Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reg2000 skrev (5 minutter siden):

Det er virkelig tragisk at folk fortsatt kjøper Swasticars i europa.

Det var en bruker på Reddit /Norge som skrev et flott innlegg om dette temaet. Et av synspunktene hans var for at en boikott skal ha effekt må den startes på et statlig nivå. Før det hjelper det lite hva et fåtall borgere foretar seg.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Boing_80 said:

Det var en bruker på Reddit /Norge som skrev et flott innlegg om dette temaet. Et av synspunktene hans var for at en boikott skal ha effekt må den startes på et statlig nivå. Før det hjelper det lite hva et fåtall borgere foretar seg.

Det får han stå for. Jeg synes det er trist at folk ikke har ryggrad nok til å velge noe annet. Det er ikke spesielt vanskelig å finne en annen bra elbil.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mbappe09 skrev (På 25.3.2025 den 14.55):

Vance er en dritt- liten tvil om det, men bør ikke europeiske makter bombe Huthiene som forstyrrer skipstrafikken? Det er tross alt vi som rammes hardest av at skipstrafikken forstyrres.

Er det ikke på grunn av USAs støtte til Israel at Huthiene blokkerer skipstrafikken da?

Saudi-Arabia er også tett knyttet til Trump-klovnimistrasjonen, og er involvert i krigen mot Huthiene.

Det ser ut som det er USAs rot i utgangspunktet. Så hvorfor skal Europa gjøre noe?

• Liker 4
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (1 time siden):

Nå kjenner jeg ikke så godt til Sabrina Carpenter, så kan godt hende hun er en Maga-frontfigur, men å kansellere Amerikansk kultur høres meget kontraproduktivt ut.

Jeg personlig grøsser over hva som skjer der borte med Trump og kulturkrigen de kjemper. Men jeg hater ikke USA og alt og alle som bor der av den grunn.

Enig. Jeg blir matt av alt dette USA-hatet.

USA er fortsatt milevis foran de fleste andre land i verden, selv om man tar med galskapen til Trump. Å sammenligne med Kina, landene i midtøsten, sør-amerika osv, osv blir ganske spesielt. Ikke mange av de landene jeg ville valgt før USA på tross av det som skjer.

Det er greit å si klart i fra hva vi mener om politikken, men alternativene er fortsatt mye verre.

Også derfor jeg synes hylingen mot Tesla blir litt hul. Det er ytterst få som er like sinte på biler fra f.eks. Kina, selv om de fortsatt er et mye verre diktatur.

Å boikotte USA ensidig vil bare gagne land som er enda verre. Kjøp gjerne mer europeisk, men ta det nå litt rolig....

Endret av KalleKanin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Boing_80 said:

Joda, men USA har vel aldri vært truet av Irak? Eller Syria? Afghanistan ja med tanke OBL.

Hverken Irak eller Syria bar NATO-operasjoner. 

Forstår at mange "NATO-slem" folk sliter med å ta til seg dette. Men blir på akkurat samme nivå som de som tro at EU kun eksisterer for å sabotere for Norge 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (På 25.3.2025 den 15.38):

Massemedia har i en årrekke dyttet på oss den samme propagandaen om at vi må bruke mindre.
Roten til alt ondt er at arbeiderklassen har livskvalitet. Vi skal ikke ha bil, varme i stua, hytte, dra på ferie, spise kjøtt osv.
Denne gruppen vet at massemedia er full av tull, så de søker informasjon andre steder.

Men alt du skriver her er jo løgn.

Endret av Markiii
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Steve Cook skrev (På 25.3.2025 den 15.48):

IDF angriper sivile (teppebomber sivilbefolkningen) for å oppnå et politisk mål (å etablere et Stor-Israel, "from the river to the sea"). Terrorbombing som strategi for å tilegne seg nytt land.

IDF teppebombet ikke før palestinerne invaderte Israel og slaktet ned israelere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Steve Cook skrev (På 25.3.2025 den 15.59):

Terrorstaten Israel ble opprettet som en følge av omfattende terrorhandlinger utført av jødiske terrorgrupper som irgun og haganah. Tenker du at det bare er israel som kan drive med terror, eller tenker du at terror bare var akseptabelt frem til terrorstaten israel var etablert?

Nja, Haganah ble opprettet for å forsvare jøder mot angrep fra araberne, og ble så brukt for å angripe imperialistokkupanten Storbritannia.

Irgun var en undergrunnsgruppe som ikke hadde støtte fra jødiske ledere, og ble også kritisert av disse.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (10 minutter siden):

Hverken Irak eller Syria bar NATO-operasjoner. 

Forstår at mange "NATO-slem" folk sliter med å ta til seg dette. Men blir på akkurat samme nivå som de som tro at EU kun eksisterer for å sabotere for Norge 

Hva gjorde USA der ellers da? Det er dessverre enkelte som tror at alt USA og Co. gjør er av rettferdighet. Å være kritisk til det er ikke å tenke "NATO-slem". 

Endret av Boing_80
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (På 25.3.2025 den 17.07):

Disse høyreekstreme psykopatene har ingen ære eller skamvett. De er fullstendig skamløse, og tar aldri noen gang ansvar for egne handlinger.

Selv om hele gjengen burde vært stilt for riksrett og også ville blitt det hvis de hadde tilhørt et annet parti, kan vi i beste fall oppleve at Waltz tar støyten og blir kastet under bussen. Men selv det er vel lite trolig.

Den ekstreme skamløsheten og psykopatien gjør at de aldri vil ta ansvar for noe.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (På 25.3.2025 den 18.02):

Jeg vil ikke at Trump skal detaljstyre media eller Hollywood. Dette er et vanskelig spørsmål å svare på, men Hollywood, massemedier osv. er allerede et ekkokammer som hele tiden prøver å overgå hverandre i progressive synspunkter. 

Jeg tror IKKE Trump skal detaljstyre dem for å korrigere dette. Jeg vil tilbake til demokrati og frihet, der menneskene har fornuft. Ikke den vanvittige polariseringen. 

Hollywoods rett til å være woke og overgå seg selv i progressive synspunkter (som selvsagt bare er vås fra din side) er nettopp en del av demokrati og frihet. Du motsier deg selv.

Endret av Markiii
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (16 minutter siden):

IDF teppebombet ikke før palestinerne invaderte Israel og slaktet ned israelere.

På et landeområde som fra før er palestinernes. Det er greit nok at Europa har skyldfølelse overfor jødene, men å forsvare alt det de gjør er hykleri. Eneste demokrati i midtøsten sies det. Vel vel...det er norske medier som til stadighet skriver det. Internasjonal media derimot er mer skeptiske.

https://www.theguardian.com/commentisfree/2023/mar/30/israel-hasnt-been-a-democracy-for-a-long-time-now-israelis-need-to-face-this-fact

That is the place where the protests against the Netanyahu government’s plan to strip the judiciary of its power stand right now. Last week saw street demonstrations of a size and intensity never seen before in Israel. It was, largely, a revolt of the educated and the middle class – of self-identified liberal, secular Israel against authoritarian, theocratic Israel. One of the movement’s most prominent organizers, and perhaps most representative, is Shikma Bressler, a professor of particle physics at the Weizmann Institute, who for 13 weeks exhorted her fellow Israelis into the streets.

Nå er visstnok artikkelen fra 2023, men ting har ikke endret seg nevneverdig.

Men nok avsporing fra meg. Tilbake til temaet for tråden. Trump er en katastrofe.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (12 timer siden):

Men om innholdet .... vet ikke om tonen er bedre motsatt vei nå når gratispassasjeren Europa må begynne å bidra til Nato.

USA er det eneste NATO-medlemmet som har påkalt artikkel 5, og fått støtte fra andre NATO-medlemmer. USA bør betale disse tilbake.

USA tjener forøvrig grovt på NATO. NATO-land har kjøpt ufattelig mye militært utstyr, våpen, osv. fra amerikanske produsenter.

Så gratispassasjeren her er faktisk USA. Eller, ikke engang gratispassasjeren. USA er passasjeren som krever at sjåføren skal betale.

Trumps krav at NATO-medlemmer øker forsvarsbudsjettet er i realiteten et krav om å kjøpe mer fra amerikanske forsvarsprodusenter. Eller var, til det viste seg at USA er en fiende som man må gjøre seg militært uavhengig av så raskt som mulig.

Endret av Markiii
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (12 timer siden):

Og i motsetning til andre land så svikter ikke Nordmenn Musk.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/tesla-tilbake-pa-topp/82867423

Tja. Jeg hater Musk intenst, men kan ende opp med å kjøpe Tesla igjen når jeg skal ha ny bil. Klarer ikke å finne noen andre biler som gir så mye valuta for pengene.

Men jeg holder meg for nesen og gulper litt i munnen min av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
agvg skrev (11 timer siden):

Hvorfor? Dette er ikke noe som ikke kan håndteres med og eventuelt gi noen sparken.

Hegseth, Waltz og andre har tidligere krevd demokraters avgang for langt mindre ting.

Mener du virkelig at en inkompetent idiot som har lekket alvorlige hemmeligheter skal få fortsette i jobben?! Hadde dette vært en "arbeider på gølvet" så hadde han blitt kastet på hue og ræva ut. Eller, antakelig kastet i fengsel.

Det er bare høyreekstrem som aldri må ta konsekvensen og ansvar for egne handlinger.

Endret av Markiii
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
49 minutes ago, Reg2000 said:

Det får han stå for. Jeg synes det er trist at folk ikke har ryggrad nok til å velge noe annet. Det er ikke spesielt vanskelig å finne en annen bra elbil.

Så bare fordi Musk løfter armen så skal mann i gata bytte ut bilen og bruke flere hundre tusen på ny bil ?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...