien var tilgjengelig. Noe den for Ukrainske tropper ikke var. Noe som også bør få "alarm-bjellene" til Nato styrker ringe da det viser hvor "avhengige" disse løsningene (taktikk etc) er av USA. Noe som tross alt var mitt poeng. Nato løsninger slik de er i dag fungerer ikke uten amerikansk støtte.

Ja det hjelper jo ikke med "NATO-taktikk" når man ikke har fullt NATO-utstyr. Så det som skjedde i Ukraina sier ingenting om hva NATO faktisk er i stand til. Ikke bare hadde ikke Ukraina halvparten av det NATO sitter på av våpen og teknologi engang, men de i tillegg bundet på hender og føtter på det de faktisk fikk.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fatninja skrev (6 timer siden):

En stor del av problemet, mener jeg, er at Trump er en motreaksjon på den ekstremistiske politikken som øvrige politiske partier stort sett er unisont enige om.

Nei. Like lite som Hitler var en motreaksjon på jødene.

Hitler var ingen motreaksjon. Han skapte fiendebildet for å skaffe seg makt. Akkurat som de høyreekstreme skaper disse fiendebildene du ramser opp.  

Fatninja skrev (2 timer siden):
George Floyd er et godt eksempel.  Fyren døde av overdose og den hvite fyren, SOM FULGTE GJELDENDE PROSEDYRE, sitter nå i fengsel for livstid, stemplet som en rasist. 

Hva? hvordan er det "rasisme mot hvite og rasistisk propaganda mot hvite"?

Endret av Markiii
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Om han lever lenge nok. Med hans diett er det lite sannsynlig. 

Han ble visuelt gammal ila forrige periode og mye tyder på at nåværende blir krevende.

Men for all del la de backe den hesten til neste race. Vi så hvordan det gikk med en som faktisk var i god form da han startet sin periode...

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Apathy said:

Om han lever lenge nok. Med hans diett er det lite sannsynlig. 

Han ble visuelt gammal ila forrige periode og mye tyder på at nåværende blir krevende.

Men for all del la de backe den hesten til neste race. Vi så hvordan det gikk med en som faktisk var i god form da han startet sin periode...

Nå snakker du som om Trump vil spille fair neste gang. Han har demonstrert at han mener regler er for tapere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, obygda said:

Tipper han blir dement innen 2028. Noe fungerer dårlig der oppe allerede.

Mycket möjligt att det blir så. Finns andra möjligheter också men att han bara ska gi sig eller gå in i ett ärligt val tvivlar jag på.

Han och de runt han tycker han är så fantastisk. Typ Guds största gave till mänskligheten noensin. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Nukleosid said:

Jeg mener at dette bare beviser at Trump er en shithole country president, som gjør ellers flotte land om til shitholes.  Xi Jinping brøt tradisjonen om to perioder for en maktgal drittsekk i Kina.  Putin ødela Russland ved å nekte å gi fra seg makt.  Nå er det USA som står for tur.  

Endret av Fatninja
Lenke til kommentar
Imaginacíon skrev (2 timer siden):

som om Trump vil spille fair neste gang. Han har demonstrert at han mener regler er for tapere.

Det fantes en president Nixon som en gang i tiden måtte sitte foran kamera å si "I am not a crook." Det var mange rundt omkring i verden som trakk på smilebåndet da.

Ser for meg(og håper) på det samme med Donald Trump. Etter hans CV med kriminelle handlinger, og flere vil komme vær du trygg. Håpet er at mannen blir tatt med buksene nede, og at setningen tiltvinger seg, "I am not a crook."  En hel verden vil gapskratte når denne vitsen av en mann vil bedyre dette.

Fullt isolat på dette uvesenet, og la han for all del få med seg et par av familiemedlemmene som er like psycho.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Sovna skrev (7 timer siden):

Det fantes en president Nixon som en gang i tiden måtte sitte foran kamera å si "I am not a crook." Det var mange rundt omkring i verden som trakk på smilebåndet da.

Det forutsetter at republikanere er villige til å stille til ansvar og dømme en mann fra kulten.

Nixon var i startfasen på kulten.

Den har metastasert nå, og folk som Bush fremstår nå som rasjonelle i forhold til resten.

Jeg husker i 2000 da jeg var sikker på at bunnen var nådd i det konservative partiet.

Det viser seg at jorden er hul når det kommer til h or lavt de kan synke.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Red Frostraven said:

Det forutsetter at republikanere er villige til å stille til ansvar og dømme en mann fra kulten.

Nixon var i startfasen på kulten.

Den har metastasert nå, og folk som Bush fremstår nå som rasjonelle i forhold til resten.

Jeg husker i 2000 da jeg var sikker på at bunnen var nådd i det konservative partiet.

Det viser seg at jorden er hul når det kommer til h or lavt de kan synke.

MAGA er Trump sin kult og har ingen ting med Nixon, Reagan eller de to Bush, de er mer som Margaret Thatcher.
Under Trump så har de Republikanske partiet blitt indoktrinert i Trump sine ekstreme Fascistiske meninger.
Før var Kommunisme det Republikanerne hatet mest og nå hyller de Putin og Nord Koreas Kim Jong-un.
Vi har også fått MAGA kommunisme som er kommunister som stemmer på Trump, Tulsi Gabbard er en av de.

Man kan hate Nixon, Reagan eller de to Bush også med god grunn men de står for noe helt annet enn Trump.
Selv den forhatte og korrupte Vise-presidenten Dick Cheney stemte på Kamala Harris.

George Bush Sr calls Trump a 'blowhard' and voted for Clinton
Barbara Bush on Trump: 'I don’t understand why people are for him'
Former Vice-President Dick Cheney to vote for Kamala Harris

Endret av LuxFerre
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal bli spennende å se hvordan valget av høyesterettsdommer i Wisconsin går imorgen 1ste April

Musk har brukt estimert $20 millioner på valgkampen pluss $100 til velgere som vil skrive på underskriftskampanje og flere $1 million premier for en type lotteri for de som velger hans kandidat - en dommer som er kjent Trump-supporter.   I prinispp prøver han å kjøpe valget. Om det blir suksess fortsetter han trolig i neste stat osv, for å effektivt ta bort selvstyret til statene mhp valgregler osv.

Endret av Rune_says
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Rune_says said:

Skal bli spennende å se hvordan valget av høyesterettsdommer i Wisconsin går imorgen 1ste April

Musk har brukt estimert $20 millioner på valgkampen pluss $100 til velgere som vil skrive på underskriftskampanje og flere $1 million premier for en type lotteri for de som velger hans kandidat - en dommer som er kjent Trump-supporter.   I prinispp prøver han å kjøpe valget. Om det blir suksess fortsetter han trolig i neste stat osv, for å effektivt ta bort selvstyret til statene mhp valgregler osv.

Ja det blir spennende. Magefølelsen sier at Musk vil tape. Men ting er annerledes i USA så en vet aldri.

• Liker 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, Atib Azzad said:

Det er ikke så veldig kjent, men på 1500-tallet ble mennesker fraktet fra et kontinent man kaller Afrika, til et annet kontinent som kalles Amerika.
Etter slaveriet opphørte (det kan argumenteres at det varte helt opp til 1941) måtte disse menneskene må jobbe for rettigheter og anledning til å stemme frem til 1965, uten at det er uproblematisk idag heller.

Etterkommere av slavene i USA har da vel hatt stemmerett i ganske mange år? Jeg føler du ikke svarer på spørsmålet til Tussi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...